Керівник Цвєловська А.О
14.12.18 група 2-Б
Відкритий урок гуртка « Чарівна акварелька»
Тема. Скульптура, як вид образотворчого мистецтва.
Мета:
• навчальна: актуалізувати знання учнів щодо такого виду мистецтва, як скульптура, навчити розрізняти її види; ознайомити з творами скульпторів; навчити створювати власні скульптурні твори;
• розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися спогляданням скульптурних творів, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати творчу ініціативу;
• виховна: виховувати зацікавленість скульптурними творами.
Оснащення
• Матеріали та інструменти: скульптурний пластилін, стеки, дощечки для ліплення, серветки для витирання рук, клейонки, фальга.
• Зоровий ряд: презентація.
Тип уроку: урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок;
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день вам, любі учні і батьки!
Я вітаю всю вашу групу
Та запрошую ласкаво
У зимову казку вас...
А тепер давайте, діти,
Домовлятись -— не шуміти,
На уроці не дрімати,
Активно й творчого працювати,
І, щоб не було мороки,
Чи всі готові до уроку?
Ну тоді часу не гаймо,
Урок образотворчого мистецтва розпочинаймо!
Актуалізація опорних знань
Сьогодні зима подарувала нам чудовий і радісний день. Як майстерно вона працювала у природі.
Ви йшли до Будинку дитячої творчості, що помітили цікавого довкола?
Земля відпочиває під снігом, дерева без листя, не помітно птахів, під ногами порипує сніг, в повітрі відчувається подих зимового вітру, мороз пощипує ніс та щоки...
Давайте ми в групі створимо зиму. Пропоную вам зіграти в сніжки: кому я кину сніжку, той одним або двома словами відповідає на моє запитання. Згода?
П. Мотивація навчальної діяльності
Гра «Сніжки».
1. Тобі подобається зима?
2. А чому тобі подобається ця пора року?
3. Що діти роблять, коли випадає багато снігу?
4. До якого виду мистецтва належить зліплена снігова баба?
5. З яких матеріалів можна ліпити?
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Отже, тема нашого уроку «Скульптура, як вид образотворчого мистецтва»
Назва цього виду мистецтва виникла від латинського слова sculpo — вирізаю; часто скульптуру називають також пластикою (грецьк. plaste — ліплю). Ці дві назви одного виду мистецтва свідчать про існування різних технік створення скульптурних образів.
Скульптура — це тривимірне зображення, що має реальні форми, які розміщені у реальному просторі. Розрізняють два основних види скульптури — рельєф та круглу. Її можна висікати з каменю, виливати з гіпсу, вирізати з дерева, тобто з твердих матеріалів, та ліпити з м’якого матеріалу – глини, пластиліну, солоного тіста.
1. А зараз відгадайте загадку
У двох матерів по п’ять синів, і всім одне ім’я. (Пальчики)
Подивіться кожен на свої пальчики. Що ви там бачите? (Лінії) Ці лінії в кожної людини індивідуальні і не повторюються і більше ні в кого. Зараз ми з вами зробимо талісман за допомогою відбитка пальчика.
Інструктаж.
Подивіться що в нас вийшло. Чи бачите ви відбиток свого пальчика. Цей від биточок заглиблений. А рельєф, зображення якого заглиблено називається контррельєфом.
Скульптурний твір, в якому опукле зображення виступає над плоскою поверхнею менш як на половину його об'єму називається барельєфом.
Фізкультхвилинка
2. Колективна робота.
Щоб розпочати роботу над наступним завданням нам потрібно об’єднатися з батьками
Отже, зараз ми з вами виготовимо скульптуру із скульптурного пластиліну «Символ наступного року 2019»
Інструктаж.
Представлення колективних робіт.
Практична робота
V. Підсумок уроку
Гра «Дай 5»
5. Чи зацікавила вас робота з пластиліном.
Будьте всі щасливі,діти,
З усмішкою у світ ідіть.
Хай вам щиро сонце світить,
Всі здоровими ростіть
Я бажаю вам усім, щоб бажання ліпити виникало у вас завжди!
А іще бажаю вам:
Розвивайте свій талант:
Вирізайте і малюйте,
Вишивайте і ліпіть,
Знаменитістю своєю
Світ широкий звеселіть!..
Завершення уроку
Прибирання робочого місця.