Урок.Тема. "Звичайний дріб. Порівняння звичайних дробів. Розв’язування вправ."

Про матеріал

Узагальнюючий урок з теми "Звичайний дріб. Порівняння звичайних дробів. Розв'язування вправ."

Мета. Закріпити знання про поняття «правильний дріб», «неправильний дріб»,правила порівняння дробів з однаковими знаменниками;відпрацювати навички застосування цих знань під час розв'язування задач. Формувати пізнавальний інтерес учнів до математики,розвивати пам'ять. Виховувати спостережливість,наполегливість,упевненість у своїх силах,прищеплювати любов до математики.

Перегляд файлу

5 клас

Тема. Звичайний дріб. Порівняння звичайних дробів. Розвязування  вправ.

Мета. Закріпити знання про поняття «правильний дріб», «неправильний дріб»,правила порівняння дробів з однаковими знаменниками;відпрацювати навички застосування цих знань під час розвязування задач. Формувати пізнавальний інтерес учнів до математики,розвивати память. Виховувати спостережливість,наполегливість,упевненість у своїх силах,прищеплювати любов до математики.

Хід уроку.

І.Організація учнів до уроку.

1)Привітання.

2)Перевірка присутніх.

ІІ.Перевірка домашнього завдання.

Двоє учнів –консультантів перевіряють виконання домашнього завдання на перерві перед уроком. На уроці вони повідомляють, чи всі учні виконали завдання,які помилки допустили.

№902

;   ;  ;  ;   ;  ;  ; ;  ;  .

№905

  1. .
  2. ; .
  3. ;   ;

Усне опитування.

(Учні задають питання один одному. Контроль правильності відповіді відбувається при допомозі сигнальних червоних та зелених карток, які учні піднімають після того, як була озвучена одним із учнів відповідь.)

-Що таке звичайний дріб?

-  Що показує знаменник звичайного дробу?

- Що показує чисельник звичайного дробу?

- Які дроби називають правильними?

- Які дроби називають правильними?

-Який дріб завжди менший від 1?

-Більший за 1?

-Дорівнює 1?

- Як порівнюють дроби з рівними знаменниками?

- Я бачу ви гарно впорались з цим завданням,тому вам буде не важко відновити  записи(слайд 1-3).

ІІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності.

Почнемо з усних завдань.

ІV.Оголошення теми мети уроку.

Ми  з вами повторимо все про дроби ,щоб написати контрольну на відмінно.Сьогодні на уроці ми з вами будемо працювати за таким дивізом:

У вас на столах лежать картки самооцінки. Поставте плюс або галочку  проти тієї колонки, як ви вважаєте на який рівень знань ви знаєте даний матеріал на початку уроку.

V.Формування вмінь та навичок.

Телеграма.

Бабуся дуже захворіла і не може сходити до магазину щоб купити собі необхідні продукти,тому вона вирішила попросити про допомогу своїх внуків і надіслала їм телеграму: «Мої любі,дорогі дітки,мені дуже потрібна ваша допомога,адже я захворіла і не можу сама сходити до магазину. Мені потрібно купити хліб,рибу,цукерки сік та чай,а скільки чого купити вам підкаже моє завдання».

Молодці ви гарно справились з цим завданням,тому вам буде не важко виконати і наступні завдання.

 

Дуже часто в житті нам доводиться мати справу з іменованими числами,наприклад дівчаткам щоб приготувати страву потрібно знати скільки взяти тих чи інших продуктів,а хлопцям точно вміти прорахувати скільки потрібно проїхати відстань від одного міста до іншого при цьому затратити якомога менше часу.Отож,зараз ми з вами розглянемо деякі задачі та завдання і побачимо як ви засвоїли перехід однієї величини в іншу.

Ми гарно попрацювали усно,а тепер виконаємо аналогічні обчислення письмово,тому до дошки вийде два учні і спробує виконати такі завдання:

За  першим учнем виконують і перевіряють чи правильно все зроблено учні першого варіанту,а за другим учнем –другого варіанту.

Аналогічно виконують запис в годинах.

Я бачу що ви трохи стомились,тому давайте всі встанемо і проведемо «Рухавку-дощик»

Ви всі знаєте як шумить дощик давайте спробуємо його відтворити,а для цього будьте уважними і виконуйте за мною всі рухи.

  • Піднявся вітер(тремо долоні)
  • Починає накрапати дощик(клацання пальчиками)
  • Дощ посилюється(плескіт в долоні)
  • Починається справжня злива(плескіт по ногах)
  • А ось гроза розігралася справжня буря(тупотіння ногами)
  • Але що це?Буря почала вщухати(плескання в долоні)
  • Рідкі краплі падають на землю(клацання пальчиками)
  • Вщухає вітер(тремо долоні)
  • Зявилося сонечко(піднімаємо руки до гори)

Ну а тепер з новими силами можемо продовжити нашу роботу.

Гра «Встанови кульку на своє місце»

Я бачу у вас все гарно виходить,тому вам нескладно буде виконати наше наступне завдання.На дошці зображено координатний промінь,а у мене на столі знаходяться кульки,які слід розмістити на цьому промені.(по черзі виходять і вішають кульки).

До дошки виходить по 2 учні і виконують дане завдання.

Попрацюємо трохи усно.

 

Ви гарно впорались із цим завданням,тому зараз попрацюєте самостійно.

А чи вмієте ви порівнювати дроби?Зараз ми про це дізнаємося.

Гра «Вірю-невірю»

Я буду показувати вам картку з нерівностями,а ви якщо на ній виконано все правильно піднімаєте зелену картку,це значить,що ви мені вірите,а якщо не вірите,то піднімаєте червону картку.

Ви всі сьогодні дуже гарно попрацювали і для того щоб я змогла поставити вам всім оцінки ми напишемо невеличку самостійну роботу.

Самостійна робота.

 Варіант 1

  1. Розмістіть дроби в порядку їх зростання:

;

  1. Допишіть пропущенні чисельники чи знаменники дробів у такі нерівності:

а) ;                              б) ;                               в) .

 

Варіант 2

  1. Розмістіть дроби в порядку їх спадання:

;

  1. Допишіть пропущенні чисельники чи знаменники дробів у такі нерівності:

а) ;                                 б) ;                                                 в) .

VІ.Підсумок уроку.

Рефлексія.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
2356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку