Тема.» Святий Миколай до нас завітай»
Мета.ознайомити учнів із традиціями святкування дня святого Миколая в Україні; збагачувати словниковий запас учнів; розширити кругозір дітей про святого Миколая; розвивати пам’ять, увагу, творче мислення, вміння робити висновок; залучати дітей до духовних надбань нашого народу; виховувати повагу до всіх хто творить добро.
Хід заняття
Вед. 1. За вікном летить сніжок,
Вітром завіває.
Тож спішіть усі до нас
На свято Миколая.
Вед. 2. Ну, а хто сюди прийшов
Раді вас вітати.
Веселіться і радійте
На нашому святі.
Звучить тиха мелодія
Веселою піснею нас зустрічає різдвяний настрій. Він сьогодні подоружуватиме разом з нами. Бо сьогодні в нас заняття буде дуже цікаве та веселе. А почнемо ми його із «Галявини побажань». Давайте всі разом станемо в коло, і нашу з вами зустріч розпочнемо з побажань.
Доброго дня, Оленко, я бажаю тобі веселого дня!
Вітаю тебе, Максиме, я хочу побажати щоб у тебе день був щасливим!
Розповідь вчителя
Діти, чи чули ви про свято Миколая?
Ви знаєте про те, що святий Миколай за гарну поведінку 19 грудня (у православних) або 6 грудня (у католиків) тихесенько прокрадається до вашої кімнати і кладе під подушку подарунок. Та цих знань замало. Про це свято обов’язково потрібно знати! Його історію та цінності.
Любі діти, я для вас приготувала інтерактивну виховну годину, завдяки якій ви дізнаєтесь більше цікавих фактів про Миколая Чудотворця.
Станція №1 ( Збери Миколая)
Вчитель завчасно готує пазли. Дітей можна розподілити на команди. Учасникам роздаються однакові пазли із зображенням Святого Миколая. Конкурс триває на швидкість.
Станція 2 «Добрі справи»
- Ви робили багато добрих справ у цьому році?
- Тож давайте зіграємо в гру. У мене є сніжинка. Кому її дам, той повинен розповісти про свою добру справу.
Зараз ми зіграєм в гру, але гру цю не просту.
Ми сніжинку тут ось маєм, про добру справу розповідаєм.
(На парту кладу сніжинку, учень називає свої добрі справи.)
Дякую, вам за гру. А зараз давайте послухаємо цікаве відео про Святого Миколая.
Станція №3 (Дітям про Святого Миколая!)
Діти переглядать відео. Після перегляду, обговорення.
Станція №4 ( Загадки про Святого Миколая)
Хто слухняних,чемних діток
Любить, поважає?
Хто на санях чарівних
В гості приїжджає?
Хто торбиночки-чаклунки,
Що в них діткам подарунки
Уночі тихо-тихенько
Під подушечки ховає?
Хочу я побачить чудо
І сьогодні спать не буду.
Довго-довго я не спав:
Все чекав, чекав, чекав…
Починаю вже дрімати…
Він зайшов в кімнату
Та схилився наді мною,
І лоскоче бородою.
Я цього святого
Дуже-дуже добре знаю.
Він на свято в чобіток
Для слухняних діточок
Має у своїй торбинці
Найприємніші гостинці.
Як у край зима прийде,
Землю снігом замете,
Хто дари складати стане,
Сяде на широкі сани,
Запряже гнідих мастей
Коників і до дітей
Із дарунками прибуде
Їм вночі їх класти буде
Цей добрий чоловік
У грудні, раз у рік
До хати завітає,
Чемних дітей вітає,
Дарунки залишає.
Станція №5 (Намалюй Миколая)
Кожній із команд роздається ватман. Дітки отримують малюнки – розмальовки. Вирізаємо малюночки і клеїмо на ватман.
Станція №6 (Заспівай пісеньку для Миколая)
Дітям роздаються слова пісні.
Можна встати, взятися заруки та заспівати пісеньку.
Станція №7 (Легенда про Святого Миколая)
(Касьян – це також святий, але він негативний. Томущо він не любив допомагати бідним людям, лінився, заздрив всім.)
Запитань до легенди:
-Хто допомагає людям, які опинилися в біді?
-А що вам найбільше запам’яталося з легенди, яку я розповіла?
Які позитивні риси Миколая перелічені в легенді?
Як саме Миколай допомагав людям?
Чому святого Касіяна люди не поважають так, як Миколая?
Чому Бог прогнав Касіяна?
Чи знаєте ви, у які дні святкують День Миколая Чудотворця? (народ святкує Миколая взимку – 19 грудня та весною – 22 травня).
На картинці поруч із Миколаєм стоїть ягнятко та ослик! Як ви гадаєте, чому?
У деяких країнах вважають, що Миколай приходить не один, а з почтом: його супроводжують ягнята (інформують покровителя про слухняних малюків) та чортенята, які повідомляють про витівки дітей. Часто можна Святого побачити з осликом, який, за легендами, допомагає розвозити всім подарунки.
Станція №8 (Юні Шерлоки)
Вчитель називає традиції та повір'я, а учні мають, як детективи-Шерлоки, самостійно здогадатися і назвати: які з них вигадані, а які – справжні.
Підсумок
Звернемося до святого Миколая-Чудотворця із проханням: нехай допоможе нам жити в мирі і злагоді, любити свій народ, батьків та ближніх своїх, добре вчитися, творчою працею примножувати добрі діла на благо України