8 клас ____________ Курс «Захисти себе…»
Тема : Стать і гендер
Мета освітня : розкрити відмінності понять «біологічна стать» і «соціальна статева роль» (ґендер) ,ознайомити учнів із концепцією ґендерної рівності;
розвиваюча : розвивати навички розпізнавати гендерні ролі і стереотипи, які призводять до дискримінації;
виховна : виховувати гендерну культуру.
Обладнання і матеріали: мультимедійний проектор,інтерактивна дошка,ноутбук,відео.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вправа «Смайлик». Позначаємо свій настрій на початку уроку на полях зошита.
II. Актуалізація опорних знань
Вправа «Асоціативний кущ».Ваші асоціації зі словом «стать».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Бесіда : Ким би вони хотіли народитися (хлопчиком або дівчинкою), якби могли вибрати собі стать.Поясніть свій вибір.
IV. Вивчення нового матеріалу
Стать – це сукупність фізіологічних,морфологічних та анатомічних ознак ,що відрізняють організм.
Але від самого народження дитина формується не тільки як біологічний індивід, але одночасно і як соціальна особа.
Ґендер – сукупність соціальних і культурних норм, які історично сформовані та залежать від біологічної статі людини.Вона визначає риси характеру та особливості поведінки, які вважаються характерними для чоловіків і жінок в певному суспільстві.
Наприклад, в більшості культур жінкам приписують такі риси характеру, як дбайливість, поступливість, емоційність, а чоловікам - лідерство, стриманість.
Реальна поведінка конкретної людини може відповідати прийнятому в суспільстві, а може і навпаки, вважатися характерною для протилежної статі. Так чоловіки бувають мужніми і турботливими, а жінки - ніжними і енергійними.
В цьому немає нічого поганого. Більш того, вважається, що поєднання в одній людині традиційних чоловічих і жіночих рис характеру робить її повноцінною і надзвичайною дієздатної особистістю, яка вибирає стиль поведінки в залежності від конкретної ситуації, а не обмежується тим, що відведено її статті.
Вправа « Пантоміма»: (зобразіть учителя та вчительку) опишіть поведінку жінки та чоловіка при потребі одягти шапку в холод.
Вправа для очей .
Гендерні стереотипи -- спрощені уявлення про те, як повинні поводитися люди різної статі, який одяг носити і чим займатися.
Вправа «Створи»: запишіть риси характеру та особливості поведінки, які вважаються характерними для обох статей.
V.Узагальнення та систематизація знань учнів
Питання для обговорення:
1. Коли ви вперше зіткнулися з гендерними стереотипами?
2.Як ви себе тоді почували?
3. Продовжити фразу: «Я радий (а), що я хлопець (дівчина), тому, що ....».
VI. Домашнє завдання.За допомогою інтернету підготувати інформацію «Гендерні стереотипи в різні часи у різних народів».