Урок №___ Клас 6 Дата________ Вчитель _________
Тема: Складові комп’ютерів та їх призначення. Практика підбору ПК.
Цілі:
|
навчальна: ознайомити учнів зі складовими комп’ютера та їх призначенням; навчити оптимально підбирати ноутбук; |
|
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати; застосовувати набуті знання на практиці; |
|
виховна: виховувати інформаційну культуру, сприяти усвідомленню відповідальності за власне навчання. |
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, проектор, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, клавіатурний тренажер https://www.typingstudy.com/en-uk_english-2/lesson/3, конфігуратор ПК https://allo.ua/ua/products/notebooks/ , навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань
1. Вправа «Гаряча картопля»
Роль «гарячої картоплі» у цій вправі виконує невеличка м’яка іграшка, яку учні передають (або кидають) один одному. Той, хто її спіймав, розповідає про одну з «професій» комп’ютера: діловод, особистий секретар, видавець, перекладач, бібліотекар, листоноша, лікар, обчислювач, архітектор, дизайнер тощо. Далі він кидає іграшку наступному учасникові.
2. Питання:
- на які види поділяються комп’ютери? (персональні, суперкомп’ютери (сервера), мікроконтро́лер)
- які ви знаєте види персональних комп’ютерів? (стаціонарні і мобільні(портативні))
- що означає мобільний, портативний? (Мобільний – здатний до швидкого пересування, портативний – зручний для носіння, невеликий за розміром)
- з яких основних частин складається комп’ютер? (the input unit, the processing unit, the output unit)
Тестування «Види сучасних комп’ютерів» (перевірка ТБ та знання видів сучасних комп’ютерів)
Вкажіть частину зображення:
Вкажіть частину зображення:
Вкажіть один варіант відповіді:
Вкажіть декілька варіантів відповіді:
Вкажіть декілька варіантів відповіді:
Вкажіть один варіант відповіді:
Вкажіть один варіант відповіді:
Вкажіть один варіант відповіді:
Вкажіть один варіант відповіді:
Вкажіть декілька варіантів відповіді:
Вкажіть декілька варіантів відповіді:
Вкажіть один варіант відповіді:
Вкажіть відповідність для всіх варіантів відповіді:
IІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Як ви вважаєте, який з-поміж названих пристроїв є найбільш універсальним? Чому ви так вважаєте?
Комп’ютери різняться за розмірами та можливостями, але всі вони однакові частини. На цьому уроці ми заглянемо всередину ПК і познайомимося з усіма основними внутрішніми компонентами. Ці данні вам знадобляться при оптимальному підборі стаціонарного комп'ютера або ноутбуку.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Підбір ноутбуків за характеристиками
Без ноутбука важко уявити сучасне життя. Вибрати недорогу техніку просто через великий товарний асортимент, складніше підібрати модель. Щоб вибрати оптимально, коректно і купити бюджетний зразок в Україні, корисно проводити пошук, підбір за характеристиками і параметрами.
Іноді складно вибрати ноутбук. При підборі акцент роблять такі параметри:
Торгові марки, відгуки споживачів зумовлюють вибір товарів. Рейтинг - 2022 популярних фірм очолюють:
Toshiba. Підходять для дому, офісу. Характерні надійність, якість, зручність.
Samsung. Фірми відсутні невдалі зразки. Підійдуть користувачам, які не шукають надзвичайної якості, надпотужності.
Acer. Вирізняють стильність дизайну, зручність корпусу, доступні ціни. Але останніми роками погіршилася якість збирання.
Microsoft. Високоякісні і надійні заслужили на повагу користувачів.
HP. Різна потужність та вартість. Трансформери підходять для офісу та подорожей.
MSI. Випускає ігрові ноутбуки. Компанія не дуже відома в Україні.
Lenovo. Виробляє продукцію середньої цінової категорії.
Asus. Лептопи видаються різноманітними моделями та цінами.
Dell. Належать до найкращих на світовому ринку. Мають низький відсоток неполадок.
Apple. Лідирує у рейтингу. Простота ОС, встановлення програм, якість. Єдиний мінус – ціна.
Технічні характеристики ноутбука
Оперативна пам'ять ОЗУ відповідає за швидкодію. Вона зберігає інформацію та команди, щоб виконати операції. Обсяг оперативної пам'яті обумовлює кількість відкритих програм одночасно.
Діагональ монітора визначає розміри робочої зони. Виберіть залежно від призначення моделі. Вимірювання проводиться в дюймах, який дорівнює 2.54 см. Щоб нормально працювати у всесвітній мережі та офісних програмах, достатньо 13-дюймового дисплея. 17 дюймів для зручного перегляду відеофільмів, ігор, фотошопу.
Процесори зумовлюють продуктивність. На ринку лідирують: Intel та AMD. Зразки Intel позиціонуються як дорогі. Ціна AMD доступніша, а конструкція постійно удосконалюється через конкуренцію з Інтел. Бюджетні офісні Intel Celeron/Pentium вирішують повсякденні питання. Дорогі мультимедійні лептопи для ігор оснащуються зразками останнього покоління Intel Core i3/i5/i7.
Кількість ядер. Впливає на продуктивність. Ядра процесора відповідають за автоматичне розподілення загального навантаження. Проте чисельність ядер – це не головний показник. Важливу роль продуктивності грають маркування, і навіть архітектура, потоки.
Тактова частота. Визначає швидкість обчислювальних операцій.
Об'єм cash-пам'яті. Забезпечує час обробки даних.
Відеокарта. Розрізняють інтегровані (вбудовані) та дискретні відеокарти. Для вбудованих характерна невелика потужність, щоб працювати в офісних програмах, вирішувати прості графічні завдання.
Акумулятор батареї середньої ємності тримає заряд протягом 4-5 годин, більш високої - до 10 годин. Ємність залежить від кількості комірок.
Бездротовий зв'язок. Використовується для підключення до мережі без незручних дротів. Кожен ноутбук обладнується модулями Вай-Фай, Bluetooth. Зустрічаються інші види зв'язку: WirelessHD; WWAN; NFC.
Операційна система. З встановлених ОС виділяють Windows, DOS, Linux (Skolelinux, Ubuntu). При виборі лінійки Windows вибирають версії 7 і 10, 11: базова, професійна, домашня. ОС Linux необхідна програмістам та користувачам, які турбуються про безпеку інформації, гнучкість інтерфейсу.
DOS є дискову операційну систему, не підтримувану багатьма програмами. Після придбання доведеться самостійно встановлювати відповідну ОС.
Вага. При виборі пристрою зважають на його вагу. Виробляють із масою від 1 до 3 кг і більше. Легкі портативні вироби вагою до 1,5 кг називаються ультрабуками.
V. Фізкультхвилинка
Станьте, діти, у проході, Посміхніться ви природі! Потягніться догори, Поклоніться до землі. Нахиліться вліво, вправо, Повторіть ще раз цю вправу! Швидко-швидко пострибайте І мерщій усі сідайте! (Слайд 14)
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне робота.
Робота за комп’ютером
Практична робота «Підбір лаптопа»
Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Хід роботи
VII. Підсумки уроку
Питання для дослідження:
Гра «Снігова куля»
Учитель пропонує учням по черзі називати складові комп’ютера на англійській мові, повторюючи всі пристрої, названі попередніми учнями.
Що нового сьогодні дізналися?
Чого навчилися?
Де ви зможете застосувати вивчений матеріал?
Що сподобалось на уроці, а що ні? Чи виникали труднощі?
VIІI. РЕЛАКСАЦІЯ
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
1. Швидко покліпати очима, закрити їх і посидіти спокійно, повільно рахувати до 5. Повторити 2 – 3 рази .
2. Міцно заплющити очі (рахувати до 3), відкрити їх і подивитись удалечінь (рахувати до 5). Повторити 2-3 разів (Слайд 25).
IХ. Домашнє завдання
Х. Оцінювання роботи учнів