Урок "Сила струму. Одиниця сили струму. Амперметр." фізика 8 клас

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з фізики 8 клас "Сила струму. Одиниця сили струму. Амперметр."
Перегляд файлу

Фізика 8 клас                                                  Дата проведення_______________

Тема: Сила струму. Одиниця сили струму. Амперметр.

Мета:

*Дати поняття фізичної величини сили струму,та одиниць її вимірювання. Ознайомити з формулою для обчислення сили струму.

 *Розвивати уявлення про величини, які характеризують  електричний струм. Сприяти набуванню учнями               практичних навичок з користування вимірювальними приладами, зокрема амперметрами, на прикладі вимірювань сили струму та               вмикання їх в електричні кола.

*Виховувати вміння проявляти свої індивідуальні здібності.

Тип уроку. Урок вивчення нового навчального матеріалу.

 Обладнання: мультимедійна презентація, амперметри, електричні лампочки, джерела струму провідники, роздатковий матеріал.

Хід уроку

 І Організаційний момент (1 хв)

1.Привітання.

---Доброго дня бажаю всім присутнім. Прошу приготуватись до уроку.

2. Емоційне налаштування.

---Сьогодні ми поринемо в чудернацький світ провідників та заряджених частинок. Тож давайте візьмемось за руки, утворимо позитивне коло дружби. І мерщій до нових відкриттів.

ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв).

--- Про новий світ ми багато чого вже знаємо.  Тож повідомимо про нього нашим гостям (Вправа «Мозковий штурм»). Кожна ваша відповідь - це нова заряджена частинка.

  1. Яке явище називають електризацією?
  2. Які заряди ви знаєте?
  3. Як взаємодіють тіла заряджені однаковими зарядами?
  4. Як взаємодіють тіла заряджені різними зарядами?
  5. В яких одиницях вимірюється заряд?
  6. Що ми називаємо провідником? (Приклади).
  7. Що ми називаємо діелектриком? (Приклади).
  8. А що таке електричний струм?
  9. Назвіть усі джерела електричного струму?
  10.  А які дії електричного струму вам відомі?
  11. З яких елементів складається найпростіше електричне коло?

--- Молодці гарно підзарядились. Час відкривати нову фізичну величину.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку (4 хв)

--- Світ провідників дуже мікроскопічний і найкраще в ньому почуваються протони та електрони. А відкривати ми сьогодні будемо у світі провідників  та заряджених частинок нову фізичну величину, а яку саме допоможе нам дізнатись

вправа «Відгадай Ребус».

--- Молодці швидко впорались із завданням. Саме так це нова фізична величина. Сила струму, та її вірні помічники - Одиниця вимірювання сили струму і прилад для вимірювання – Амперметр. Відкрийте робочі зошити та запишіть тему уроку.

---(Мета) Ми повинні з нею добре познайомитись, визначити від яких фізичних величин вона залежить та в яких одиницях вимірюється, а також як працює її товариш і помічник Амперметр.

ІV. Пояснення нового матеріалу. (7 хв).

А)--- Зазирнувши в середину провідника, ми побачимо хаотичний рух вільних електронів. (Відео). Вони рухаються в провіднику справа наліво , і зліва направо. Але якщо ми провідник приєднаємо до джерела струму, то вони вишикуються, і будуть рухатись напрямлено і кількість електронів, що пройде через поперечний переріз провідника значно збільшиться. Отже, в цьому напрямку перенесено електричний заряд.

Сила струму – це фізична величина, що характеризує електричний струм і чисельно дорівнює заряду, який проходить через поперечний переріз провідника за одиницю часу.

Означення запишемо в зошит.(Діти пишуть).

--- Позначають силу струму літерою І та визначають за формулою:

де  q – електричний заряд,  Кл;

      t – час, с.

Сила струму має одиниці вимірювання =А (Ампер)

Названо на честь французького вченого-фізика, який вперше ввів поняття сили стуму Андре Марі Ампера. (Портрет показати).

Б) Робота з підручником.(4 хв)

---а зараз попрацюємо з підручником відкрийте ст..142 та опрацюйте пункт 2.

  1. Які похідні одиниці вимірювання сили струму використовують?
  2. Яка сила струму може пройти через тіло людини і не нашкодити, а яка серйозно нашкодить здоров’ю?

3.Яку силу струму споживає мобільний телефон?

     4. Що потрібно пам’ятати всім, хто має справу з електрикою?

Виконавши завдання отримаєте заряджену частинку. Час обмежений дві хвилини.

(Діти відповідають).

В) Робота з формулою.

Вправа  «Трансформер» (5 хв).

---Знову вперед час попрацювати з новою формулою. Вона в мене в дорозі розвалилась. Тому зберемо її та поселимо в наш готель-трикутник, де кожній фізичній величині виділимо окрему кімнату.

(Трикутник намальований, розділений навпіл, і нижня частина ще раз навпіл. Формула розділена по буквах діти клеять).

 

 

                    

 

---Приклейте жителів. Тепер які фізичну величину ми хочемо відвідати, стукаємо у двері та прикриваємо рукою.

Отже,                        ,                 .

---Нові формули запишіть у зошит.

Г) Робота з приладом. (2 хв).

--- Час знайомитись і з приладом. Прилад для вимірювання сили струму називається Амперметр. На електричних схемах позначається

.

 

---На ваших столах є амперметри. Візьміть їх. Він має корпус, стрілку та шкалу з позначками. Основні позначки підписані.

Амперметр вмикають в коло послідовно з тим приладом, силу струму в якому вимірюють, причому плюс до плюса, а мінус до мінуса.

V. Закріплення практичних знань.

А) Складання електричного кола. (3хв.)

---А зараз час попрацювати з приладом. Пам’ятайте, амперметр вмикається в коло послідовно + джерела струму до плюса амперметра, а мінус джерела струму до мінуса амперметра.

Б) Розв’язування задач (11 хв).

--- Але світ провідників підготував нам ще одне випробування і не відпустить нас, якщо ми не розв’яжемо задачі.

Виконуємо завдання.

  1. Струм в електричному паяльнику 500 мА. Який електричний заряд пройде через паяльник за 2 хв?
  2. Сила струму в провіднику 200мА. Протягом якого часу через поперечний переріз провідника проходить заряд 24 Кл.

Відповідь:  t=120с.

  1. Чому дорівнює сила струму в провіднику, якщо за 10 с через його поперечний переріз проходить 2•10 20 електронів?

VI. Підведення підсумків, виставлення оцінок. (2хв)

---Нарешті скінчились всі випробування, і ми можемо повертатись додому. Тож потрібно пропустити струм ваших знань через наш символічний провідник.

  1.  Що називають силою струму ?
  2. Позначення та одиниці вимірювання сили струму. 
  3. Як називають прилад для вимірювання сили струму? 
  4. Як включають амперметр в коло? 

VII. Домашнє завдання. (1 хв)

---Запишемо домашнє завдання

§ 27 опрацювати ст.. 145 Впр27 № 4 виконати.

До побачення. До нових відкриттів у світі провідників.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
24 лютого 2024
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку