Урок "Сила струму. Одиниця сили струму. Амперметр." фізика 8 клас

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з фізики 8 клас "Сила струму. Одиниця сили струму. Амперметр."
Перегляд файлу

Фізика 8 клас                                                  Дата проведення_______________

Тема: Сила струму. Одиниця сили струму. Амперметр.

Мета:

*Дати поняття фізичної величини сили струму,та одиниць її вимірювання. Ознайомити з формулою для обчислення сили струму.

 *Розвивати уявлення про величини, які характеризують  електричний струм. Сприяти набуванню учнями               практичних навичок з користування вимірювальними приладами, зокрема амперметрами, на прикладі вимірювань сили струму та               вмикання їх в електричні кола.

*Виховувати вміння проявляти свої індивідуальні здібності.

Тип уроку. Урок вивчення нового навчального матеріалу.

 Обладнання: мультимедійна презентація, амперметри, електричні лампочки, джерела струму провідники, роздатковий матеріал.

Хід уроку

 І Організаційний момент (1 хв)

1.Привітання.

---Доброго дня бажаю всім присутнім. Прошу приготуватись до уроку.

2. Емоційне налаштування.

---Сьогодні ми поринемо в чудернацький світ провідників та заряджених частинок. Тож давайте візьмемось за руки, утворимо позитивне коло дружби. І мерщій до нових відкриттів.

ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв).

--- Про новий світ ми багато чого вже знаємо.  Тож повідомимо про нього нашим гостям (Вправа «Мозковий штурм»). Кожна ваша відповідь - це нова заряджена частинка.

  1. Яке явище називають електризацією?
  2. Які заряди ви знаєте?
  3. Як взаємодіють тіла заряджені однаковими зарядами?
  4. Як взаємодіють тіла заряджені різними зарядами?
  5. В яких одиницях вимірюється заряд?
  6. Що ми називаємо провідником? (Приклади).
  7. Що ми називаємо діелектриком? (Приклади).
  8. А що таке електричний струм?
  9. Назвіть усі джерела електричного струму?
  10.  А які дії електричного струму вам відомі?
  11. З яких елементів складається найпростіше електричне коло?

--- Молодці гарно підзарядились. Час відкривати нову фізичну величину.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку (4 хв)

--- Світ провідників дуже мікроскопічний і найкраще в ньому почуваються протони та електрони. А відкривати ми сьогодні будемо у світі провідників  та заряджених частинок нову фізичну величину, а яку саме допоможе нам дізнатись

вправа «Відгадай Ребус».

--- Молодці швидко впорались із завданням. Саме так це нова фізична величина. Сила струму, та її вірні помічники - Одиниця вимірювання сили струму і прилад для вимірювання – Амперметр. Відкрийте робочі зошити та запишіть тему уроку.

---(Мета) Ми повинні з нею добре познайомитись, визначити від яких фізичних величин вона залежить та в яких одиницях вимірюється, а також як працює її товариш і помічник Амперметр.

ІV. Пояснення нового матеріалу. (7 хв).

А)--- Зазирнувши в середину провідника, ми побачимо хаотичний рух вільних електронів. (Відео). Вони рухаються в провіднику справа наліво , і зліва направо. Але якщо ми провідник приєднаємо до джерела струму, то вони вишикуються, і будуть рухатись напрямлено і кількість електронів, що пройде через поперечний переріз провідника значно збільшиться. Отже, в цьому напрямку перенесено електричний заряд.

Сила струму – це фізична величина, що характеризує електричний струм і чисельно дорівнює заряду, який проходить через поперечний переріз провідника за одиницю часу.

Означення запишемо в зошит.(Діти пишуть).

--- Позначають силу струму літерою І та визначають за формулою:

де  q – електричний заряд,  Кл;

      t – час, с.

Сила струму має одиниці вимірювання =А (Ампер)

Названо на честь французького вченого-фізика, який вперше ввів поняття сили стуму Андре Марі Ампера. (Портрет показати).

Б) Робота з підручником.(4 хв)

---а зараз попрацюємо з підручником відкрийте ст..142 та опрацюйте пункт 2.

  1. Які похідні одиниці вимірювання сили струму використовують?
  2. Яка сила струму може пройти через тіло людини і не нашкодити, а яка серйозно нашкодить здоров’ю?

3.Яку силу струму споживає мобільний телефон?

     4. Що потрібно пам’ятати всім, хто має справу з електрикою?

Виконавши завдання отримаєте заряджену частинку. Час обмежений дві хвилини.

(Діти відповідають).

В) Робота з формулою.

Вправа  «Трансформер» (5 хв).

---Знову вперед час попрацювати з новою формулою. Вона в мене в дорозі розвалилась. Тому зберемо її та поселимо в наш готель-трикутник, де кожній фізичній величині виділимо окрему кімнату.

(Трикутник намальований, розділений навпіл, і нижня частина ще раз навпіл. Формула розділена по буквах діти клеять).

 

 

                    

 

---Приклейте жителів. Тепер які фізичну величину ми хочемо відвідати, стукаємо у двері та прикриваємо рукою.

Отже,                        ,                 .

---Нові формули запишіть у зошит.

Г) Робота з приладом. (2 хв).

--- Час знайомитись і з приладом. Прилад для вимірювання сили струму називається Амперметр. На електричних схемах позначається

.

 

---На ваших столах є амперметри. Візьміть їх. Він має корпус, стрілку та шкалу з позначками. Основні позначки підписані.

Амперметр вмикають в коло послідовно з тим приладом, силу струму в якому вимірюють, причому плюс до плюса, а мінус до мінуса.

V. Закріплення практичних знань.

А) Складання електричного кола. (3хв.)

---А зараз час попрацювати з приладом. Пам’ятайте, амперметр вмикається в коло послідовно + джерела струму до плюса амперметра, а мінус джерела струму до мінуса амперметра.

Б) Розв’язування задач (11 хв).

--- Але світ провідників підготував нам ще одне випробування і не відпустить нас, якщо ми не розв’яжемо задачі.

Виконуємо завдання.

  1. Струм в електричному паяльнику 500 мА. Який електричний заряд пройде через паяльник за 2 хв?
  2. Сила струму в провіднику 200мА. Протягом якого часу через поперечний переріз провідника проходить заряд 24 Кл.

Відповідь:  t=120с.

  1. Чому дорівнює сила струму в провіднику, якщо за 10 с через його поперечний переріз проходить 2•10 20 електронів?

VI. Підведення підсумків, виставлення оцінок. (2хв)

---Нарешті скінчились всі випробування, і ми можемо повертатись додому. Тож потрібно пропустити струм ваших знань через наш символічний провідник.

  1.  Що називають силою струму ?
  2. Позначення та одиниці вимірювання сили струму. 
  3. Як називають прилад для вимірювання сили струму? 
  4. Як включають амперметр в коло? 

VII. Домашнє завдання. (1 хв)

---Запишемо домашнє завдання

§ 27 опрацювати ст.. 145 Впр27 № 4 виконати.

До побачення. До нових відкриттів у світі провідників.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
24 лютого
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку