Урок: "Таблиці, електронні таблиці. Табличний процесор, його призначення. Типи даних, об'єкти електронної таблиці. Адресація в середовищі табличного процесора, способи навігації"

Про матеріал

Сценарій уроку має QR-коди та скріншоти для виконання інтерактивних вправ, використання віртуальної дошки, створення пазлів, кросвордів, «хмари тегів» тощо. Усі посилання розміщуються заздалегідь у теках, створених на початку року окремо для кожного учня.

Перегляд файлу

Тема: "Таблиці, електронні таблиці. Табличний процесор, його призначення. Типи даних, об'єкти електронної таблиці. Адресація в середовищі табличного процесора, способи навігації на аркуші й у книжці табличного процесора".

 

Мета уроку:

  • навчальна: ознайомити учнів із поняттям електронної таблиці, табличним процесором; розглянути призначення табличного процесора; ознайомити із середовищем табличного процесора;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, тренувати пам’ять та увагу, сприяти розвитку пізнавального інтересу; створювати ситуації зацікавленості та позитивні емоції щодо навчальної діяльності;
  • виховна: виховувати старанність та відповідальність; формувати й підтримувати прагнення учнів до відкриття нового; підвищувати інформаційну культуру учнів; виховувати творчий та естетичний підхід до роботи.

Тип уроку: Засвоєння нових знань, формування знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підключені до мережі Інтернет, підручники.

Програмне забезпечення: Браузер, Microsoft Excel, інтерактивна online-дошка.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і діяльності учнів, необхідних для творчого рішення завдань.

  1. Де Вам траплялись дані, що подані у вигляді таблиці? Наведіть приклади таблиць.
  2. Які Ви знаєте об’єкти вікна текстового процесора? Проясніть призначення кожного з них.
  3. Які засоби використовуються для навігації в текстовому процесорі?
  4. З якими даними ми працюємо у програмі  Word?
  5. Як можна подати числові дані в текстовому процесорі?

ІІІ. Мотиваційна частина уроку. Постановка проблеми.

Перед Вам стоїть завдання: на урок алгебри чи економіки Вам необхідно підготувати таблицю з розрахунками та представити графік виконаної роботи. Які апаратні засоби ви для цього використаєте? Яку програму ми можемо для цього використати?

Можлива відповідь. Створити таблиці можна в різних електронних документах:

  • у текстовому документі
  • у мультимедійній презентації
  • у графічному зображенні тощо.

 

Необхідність обробки числових даних завжди є актуальною. Більшість числових даних, що підлягають обробці в різноманітних сферах людської діяльності, можуть бути подані у вигляді таблиць. До того ж, у вигляді таблиць можна подати текстові дані.


Назвіть приклади текстових даних (імена, назви товарів, назви міст тощо). У вигляді таблиць можна подати дані, які містять дати. Усі ці види даних можуть входити до таблиць одночасно.

Дуже часто виникає потреба не тільки компактно й упорядковано розмістити відомості про якісь об'єкти, а й виконати певні обчислення за даними цих таблиць. Наприклад, розрахувати час перебування літака в польоті, визначити середній бал успішності учня, обчислити заробітну платню робітників за рік тощо.

Наприклад, із їх використанням бухгалтер може швидко нарахувати заробітну платню, інженер-проектувальник - розрахувати міцність конструкції.

Тобто в таблицю потрібно внести не тільки дані, а й формули для розрахунків. І таких формул в одній таблиці може бути багато.             

У залежності від вимог роботи можна виконувати просте обчислення у вигляді зручної таблиці або складні інженерні, статистичні, фінансові обчислення. Інструмент, який дає змогу виконувати такі розрахунки табличний процесор Microsoft Excel - це наступна частина пакета Microsoft Office.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Учням демонструється презентація з коментарями вчителя. При відсутності проектора використовується підручник. Ведення інформативного словничка у зошиті.

Стислі тези викладання нового матеріалу.

Microsoft Excel – це сучасний табличний процесор, який входить до складу пакету MS Office.

Використовується для організації розрахунків та аналізу ділових даних. Табличний процесор EXCEL розроблений в 1987 році фірмою Microsoft. Перша електронна таблиця була призначена для раціональних економічних обчислень і не відрізнялась різноманітністю функцій. Час ішов, один табличний процесор змінював інший, більш досконалий.

Основні можливості табличного процесора:

1. уведення даних у клітинки електронних таблиць, їх редагування та форматування;

2. обчислення за формулами та з використанням вбудованих функцій;

3. побудова діаграм і графіків за даними,  що містяться в клітинках електронних таблиць;

4. друкування електронних таблиць, діаграм і графіків

5. робота з файлами (відкриття, збереження, перегляд тощо).

     Робота з дошкою:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На кожному аркуші електронної книги розміщено електронну таблицю. Електронна таблиця складається зі стовпців і рядків, на перетині яких утворюються клітинки.

Електронна таблиця табличного процесора Excel 2007 містить 1048576 рядків (номери від 1 до 1048576), 16 384 стовпців (за замовчуванням номери складаються з літер англійського алфавіту:А,В,С,…,Z,AA,AB,…,ZZ,AAA,ABB,…,XFD) та 17 179869184 клітинок.

 

Елементи (об'єкти) головного вікна Excel.

1) Робоча книга. Файл Excel, який містить декілька робочих листів.

2) Робочий лист. Область в Excel, яка складається з комірок. Кож­на робоча книга містить 3 аркуші. Ми можемо змінювати їх кількість.

3) Комірка. У комірки можна вводити будь-яку інформацію: чис­ла, текст, формули.

4) Рядок. Група комірок, які розташовані в один ряд по горизонта­лі. Кожний рядок мас свій номер.

5) Стовпець. Група комірок, які розташовані в один ряд по вер­тикалі. Кожний стовпець позначається однією чи декількома буквами.

6) Адреса комірки. Ідентифікатор, який однозначно визначає комірку шляхом вказування букви, яка задає стовпець, і поряд­кового номера рядка.

7) Ім'я робочого аркуша. Ім'я кожного робочого аркуша відобра­жається на ярличку, який розташований у нижній частині ві­кна Excel.

8) Рядок заголовка програми містить ім'я додатка та документа. У правому верхньому кутку екрана знаходяться два ряди кно­пок. Кнопки верхнього ряду дозволяють змінювати розміри ві­кна самої Excel, а нижнього      її робочих книг

9) Рядок меню. Дозволяє отримати доступ до всіх можливих команд. Саме з неї починається виконання багатьох завдань в Excel.

10) Поле імені і рядок формул. У полі імені відображається ім'я ак­тивної комірки чи діапазону комірок. Рядок формул викорис­товується для відображення та редагування даних, які знахо­дяться в активній комірці.

11) Смуги прокрутки. Дозволяють проглядати ті частини робочого листа, які не видно на екрані.

12) Поле стану. Відображає різні повідомлення і поточний стан ро­бочої книги. Після запуску програми автоматично створюється документ Книга 1. Інтерфейс Excel багатодокументний. Кожний документ в Excel називається Робочою книгою. Файли Робочих книг мають розширення xls а шаблонів документів — .xlt.

 

2. Робота з підручником (ст. 85-8).

Учні називають складові вікна, спільні з текстовим редактором, а назву інших складових надає вчитель:


  1. Рядок заголовку
  2. Панель меню
  3. Панель інструментів
  4.  Область задач
  5. Рядок стану
  6. Горизонтальна полоса прокрутки
  7. Вертикальна полоса прокрутки
  8. Рядок формул
  9. Заголовки стовпчиків
  10. Заголовки рядків
  11. Ярлики аркушів
  12. Активна комірка

 


Далі вчитель дає можливість учням пояснити назву нових складових вікна,  їх призначення.

  1. Засвоєння нових знань, формування вмінь.

Повторення правил Т.Б.  під час роботи за ПК.

Завдання 1.

Виконати вправу з підручника на стор. 89. 

Завдання 2.

Відкрити за QR-кодом віртуальну інтерактивну дошку

 

D:\Работа\Шмаль С.А\Обласні заходи\Виставка Дизайн Нової укр. шк 2018\Вірт. вернісаж новат. практик\Кластер 8\Коди\Урок 1_Завдання 2.png

Фізкультхвилинка розміщена на он-лайн дошці.

Завдання 3: Співставити  об'єкти табличного процесора Excel з їх властивостями. Відкрити за QR-кодом завдання.

 

D:\Работа\Шмаль С.А\Обласні заходи\Виставка Дизайн Нової укр. шк 2018\Вірт. вернісаж новат. практик\Кластер 8\Коди\Урок 1_Завдання 3.png

 

 

 

 

  1. Підбиття підсумків.

Учитель пропонує повернутися до мети,  визначеної на початку уроку, щоб з’ясувати  її досягнення. Потім пропонує дати відповіді на  запитання у формі фронтального опитування:

  • Що спільного та відмінного ви помітили під час роботи з таблицями в текстовому і табличному редакторі?
  • Як запустити табличний редактор Microsoft Excel?
  • Які дані можна вводити в комірки?
  • Як змінити розміри комірки?
  • Як визначити адресу комірки?
  • Як змінити назву аркуша?
  • Що нового ви дізналися на сьогоднішньому занятті?
  • Які навички ви сьогодні отримали?
  • Які переваги використання електронних таблиць порівняно з паперовими?
  •  У яких сферах діяльності людини  зручно використовувати електронні таблиці?
  •  Які типи даних можуть міститися в клітинках електронної таблиці?

Закінчити наш урок я пропоную вам пошуком  відповіді на запитання «Яке призначення має табличний редактор Microsoft Excel?» таким чином:

1. Я вважаю, що …

2. Тому, що…

3. Наприклад, …

4. Таким чином, …

Учні по черзі висловлюють свою думку за запропонованою схемою.

 

VІІІ. Домашнє завдання.

 

  1. В якості домашнього завдання учням пропонується вдома скласти порівняльну таблицю спільних і відмінних рис текстового і табличного редакторів. Оформити завдання у вигляді таблиці основні команди та їх призначення, якими вони користувались на сьогоднішньому занятті.
  2. Повторити  за   підручником § 4.1 , ст. 82-88.
  3. Скласти пазл в online-сервісі

D:\Работа\Шмаль С.А\Обласні заходи\Виставка Дизайн Нової укр. шк 2018\Вірт. вернісаж новат. практик\Кластер 8\Коди\Урок 1_ДЗ.png

 

1

 

docx
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
3387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку