Урок Тема Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби).

Про матеріал

Тема Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби).

Мета:

навчити учнів робити висновки про значення найпростіших у екосистемах, наводити приклади найпоширеніших представників, визначати їх місце для людини та природи, систематизувати набуті знання, навички та уміння;

розвивати комунікативні здібності, вдосконалювати процеси самоосвіти у дитини та сприяти розвитку компетентностей;

виховувати у дітей уміння приймати рішення разом, формувати почуття відповідальності за свої вчинки, доводити свою точку зору, цінити власне здоров`я.

Перегляд файлу

Тема    Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби).

Мета:                      

навчити учнів робити висновки про значення найпростіших у екосистемах, наводити приклади найпоширеніших представників, визначати їх місце для людини та природи, систематизувати  набуті знання, навички та уміння;

розвивати комунікативні  здібності, вдосконалювати процеси самоосвіти у дитини та сприяти розвитку  компетентностей;

виховувати у дітей  уміння приймати рішення разом, формувати  почуття відповідальності за свої  вчинки, доводити   свою точку зору, цінити власне здоров`я.

Тип уроку комбінований

Методи і прийоми: проблемний виклад, «Асоціативний кущ», групова   робота

Матеріали та обладнання:     власні повідомлення «Найпростіші та їх значення», підручник «Біологія. 6 клас», таблиці «Різноманітність   найпростіших».

Хід уроку

І.  Організаційний етап. 

Доброго дня, шановні діти.

Давньокитайська мудрість говорить:  «Вважай нещасливим той день  і ту годину, коли ти не засвоїв нічого нового». Тож давайте усміхнемось один одному і  продовжимо набувати знання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності  (3 хв.)

   Щойно ви зайшли до класу, мабуть звернули увагу на наш незвичайний  план уроку. Що ви очікуєте від такого цікавого опанування знань?

        На дошці записана тема та хід уроку.

 (Розмірковування учнів, виведення певних припущень)

Чи можемо ми сказати, що все дізнались про найпростіших?

  (Учні у стислому форматі надають відповідь)

ІІІ. Відтворення та корекція опорних знань(4 хв.)

Робота із таблицею (1 хв.)

Доведіть, що амеба-протей дійсно належить до царства Тварини, підцарства Одноклітинні або Найпростіші, класу  Саркодові.

      (Відповіді учнів, використовуючи таблицю «Будова найпростіших»)

Вправа «Асоціативний кущ» (1 хв.)

Які асоціації у вас викликає слово «найпростіші», запишіть його на аркуші, передаючи  один одному, лише ваші слова не повинні повторюватись. (діти виконують роботу  з   коментуванням)

Дякую за активність, не втрачайте її, вона ще вам сьогодні дуже пригодиться...

Дайте відповіді на питання

Яких тварин ми називаємо Найпростішими?

Чим відрізняється амеба від евглени ?

У чому подібність евглени і амеби?

Чим евглена схожа на рослини і тварини?

Яке значення інфузорії туфельки в природі?

Як працюють скоротливі вакуолі і чи в усіх вони є?

Чим відрізняється живлення амеб?

ІV. Проведення основної частини уроку (15 хв.)

Постановка проблеми уроку (2 хв.)

Наша з вами сьогоднішня тема полягає у визначенні значення найпростіших, як для людини, так і для природи у цілому. На нашу адресу надійшли листи;

    З листа №1 «Я працюю в лікарні. І весь час причиною хвороб  у терапевтичному  відділенні  є маленькі організми, яких і тваринами назвати  важко. Постійне їх перебування в людському організмі спричинює  ряд порушень в роботі організму. Прошу надати належну оцінку низці цих        хуліганських проявів. Моє припущення -  всьому виною є найпростіші...»

     З листа № 2 «Працюючи в рибній промисловості не можу нарадітись.        Риба сита, її наявно у великій кількості. Підгодовувати майже не        доводиться. Велика радість ота малеча, я маю на увазі – одноклітинних...»

    З листа № 3  «Працюючи в дослідній лабораторії, вивчаю різні організми, взаємовідносини між ними. І з'ясувалось в роботі наступне: чим менші тварини, -  тим цікавіше з ними працювати... »

На вашу думку хто є об`єктом у цих листах ? (відповіді дітей).

А чому на них такі різносторонні посилання ? (...).

Прийом «Дивуй»

Діти розповідають про паразитичних найпростіших.

V. Узагальнення засвоєння системи знань та їх використання для  пояснення фактів (5 хв.)

1. Яких найпростіших ми називаємо паразитами? Чому?

2. робота з малюнками

3. заповніть таблицю

         1.Підсумок уроку. Вправа «Мікрофон». (2 хв.)

 - На нашому суроці присутній кореспондент журналу «Юний                натураліст».

        Вчитель запитує: - «Доброго дня, що бажаєте запитати учнів?»

        Учень бере в руки мікрофон: «- Доброго дня. Моя робота - збирати інформацію та узагальнювати, тож (звертається до учнів )

 - Як можна оцінити необхідність або  непотрібність цих крихіток?». (висловлювання учнів)

Підсумки уроку. Повідомлення домашнього завдання (5 хв.)

 

         3. Повідомлення домашнього завдання (1  хв.)

                - підготуватись до перевірки знань параграф 

        - підготувати питання другу.


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
4005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку