Урок. Тема: "Формати даних. Форматування даних, клітинок і діапазонів".

Про матеріал

Використання електронних освітніх ресурсів на уроках інформатики.

Сценарії уроків мають посилання та скріншоти на виконання інтерактивних вправ, використання віртуальної дошки, створення пазлів, кросвордів, «хмари тегів» тощо. Усі посилання розміщуються заздалегідь у теках, створених на початку року окремо для кожного учня.

Перегляд файлу

Тема уроку: Формати даних. Форматування даних, клітинок і діапазонів.

Мета уроку:

  • ввести поняття «формат клітинки; формати даних», формувати навички форматування даних;
  • розвивати аналітичне мислення, пам’ять та увагу, культуру мовлення.
  • виховувати наполегливість у досягненні мети, самостійність  учнів під час роботи з комп’ютером.

 

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підключенні до мережі Інтернет, підручники, презентація, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника.

Програмне забезпечення. Браузер, Microsoft Excel, інтерактивна online-дошка.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

 Чому б ти не навчався, ти вчишся для себе. Петроній

 Учитель.  Як Ви вважаєте для чого був створений  комп’ютер? (машина   для математичних обрахунків). І сьогодні він має великі можливості для цього. На минулих  уроках ми вивчали теоретичний матеріал про табличний процесор (ТП), електронні таблиці (ЕТ), знайомилися з інтерфейсом MS Excel. Тому пригадаємо те, що ми вже знаємо про цей програмний продукт.

Інформатичний крос. Відкрити за посиланням віртуальну інтерактивну дошку, записати відповіді на питання:  

D:\Работа\Шмаль С.А\Обласні заходи\Виставка Дизайн Нової укр. шк 2018\Вірт. вернісаж новат. практик\Кластер 8\Коди\Урок 3.png

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Як Ви вже знаєте,  табличні процесори мають широке практичне застосування. А як саме Ви можете використовувати  їх  і на яких предметах?

 Наприклад, у своїй практичній діяльності для розв’язування математичних задач, опрацювання результатів дослідження під час виконання лабораторних і практичних робіт з фізики, хімії. Також MS Excel стане у нагоді для обчислення плати комунальних послу у вашій квартирі. Тому, щоб вміти користуватися цим програмним продуктом, потрібно навчитися працювати з даними ЕТ. До того ж краще сприймається інформація, яка оформлена ефективніше. Наприклад, програма Power Point спеціально для цього створена, але і в Excel теж можна відповідно оформити інформацію для її кращого подання. Цей процес називається форматування і про нього ми сьогодні будемо говорити. Тема уроку «Форматування даних, клітинок і діапазонів клітинок».

 

IV. Пояснення нового матеріалу.

 Учням демонструється презентація . «Форматування даних, клітинок і діапазонів клітинок» з коментарями вчителя. При відсутності проектора використовується підручник стор. 102-105 та малюнки 4.24-4.30. Ведення інформативного словничка у зошиті.

Стислі тези викладання нового матеріалу.

1.Форматування

 З цим поняттям  ви зустрічалися під час вивчення текстового процесору Word.

Які операції з текстом ми можемо виконувати у Word? (Зміна шрифту, розміру і т.д.). Теж саме ми можемо робити і в Excel.

 Форматування - це зміна зовнішнього вигляду комірки без зміни його даних (Учні записують у зошит). Під форматом комірок у Excel розуміється дуже великий набір параметрів. Виділяють три види форматування в Excel. Ви уважно слухайте, запам’ятовуйте, а тоді ми спробуємо по пам’яті записати короткий конспект.

2.Форматувння змісту клітинок

  • шрифт,
  • розмір шрифту,
  • колір літер,
  • вирівнювання в клітинці (у клітинці текст автоматично вирівнюється по лівому, а числа і дати – по правому краю), щоб ввести текст у клітинку в кілька рядків, треба для переходу на новий рядок натискати клавіші Alt+Enter, при цьому висота клітинок, що в одному рядку з цією клітинкою, збільшиться і т. д.

3.Формат клітинок

  • розмір клітинки,
  • заливання клітинки,
  • обрамлення і т. д.

Знайдіть, будь ласка,   на своїх комп’ютерах кнопки для такого форматування. Залийте будь-яким кольором клітинку В2.

4.Формат даних

 За замовчуванням використовується загальний числовий формат

У цьому форматі можна вводити ціле число, десяткові дроби, а також число в експоненціальній формі (використовується для скорочення запису у разі великої кількості розрядів). Excel може виконувати деякі операції форматування автоматично. Якщо ввести в комірку 25,5%, програма автоматично використає відсотковий формат. Аналогічно, якщо використати пропуск для відокремлення в дробових числах цілої частини від дробової (наприклад, 2 3/5), Excel автоматично застосує дробовий формат.

 Можна також застосувати обраний формат до певного діапазону комірок (цілого рядка чи стовпця).

Закріпимо набуті теоретичні знання відгадуванням анаграм. Але спочатку зробимо маленьку паузу – фізкультхвилинку.

 

V. Формування практичних умінь і навичок.

Практична частина. Повторення правил техніки безпеки.

Робота з підручником.

  1. Виконати завдання на стор. 106
  2. Створити таблицю, яку підготували вдома (ДЗ) та виконати другу частину завдання 8 на стор.100.
  3. Виконати завдання №2 на стор. 108.

 Інформатичний крос. Відкрити за посиланням віртуальну інтерактивну дошку,  виконати вправи для очей та залишити смайл відчуття після виконаної роботи:

D:\Работа\Шмаль С.А\Обласні заходи\Виставка Дизайн Нової укр. шк 2018\Вірт. вернісаж новат. практик\Кластер 8\Коди\Урок 3.png

VІ. Узагальнення вивченого матеріалу.

  •     За допомогою яких клавіш можна редагувати дані в таблиці?
  •     За допомогою чого можна вставляти дані в комірки формули?
  •     Як можна змінити Параметри таблиці (ширину, висоту стовпців і рядків)?
  •     За допомогою яких команд можна змінювати кількість стовпців, рядок, комірок таблиці?
  •     Як можна видалити за один раз цілий стовпець або рядок?
  •     Як можна знищити за один раз цілу таблицю?  

 

VIІ. Підбиття підсумків роботи.

 За необхідності обговорюються проблеми та помилки, що виникли під час роботи.
Ооцінювання.

Рефлексія.

 Фідбек «Піца» на дошці. Необхідно біля кожного з чотирьох «шматочків» намальованої (імпровізованої) піци з твердженнями «Мені зрозуміло все, про що говорив учитель», «Мені було цікаво на цьому уроці», «Інформація була новою для мене», «Мені подобається тут і я чекаю наступних уроків» залишити цятку. Зауважити, чим ближче буде цятка до середини, тим більше вони згодні з твердженням.

 

VIІІ. Домашнє завдання.

Повторити основні поняття теми, параграф 4.3 стор. 101.

Завдання із * Створити пазл до теми «Табличний процесор» http://www.jigsawplanet.com/

 

Корисні Інтернет-ресурси:

 

 

1

 

docx
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
1534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку