Використання електронних освітніх ресурсів на уроках інформатики.
Сценарії уроків мають посилання та скріншоти на виконання інтерактивних вправ, використання віртуальної дошки, створення пазлів, кросвордів, «хмари тегів» тощо. Усі посилання розміщуються заздалегідь у теках, створених на початку року окремо для кожного учня.
Тема уроку: Формати даних. Форматування даних, клітинок і діапазонів.
Мета уроку:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підключенні до мережі Інтернет, підручники, презентація, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника.
Програмне забезпечення. Браузер, Microsoft Excel, інтерактивна online-дошка.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань.
Чому б ти не навчався, ти вчишся для себе. Петроній
Учитель. Як Ви вважаєте для чого був створений комп’ютер? (машина для математичних обрахунків). І сьогодні він має великі можливості для цього. На минулих уроках ми вивчали теоретичний матеріал про табличний процесор (ТП), електронні таблиці (ЕТ), знайомилися з інтерфейсом MS Excel. Тому пригадаємо те, що ми вже знаємо про цей програмний продукт.
Інформатичний крос. Відкрити за посиланням віртуальну інтерактивну дошку, записати відповіді на питання:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Як Ви вже знаєте, табличні процесори мають широке практичне застосування. А як саме Ви можете використовувати їх і на яких предметах?
Наприклад, у своїй практичній діяльності для розв’язування математичних задач, опрацювання результатів дослідження під час виконання лабораторних і практичних робіт з фізики, хімії. Також MS Excel стане у нагоді для обчислення плати комунальних послу у вашій квартирі. Тому, щоб вміти користуватися цим програмним продуктом, потрібно навчитися працювати з даними ЕТ. До того ж краще сприймається інформація, яка оформлена ефективніше. Наприклад, програма Power Point спеціально для цього створена, але і в Excel теж можна відповідно оформити інформацію для її кращого подання. Цей процес називається форматування і про нього ми сьогодні будемо говорити. Тема уроку «Форматування даних, клітинок і діапазонів клітинок».
IV. Пояснення нового матеріалу.
Учням демонструється презентація . «Форматування даних, клітинок і діапазонів клітинок» з коментарями вчителя. При відсутності проектора використовується підручник стор. 102-105 та малюнки 4.24-4.30. Ведення інформативного словничка у зошиті.
Стислі тези викладання нового матеріалу.
1.Форматування
З цим поняттям ви зустрічалися під час вивчення текстового процесору Word.
Які операції з текстом ми можемо виконувати у Word? (Зміна шрифту, розміру і т.д.). Теж саме ми можемо робити і в Excel.
Форматування - це зміна зовнішнього вигляду комірки без зміни його даних (Учні записують у зошит). Під форматом комірок у Excel розуміється дуже великий набір параметрів. Виділяють три види форматування в Excel. Ви уважно слухайте, запам’ятовуйте, а тоді ми спробуємо по пам’яті записати короткий конспект.
2.Форматувння змісту клітинок
3.Формат клітинок
Знайдіть, будь ласка, на своїх комп’ютерах кнопки для такого форматування. Залийте будь-яким кольором клітинку В2.
4.Формат даних
За замовчуванням використовується загальний числовий формат
У цьому форматі можна вводити ціле число, десяткові дроби, а також число в експоненціальній формі (використовується для скорочення запису у разі великої кількості розрядів). Excel може виконувати деякі операції форматування автоматично. Якщо ввести в комірку 25,5%, програма автоматично використає відсотковий формат. Аналогічно, якщо використати пропуск для відокремлення в дробових числах цілої частини від дробової (наприклад, 2 3/5), Excel автоматично застосує дробовий формат.
Можна також застосувати обраний формат до певного діапазону комірок (цілого рядка чи стовпця).
Закріпимо набуті теоретичні знання відгадуванням анаграм. Але спочатку зробимо маленьку паузу – фізкультхвилинку.
V. Формування практичних умінь і навичок.
Практична частина. Повторення правил техніки безпеки.
Робота з підручником.
Інформатичний крос. Відкрити за посиланням віртуальну інтерактивну дошку, виконати вправи для очей та залишити смайл відчуття після виконаної роботи:
VІ. Узагальнення вивченого матеріалу.
VIІ. Підбиття підсумків роботи.
За необхідності обговорюються проблеми та помилки, що виникли під час роботи.
Ооцінювання.
Рефлексія.
Фідбек «Піца» на дошці. Необхідно біля кожного з чотирьох «шматочків» намальованої (імпровізованої) піци з твердженнями «Мені зрозуміло все, про що говорив учитель», «Мені було цікаво на цьому уроці», «Інформація була новою для мене», «Мені подобається тут і я чекаю наступних уроків» залишити цятку. Зауважити, чим ближче буде цятка до середини, тим більше вони згодні з твердженням.
VIІІ. Домашнє завдання.
Повторити основні поняття теми, параграф 4.3 стор. 101.
Завдання із * Створити пазл до теми «Табличний процесор» http://www.jigsawplanet.com/
Корисні Інтернет-ресурси:
1