Урок 41 Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи
Мета: узагальнити вивчений навчальний матеріал з теми «Взаємодія тіл. Сила», підготувати учнів до контрольної роботи, скоригувати знання учнів з вивченої теми. Розвивати логічне мислення учнів, уміння грамотно оформлювати задачі. Виховувати культуру оформлення задач.
Тип уроку: урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв'язування задач.
Конспект
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
2. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Згадати формули теми за допомогою «Магічних трикутників»
4. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Передмова вчителя
Одна з шкіл Манчестера (Англія) влаштувала для першокласників змагання: чия повітряна кулька полетить далі. До кульок були прив'язані записки з адресами учнів і проханням відгукнутися того, хто знайде кульку. Через два місяці Аліса Мейнс отримала листа з китайського міста Гуанчжоу, до якого від Манчестера 9600 кілометрів. Ось куди залетіла кулька!
Урок проведемо у вигляді гри «Переплутані кульки».
Кількість кульок відповідає кількості задач, запропонованих для розв’язування. Напис на кульці відповідає відповіді до однієї з задач.
Мета гри: встановити, яка кулька в руках певного чоловічка.
Правила гри:
1. Вирішувати завдання можна не по порядку.
2. Вибір завдання для вирішення здійснюється учнем.
3. Якщо задача розв'язана вірно, відповідь відповідає напису на одній з кульок.
4. Вирішивши всі завдання, з'ясовуємо, хто яку тримав кульку.
Задачі
1. Сила тяжіння двох однакових цеглин, складених одна на одну, 40 Н. Визначте масу однієї цеглини.
2. У відро масою 1 кг налили воду. Знайдіть масу цієї води, якщо вага повного відра 70 Н.
3. В змаганнях з перетягування каната беруть участь 2 команди по 3 учні в кожній. Яка команда переможе і з якою перевагою, якщо в першій команді хлопці розвивають силу відповідно 425 Н, 612 Н і 526 Н, а в другій - 574 Н, 344 Н і 642 Н?
4. Щоб пересунути підлогою ящик масою 25 кг, до нього треба прикласти силу 100 Н. Знайдіть коефіцієнт тертя між ящиком і підлогою.
5. Хлопчик, маса якого 40 кг, стрибнув з нерухомого плота масою 120 кг на берег зі швидкістю
1,5 м/с. Яку швидкість придбав пліт?
6. Під дією сили 360 Н пружину стисли на 18 мм. На скільки міліметрів стиснеться пружина при навантаженні 1 кН? Відповідь дайте у см.
7. Мідний циліндр вагою 4,45 Н повністю опустили в мензурку з водою об’ємом 300 мл. П’ята частина води вилилася. Який об’єм порожнини? Густина міді 8900 кг/м3. Відповідь виразити
в см3.
5. Домашнє завдання
Повторити § 14 – 21. Завдання для самоперевірки ст. 148 – 149. Заповнити порівняльну таблицю для сил.
Творче завдання: скласти кросворд з даної теми.