Фізика 8 клас Дата проведення_______________
Тема: Сила струму. Одиниця сили струму. Амперметр.
Мета:
*Дати поняття фізичної величини сили струму,та одиниць її вимірювання. Ознайомити з формулою для обчислення сили струму.
*Розвивати уявлення про величини, які характеризують електричний струм. Сприяти набуванню учнями практичних навичок з користування вимірювальними приладами, зокрема амперметрами, на прикладі вимірювань сили струму та вмикання їх в електричні кола.
*Виховувати вміння проявляти свої індивідуальні здібності.
Тип уроку. Урок вивчення нового навчального матеріалу.
Обладнання: мультимедійна презентація, амперметри, електричні лампочки, джерела струму провідники, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І Організаційний момент (1 хв)
1.Привітання.
---Доброго дня бажаю всім присутнім. Прошу приготуватись до уроку.
2. Емоційне налаштування.
---Сьогодні ми поринемо в чудернацький світ провідників та заряджених частинок. Тож давайте візьмемось за руки, утворимо позитивне коло дружби. І мерщій до нових відкриттів.
ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв).
--- Про новий світ ми багато чого вже знаємо. Тож повідомимо про нього нашим гостям (Вправа «Мозковий штурм»). Кожна ваша відповідь - це нова заряджена частинка.
--- Молодці гарно підзарядились. Час відкривати нову фізичну величину.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку (4 хв)
--- Світ провідників дуже мікроскопічний і найкраще в ньому почуваються протони та електрони. А відкривати ми сьогодні будемо у світі провідників та заряджених частинок нову фізичну величину, а яку саме допоможе нам дізнатись
вправа «Відгадай Ребус».
--- Молодці швидко впорались із завданням. Саме так це нова фізична величина. Сила струму, та її вірні помічники - Одиниця вимірювання сили струму і прилад для вимірювання – Амперметр. Відкрийте робочі зошити та запишіть тему уроку.
---(Мета) Ми повинні з нею добре познайомитись, визначити від яких фізичних величин вона залежить та в яких одиницях вимірюється, а також як працює її товариш і помічник Амперметр.
ІV. Пояснення нового матеріалу. (7 хв).
А)--- Зазирнувши в середину провідника, ми побачимо хаотичний рух вільних електронів. (Відео). Вони рухаються в провіднику справа наліво , і зліва направо. Але якщо ми провідник приєднаємо до джерела струму, то вони вишикуються, і будуть рухатись напрямлено і кількість електронів, що пройде через поперечний переріз провідника значно збільшиться. Отже, в цьому напрямку перенесено електричний заряд.
Сила струму – це фізична величина, що характеризує електричний струм і чисельно дорівнює заряду, який проходить через поперечний переріз провідника за одиницю часу.
Означення запишемо в зошит.(Діти пишуть).
--- Позначають силу струму літерою І та визначають за формулою:
де q – електричний заряд, Кл;
t – час, с.
Сила струму має одиниці вимірювання =А (Ампер)
Названо на честь французького вченого-фізика, який вперше ввів поняття сили стуму Андре Марі Ампера. (Портрет показати).
Б) Робота з підручником.(4 хв)
---а зараз попрацюємо з підручником відкрийте ст..142 та опрацюйте пункт 2.
3.Яку силу струму споживає мобільний телефон?
4. Що потрібно пам’ятати всім, хто має справу з електрикою?
Виконавши завдання отримаєте заряджену частинку. Час обмежений дві хвилини.
(Діти відповідають).
В) Робота з формулою.
Вправа «Трансформер» (5 хв).
---Знову вперед час попрацювати з новою формулою. Вона в мене в дорозі розвалилась. Тому зберемо її та поселимо в наш готель-трикутник, де кожній фізичній величині виділимо окрему кімнату.
(Трикутник намальований, розділений навпіл, і нижня частина ще раз навпіл. Формула розділена по буквах діти клеять).
---Приклейте жителів. Тепер які фізичну величину ми хочемо відвідати, стукаємо у двері та прикриваємо рукою.
Отже, , .
---Нові формули запишіть у зошит.
Г) Робота з приладом. (2 хв).
--- Час знайомитись і з приладом. Прилад для вимірювання сили струму називається Амперметр. На електричних схемах позначається
.
---На ваших столах є амперметри. Візьміть їх. Він має корпус, стрілку та шкалу з позначками. Основні позначки підписані.
Амперметр вмикають в коло послідовно з тим приладом, силу струму в якому вимірюють, причому плюс до плюса, а мінус до мінуса.
V. Закріплення практичних знань.
А) Складання електричного кола. (3хв.)
---А зараз час попрацювати з приладом. Пам’ятайте, амперметр вмикається в коло послідовно + джерела струму до плюса амперметра, а мінус джерела струму до мінуса амперметра.
Б) Розв’язування задач (11 хв).
--- Але світ провідників підготував нам ще одне випробування і не відпустить нас, якщо ми не розв’яжемо задачі.
Виконуємо завдання.
Відповідь: t=120с.
VI. Підведення підсумків, виставлення оцінок. (2хв)
---Нарешті скінчились всі випробування, і ми можемо повертатись додому. Тож потрібно пропустити струм ваших знань через наш символічний провідник.
VII. Домашнє завдання. (1 хв)
---Запишемо домашнє завдання
§ 27 опрацювати ст.. 145 Впр27 № 4 виконати.
До побачення. До нових відкриттів у світі провідників.