ТЕМА УРОКУ. Шрифт і декор у створенні художнього образу. Створення святкової листівки. Christmas in Great Britain.
Мета уроку: поглиблювати знання про формат та розмір художнього шрифту; продовжувати ознайомлювати учнів з видами паперової пластики; закріплювати знання про узагальнення форми; активізувати та закріпити лексичний матеріал за темою «Свята та традиції»; формувати прийоми роботи з ножицями; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; мотивувати готовність брати участь в іншомовному спілкуванні; розвивати творчу уяву, спостережливість, акуратність, увагу; виховувати в учнів зацікавленість творчою діяльністю в умовах практичної роботи; викликати у дітей бажання вивчати іноземну мову, виховувати почуття прекрасного, любов до своїх друзів та рідних.
Обладнання: проектор, ноутбук, інтерактивна дошка, слайд-шоу; художні матеріали та інструменти: олівці, фломастери, кольоровий картон, кольоровий папір, клей, ножиці;
Хід уроку
Всі приємно посміхніться,
Продзвенів уже дзвінок –
Починаємо урок!
II. Актуалізація опорних знань.
А все почалося в далекому Китаї дуже давно.
Напередодні свята господар вивішував біля дверей мішечок з написом «Вибачте, що не можу прийняти особисто», щоб у перший день Нового року ті, з ким він не зміг побачитися, залишили свої візитні картки зі святковими побажаннями.
Все має свою історію, свій початок. І навіть така звичайна річ, як вітальна листівка. Відомо, що аналоги сучасних вітальних листівок китайці використовували понад тисячу років тому.
Але тоді на них вказувалося лише ім’я людини, яка зробила візит господарю. Очевидно, спочатку виникли написи, що супроводжували новорічні подарунки, а потім і власне вітання. Найчастіше бажали (як і в наш час) щастя, здоров’я, довголіття та благополуччя. Значна частина зображень на них була у вигляді щасливих символів, утворених за принципом фонетичної подібності слів.
Листівки (або, точніше, поштові картки) належать до одного з видів образотворчого мистецтва — промислової графіки. Він названий так тому, що його твори створюються за допомогою друкарських машин.
Перші листівки з’явилися 1869 року в Австро-Угорщині. На них не було малюнків. Але вже через рік у Німеччині та Франції одночасно з’явилися листівки, прикрашені малюнками.
Яке свято незабаром ми будемо святкувати? (слайд 2-3)
Перші Різдвяні листівки були створені в Англії в 1794 р.
I’d like to tell about Christmas! On the 25-th of December people from England, America and many other countries celebrate this holiday. Christmas is a day of Birth of Jesus Christ; People gather together with love, they give and receive presents. Christmas is rich in its traditions and symbols (слайд 4-9).
Для виготовлення перших листівок використовувалися як несподівані матеріали, так і забуті нині способи.
В оформленні листівок застосовували пташине пір’я, волосся, засушені квіти, шкіру, бісер, гуму, оксамит, шовк тощо.
Іноді, звичайно, використання таких оригінальних матеріалів не надавало листівці очікуваної вишуканості, але тоді, коли використовувалися нині зовсім забуті способи, такі як використання шовку, висічка та інше, вітальні картки мали надзвичайно красивий вигляд у художньому сенсі.
Звичайно, застосування незвичайних способів припускало, що така листівка буде вручена адресату з рук в руки, оскільки пересилання її поштою, особливо у відкритому вигляді без конверта, неодмінно зіпсувала б тонкі прорізи по боках, забруднило б надзвичайно яскравий колір шовку.
Листівки можна виготовляти й оздоблювати різними способами:
• за допомогою аплікацій;
• за допомогою трафарета;
• за допомогою оригамі;
• за допомогою витинання симетричних форм, витинанок;
• мішані.
Фізкультхвилинка (слайд 10)
ІІІ. Творче завдання
Дуже приємно робити подарунки власноруч. І зовсім не важливо, що це буде: закладка, обкладинка для книжки чи листівка. Головне, щоб ви вклали у неї свою душу. Новорічна листівка, створена власноруч, дуже сподобається вашим рідним та друзям.
Пояснення до творчого завдання (слайд 11).
Christmas cards are one of the oldest traditions of the holiday season. Making your own cards is a more personal and special manner to express your Christmas wishes and greetings.
Індивідуальна робота за творчим завданням (слайд-відео 12-17).
Учні виконують роботу під керівництвом учителя.
ІV. Підсумок уроку.
Користуючись незавершеними реченнями, висловіть враження від сьогоднішнього уроку(слайд19,20):