Розробка складається з Міні-конспекту . За матеріалами підручника для 7 класу (автори Й. Я . Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько )
Тема. Техніка безпеки та правила поведінки в кабінеті інформатики. Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки.
Мета:
повторити правила поведінки в кабінеті інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій; ознайомити учнів з поштовими службами Інтернету, сформувати поняття електронної скриньки та електронного листування;
розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність;
виховувати інформаційну культуру учнів, дбайливе ставлення до шкільної комп’ютерної техніки.
Тип уроку: засвоєння нових умінь і навичок.
Обладнання: комп’ютери, підручники, презентація «Техніка безпеки та правила поведінки в кабінеті інформатики».
Хід уроку
І. Організаційний момент, привітання:
«Добрий день. Сьогодні на уроці я вам бажаю доброго самопочуття, гарного настрою, плідної співпраці».
Повторення правил поведінки в кабінеті інформатики.
ІІ. Узагальнення і систематизація знань правил поведінки в кабінеті інформатики.
Вправа «Закінчи речення»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вивчення навчального предмета «Інформатика» в 7-му класі розраховано на 35 годин (1 година на тиждень). Весь курс поділено на 5 тем:
1. Електронне листування (4 год)
2. Моделювання (5 год)
3. Алгоритми з повторенням і розгалуженням (8 год)
4. Табличний процесор (8 год)
5. Розв’язування компетентнісних задач (4 год)
Виконання індивідуальних навчальних проектів, в тому числі з використанням програмних засобів навчального призначення (математика, фізика, хімія, біологія, географія, тощо) (4 год)
Резерв – 2 год
Під час вивчення навчального матеріалу ви маєте виконати 9 практичних робіт.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Слово вчителя
З тих пір, коли з'явилася писемність, люди не переставали писати один одному листи. В них вони повідомляли про новини, про радість, про смуток, виражали свої емоції та почуття. В 20-му столітті одним з винаходів стала електронна пошта.
Тема нашого уроку «Поштові служби Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки».
Поштова служба Інтернет — сукупність засобів прийому та передавання повідомлень.
Поштова служба Інтернету сьогодні користується великою популярністю. До основних переваг цієї служби можна віднести:
Поштова служба працює за спеціальними протоколами прийому та передавання повідомлень. Відправка поштових повідомлень здійснюється за протоколом SМТР (англ. — простий протокол пересилання пошти), а прийом — РОР3 протоколом (англ. — протокол поштового відділення).
Для того, щоб скористатися послугами поштової служби, необхідно мати власну поштову скриньку з певною адресою.
Електронна пошта (e-mail) — це сукупність засобів, призначених для обміну інформаційними даними між користувачами комп'ютерної мережі. Вона є другою за популярністю (після Веб) та найстарішою службою Інтернету.
Щоб можна було користуватися цією службою, ви маєте створити на поштовому сервері скриньку з певною адресою. На електронну адресу вам будуть надходити повідомлення від інших користувачів.
Одержати поштову скриньку та електронну адресу можна, звернувшись до спеціального поштового веб – сервера. Для цього потрібно зареєструватися на ньому та ввести особисті дані. Як правило, користування такими поштовими веб – серверами є безкоштовним, їхні адреси можна знайти у довіднику. Щоб здійснювати електронне листування за допомогою поштової скриньки, користувачеві слід мати на комп'ютері лише браузер і не потрібно встановлювати спеціальне програмне забезпечення.
Поштову скриньку також можна отримати на поштовому сервері провайдера, який надає послуги користування Інтернетом. Для того щоб можна було працювати з такою скринькою, користувач має встановити на свій комп'ютер спеціальну програму — поштовий клієнт.
Електронною поштою можна відправляти листи, що містять не тільки текст, а й малюнки, аудіо - та відео файли. Щоб надіслати будь-якому користувачу повідомлення, потрібно знати адресу його електронної пошти. Якщо лист відправлено за неіснуючою адресою, він повернеться до автора з відповідним повідомленням.
Загальний вигляд електронної адреси такий: Ім'я користувача в адресі поштової скриньки відділяється від доменного імені символом @ (комерційний, равлик). Наведемо приклади адрес поштових скриньок: Skoola@vasilevka.ua, pelevan.vera@ukr.net, vera@i.ua.
Електронна пошта та веб – пошта — це основні послуги поштової служби.
Електронна пошта дуже корисна, швидка, надійна і практично завжди безкоштовна. Через електронну пошту можна передавати інформацію конфіденційно і отримувати з будь-якого комп’ютера – на роботі, вдома чи в іншому місці за лічені хвилини.
Електронна пошта схожа на звичайну пошту, маючи ті ж самі переваги і недоліки. Звичайний лист складається із конверта, на якому зазначена адреса отримувача і стоять штампи поштових відділень шляху слідування, та вмісту — власне листа.
Електронний лист складається із заголовків, які містять службову інформацію (про автора листа, отримувача, шляху проходження листа), які служать, умовно кажучи, конвертом, та власне вміст самого листа. По аналогії зі звичайним листом, відповідним методом можна внести в електронний лист інформацію якого-небудь іншого роду, наприклад, фотографію тощо. Як і звичайному листі можна поставити свій підпис. Звичайний лист може не дійти до адресата або дійти з запізненням, — аналогічно і електронний лист. Звичайний лист доволі дешевий, а електронна пошта — найдешевший та найшвидший вид зв'язку.
Більшість користувачів, які проводять в Інтернет досить часу, сприймають електронну пошту як щось дуже природно. Вони вже не дивуються чаклунству, яке переносить повідомлення за долі секунди на край світу.
Отже, основним призначенням електронної пошти є надання користувачам можливості спілкуватися один з одним. Процес спілкування полягає у пересиланні текстових чи інших файлів, подібно до звичайного поштового листування, де люди обмінюються листами, листівками та іншою кореспонденцією.
V. Закріплення матеріалу
Бесіда
VI. Домашнє завдання.
Опрацювати п.1.1, вправа 7, с.14
VIІ. Підбиття підсумків уроку.
Рефлексія.
Учням пропонується закінчити речення: «Для мене сьогодні важливим було...», «Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись…», «Сьогодні я дізнався про..