Урок-совісті «Хто я? Дозволь собі бути щасливим … Хто ми? За злагоду і взаєморозуміння…

Про матеріал

Наше життя дуже стрімке, цікаве, повне несподіванок, але в ньому існують найважливіші речі, які люди цінують понад усе, називаючи їх безцінними, тому що придбати ці речі не можна ні за які кошти.

Перегляд файлу

 «Хто я?

 Дозволь собі бути щасливим …

Хто ми?

 За злагоду і взаєморозуміння…

 

Форма проведення: Урок-совісті

Мета:розвивати здібності адекватно й цілісно стримувати й оцінювати себе та інших людей;формувати вміння та навички спілкування (вміння вислухати і зрозуміти співрозмовника,встановити контакт зі співрозмовником) за допомогою рольових ігор дати змогу вільного вибору способів розв’язання проблем взаємодії людини з людиною; розвивати вміння конструктивно виражати свої думки й почуття;сприяти формуванню в дітей почуття власної гідності,позитивного ставлення до життя; виховувати почуття довіри,підтримки,впевненості у собі,вміння проявити свою індивідуальність

 

  • «Залучи до життя серйозні інтереси, постійне заняття і спостерігай за собою, як натураліст і як медик, і намагайся розумом виправити те, що було випущеним». (О. Г. Герцен).
  •        «Дивиться на людей з думкою, що вам їх обов’язково треба написати фарбами… Невдовзі ви помітите, що люди здаються набагато цікавішими, ніж раніш, коли ви дивилися на них побіжно та поспішно». ( К. І. Паустовський).

Підготовчий етап:

Наше життя дуже стрімке, цікаве, повне несподіванок, але в ньому існують найважливіші речі, які люди цінують понад усе, називаючи їх безцінними, тому що придбати ці речі не можна ні за які кошти. Як ви гадаєте, що це може бути? (життя, знання, здоров’я, повага, любов…) В ході наших зустрічей ви отримаєте нові знання про взаэморозуміння між собою вчитиметесь тому як потрібно розуміти один одного . Отримувати ж нові знання та вміння перш за все допомагають спілкування та взаємодія з іншими людьми. Тому саме про спілкування ми з вами і поговоримо сьогодні.  Ми з вами зібралися, щоб краще пізнати себе та своїх друзів та налагодити взаємодію в нашій групі. У цьому нам допоможе нашній урок-совісті на тему («Хто я? Дозволь собі бути щасливим …Хто ми? За злагоду і взаєморозуміння…)

Нові знання ми здебільшого отримуємо в процесі спілкування з іншими людьми. Тому наше сьогоднішнє заняття спрямоване саме на те, аби ми вдосконалили своє вміння спілкуватися та взаємодіяти з іншими людьми.

 

План

 

I.Слово вихователя

- Дуже часто людина питає себе: «Чому я один (одна)?»

У житті нам, нажаль, дуже часто трапляється страждати, ображатися на оточуючих за те, що нас неправильно зрозуміли, навмисно образили.

Я давала можливість вам помислити над словом Щастя  і ось яких резуль татів ми досягнули

Блок  Слайд

(Педставлення на дошці думки дітей про щастя)

 «Щастя – це коли тебе розуміють»,-

Що ж потрібно для того, щоб налагоджувалося взаєморозуміння?».

Бо без нього не можете бути не повноцінної любові, не дружби, не творчої співпраці, не звичайного спілкування.

ЩАСТЯ

Щастя – це вічна дорога земна,

Щастя – це літо, зима і весна,

Щастя – це сонце, злива і сніг,

Щастя – це пісню ділити на всіх,

Щастя – це віра в добро і любов,

Щастя – це музика вільних дібров,

Щастя – це друзі і рідний твій дім.

Щастя – це світ, подарований всім.

 

(Вихователь просить дітей пригадати та розповісти випадки конфліктів, що трапилось за відсутності взаєморозуміння).

(Пошукова робота дітей)

Питання для обговорення:

Щоб ви відповіли авторам цих листів? У чому причина їхньої самотності? Як їм можливо допомогти? Як можна охарактеризувати однокласників цих підлітків?

Слайд Блок

II. Чи гарно ми знаємо один одного?

Вихователь

Взаєморозуміння дуже часто залежить від того, наскільки правильно мі оцінюємо своїх товаришів, чи знаємо їх. Спробуємо з’ясувати, наскільки мі володіємо умінням судити про людей.

Перше завдання – «Словесний портрет»: надати словесний портрет одного з учнів свого класу та запропонувати відгадати, хто це є. в характеристиці відобразити: фізичні дані (зріст, вага, статура); зовнішність (колір волосся, очей, та інше); особливості поведінки (постать, походка, жести, міміка, тощо); темперамент ( інертність, млявість, пасивність, активність, імпульсивність, швидка зміна настрою, стриманість, балакучість чи мовчазність і т. ін.); захоплення, інтереси, звички. ( На  екрані терміни)( 2-3 Дит)

 Однокласники мають дізнатися, про кого йдеться та оцінити, наскільки словесний портрет відповідає справжньому вигляду.

Добре чи недуже гарно чи ні але практично відмінно ви можете пізнати один одного в описуючому вами словесному портреті.

 Другим завданням –«Прогнозуємо вчинок»

 Двом – трьом учням класу пропонується вийти із класу. За їх відсутності зачитується ситуація, наприклад, такого змісту:»

Ви зайшли у під’їзд і побачили, що на сходах сидять дорослі хлопці, а з ними дівчина та двоє підлітків, які розпивають алкогольні напої. Якими будуть ваші дії?»              Пропонується висловитися за ситуацією з огляду на те, як вчинили би ті, що зараз за дверима 

 Далі вони заходять. Їх знайомлять із ситуацією, а вони коментують її

На початку уроку учень 8 класу виявив, що унього з парти зник зошит із домашнім завданням Він….

  • Як він відреагує?
  • Що скаже вчителю?
  • Яка буде його міміка та емоційний стан?

Експеримент можна повторити, залучаючи інших, та надаючи нову ситуацію

Кожна людина це -індивид свої емоції та позитив чи негатив

Але кожен з нас повинен відчувати людину коло себе адже ми живем серед людей.

Слайд 4 Блок

III. Навчайся відчувати поруч із собою людину.

Взаєморозуміння визначається здібністю спостерігати за людьми, вмінням за незначними рухами обличчя, постави зрозуміти душевний стан оточуючих, їх наміри та бажання. Однак це не означає, що потрібно намагатися вгадати, яких слів та вчинків від тебе очікують, і підлаштовуватися від обставини. Цей намір, - писав В. О. Сухомлинскьй, - може перетворити тебе на лицеміра, підхалима і в решті – волоцюгу».

 1-е завдання: «Аналіз картини».

 Подивіться на картину із зображенням людей в різних емоційних станах. Дайте відповіді на питання: що можна сказати про внутрішній стан людини?

За якими ознаками ви його визначили?

Чим, по-вашому, воно викликане?

Чи можна судити про глибину переживання людини тільки за його зовнішністю, за поведінкою?

 Чи наравиться вам людина, зображена на картині?

Чим? Зробить намагання охарактеризувати людину ( її духовний світ, зайнятість, інтелектуальний рівень розвитку, характер та ін.).

Свої думки припустимо ви висловили а зараз

, 2-е завдання: «Про що «кажуть» очі».

 Повертаємось до слайда №4

 Подивіться на свого сусіда по парті. Спробуйте визначити, в якому настрої ваш товариш, як він почувається, про що думає, чим стурбований. Обміняйтеся своїми спостереженнями, висновками.  А потім дізнатись Чи відповідають вони реальному стану товариша? 

Сумуємо чи радіємо дивуємось чи піклуємось все це фактори стану емоції людини отож и ми зараз трішки повеселимось у3  завданні

 3-є завдання: «Ухопи настрій класу».

 Два – три учні виходять із класу, а ті, хто залишився домовляються про те, які емоції вони будуть зображувати (радість, засмучення, здивування, образу, страждання та інше). Повернувшись до класу, учні мають визначити настрій класу.

 4-е завдання: «Емпатія».

 Учні в парах розігрують ситуацію: перший розповідає про радісну ( чи сумну) подію із свого життя, наприклад, гарна оцінка з математики, покупка комп’ютера, приїзд довгоочікуваних родичів чи, навпаки, хвороба когось із близьких людей, неприємності у школі та інше. Другий учень має відреагувати. (Одна й та ситуація програється різними парами, після чого обговорюється найкращий спосіб взаємодії партнерів).

 У цьому завдані корисно зачитати висловлювання однієї учениці: «Я помітила, що коли моя подруга розповідає про свої неприємності, скаржиться на щось, я роблю вигляд, що співчуваю, а, насправді, мені її не жалко. То виходить, що я навмисно добра? Як стати доброю по-справжньому і що таке доброта?».

 Питання до учнів:

1.Чи потрібно бути нарочито доброю? Як називається така поведінка? Чому дівчина байдужа до того, про що розповідає її подруга? Чи можна взагалі називати її подругою? Що ж таке доброта? Яка роль доброзичливості в налагодженні гарних взаємостосунків?

 5-е завдання: «Увійти у становище іншої людини».

 У спілкуванні між людьми велике значення має вміння прийняти людину такою, яка вона є, зрозуміти її думки, побачити ті чи інші події, явища її очима, відчути себе на місці іншої людини в тій чи іншій ситуації. Спробуємо зробити це.

 Гра 1. Двом учням надаються ролі «учителя» та «учня».

Необхідно розіграти сцену бесіди учителя з учнем з приводу погіршення його успішності навчання та поведінки.

 Гра 2. Учню у ролі «учителя» необхідно переконати клас залишитися після уроків для прибирання території школи з нагоди свята, яке наближається ( ситуацію можна ускладнити: уявити, що у дітей на цей час уже куплені білети у кіно).

  Одну й туж ситуацію відтворюють декілька разів різні учні, далі йде обговорення найбільш сприятливих варіантів взаємодії партнерів по спілкуванню.

 Слайд 5 Блок

IV.Поради для ефективного спілкування.

 Полегшіть іншим спілкування з вами, ідучи їм на зустріч. Що для цього потрібно ? Ваші пропозиції та миркування

 Для цього уважно вивчіть ці рекомендації і використовуйте їх. І ви будете «душою компанії».

  1. Ідіть на зустріч людям з відкритим серцем.
  2. Під час спілкування тримайтесь спокійно і впевнено.
  3. Будьте терпимі, спокійні та оптимістичні.
  4. Враховуйте інтереси інших людей.
  5. Відповідайте взаємністю, доводячи готовність визнати вашу власну роль у спричиненні проблеми та показуючи вашу відкритість змінювати поведінку задля прийняття рішення.
  6. Ставте запитання співрозмовникові, які допоможуть йому підібрати слова для вираження своїх інтересів.
  7. Не говоріть про те, чого не знаєте. (Кумедно виглядає людина, яка розповідає про речі, в яких не розуміється, тільки тому, що боїться виглядати некомпетентною).
  8. 3 готовністю вислуховуйте відгуки про себе.
  9. Розкривайте співрозмовнику ваші позитивні і негативні почуття.
  10.         Приділяйте увагу невербальній поведінці – це є головним для правильного розуміння природи поглядів, почуттів співрозмовника і, можливо, навіть готовності продовжувати спілкування.
  11. Спілкуючись, ставте запитання для перевірки правильності свого розуміння, переформовуйте своє розуміння позиції іншого, просіть повторювати важкий для розуміння зміст, щоб бути впевненим, що подаються точні повідомлення.
  12.         Не розмовляйте нібито "базарите з коришами". Спілкування вимагає від людини правильної мови. Помірне застосування сленга допустимо тільки в неформальній обстановці.
  13.         Завжди просіть вибачення, якщо ви образили свого співрозмовника.
  14.         Навіть в найскладнішій ситуації залишайтеся самим собою.

А тепер сядемо зручно уважно послухаємо.

Релаксація

Ведучий ( під спокійну музику).Уявіть себе насінням дерева, що дозріває й наприкінці літа падає на землю. Воно поступово йде усе далі в ґрунт і, нарешті, знаходить своє місце під цією незвичайною ковдрою. Ще тепло, гріє сонце, але от небо починає супитися, все частіше йдуть дощі… наступає осінь із пронизливими вітрами,  опадає останнє листя з дерев… Без них дерева стоять сірі, голі – вони сплять. Так само спокійно спить насіння в ґрунті.

Землю сковує мороз, падає сніг, стелиться хурделиця, а насіння продовжує спати, йому тепло. Іде час..

Наближається весна. Сонечко пригріває усе сильніше й сильніше. Тане сніг, дзюрчать струмки. Вода просочує землю й будить насіння від довгого сну. Спочатку з'являється корінець, потім паросток, що повільно рухається й тягнеться до поверхні землі.

Проходить ще час… І от уже стоїть деревце – росте, міцніє. Його віти - руки тягнуться до світла, до сонця. Деревце міцно тримається коріннями за землю.

Воно продовжує роси й тепер йому не страшні ні дощ, ні вітер

Слайд 6 Блок Домашнє завдання.

1.  Виховуй  в собі тактовність, починаючи із спілкування з лизькими тобі людьми. Подивись уважно друга,однокласника ,вчителя, вихователя.. Що ти бачиш в їхніх очах: тривогу, спокій, заклопотаність? Подумай, чим можна допомогти, підняти їх настрій? Як виявити співчуття та порозуміння?

2. Придивисьдо людей які працюють з вами. Подумай, як краще зняти з їх втому: розпитати як пройшов день, приготувати чи розігріти вечерю, дати капці, ласкаво привітати та поцілувати.

3. Придивись до того, як працюють на уроці та після занять твої однокласники. Не упускай можливості висловити своєї вдячності, схвалення. Не ховай свого позитивного відношення до оточуючих.

4. Відомий англійський письменник Д. Олдридж вигадав для своїх синів своєрідну вправу. Він пропонував їм, подивившись на першу людину, яку зустрінуть, та уявити собі хто це, куди йде, з якою метою, що робив вчора і таке інше. Зробіть намагання зробити це і ви. Спостерігайте за людьми непомітно, тактовно. І ви відкриєте для себе їхній світ і себе в ньому.


«Хто я?

Дозволь собі бути щасливим

Хто ми?

За злагоду і взаєморозуміння

 

 

 

Вихователь Кобець І.М

1

 

doc
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку