Урок проводиться в 6-му класі, предмет "Екологія рідного краю". Під час уроку учні повинні розглянути поняття фенологія, наводити приклади змін в природі рідного краю, спостерігати та описувати сезонні зміни природи рідного краю.
Тема: Сезонні зміни в природних екосистемах. Фенологія. Організація спостережень.
Мета: розглянути поняття фенологія, наводити приклади змін в природі рідного краю, спостерігати та описувати сезонні зміни природи рідного краю.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку:
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Фенологія – наука, що вивчає періодичні явища живої та неживої природи, встановлює закономірності сезонного розвитку природи.
Фенологічні спостереження – спостереження за змінами сезонного розвитку природи.
Сфери застосування фенологічних спостережень
Фенологічні спостереження потрібні школярам для:
Юний фелолог повинен:
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота з підручником, відповісти на питання до параграфу.
Відгадайте загадку:
Сидять на гілочках ялиці
Сорока, сокіл, горобці,
Сорокопуд, фазан, синиці,
Лелеки, дятел, снігурі.
Вони збираються у вирій –
Далекий, теплий, гожий рай.
Чи всі вони від нас полинуть?
Залишиться хто – відгадай?
VI. Домашнє завдання: розбитися в групи по 5 чоловік.