Тема уроку: Ти у мене єдина – Україна!
Мета: формувати компетентності: ключові (уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, працювати згідно з правилами роботи в групі; загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури; здоров’язбережувальна – дотримуватись правильної постави за партою; предметні – поглибити знання учнів про нашу Україну; розвивати творчі здібності школярів, цікавість до рідного краю; виховувати патріотів держави, повагу до її символів, бажання стати гордістю своєї Батьківщини.
Обладнання та матеріали: кольорові олівці, чарівний мішечок, посмішки, презентація «Робота в групах», картка «Асоціативний кущ», відеоматеріал, вислів, мікрофон.
І. Організація класу
Ранкове вітання
Розквітають посмішки навколо,
Радісно луна веселий сміх.
Це моя найкраща школа
Зустрічає школярів своїх.
Знову свята радісні хвилини,
Безліч вересневих привітань.
Здрастуй, школо! Ненька-Україна
Нас вітає всіх із святом Знань!
ІІ. Налаштування на роботу. Створення сприятливої атмосфери у класі.
Ранкова зустріч ( у колі)
Вправа «Подаруй посмішку»
- Доброго ранку, мої любі учні. Ми довго не бачилися. Я дуже сумувала і тому безмежно рада бачити вас усіх здоровими та усміхненими! (Дістаю чарівний мішечок).
- У мене є чарівний мішечок. Вам потрібно подарувати одну із посмішок, яка у ньому є, своєму однокласнику поруч біля вас. Даруючи посмішку, ми говоритимемо, чому сумували один за одним.
(Говорячи слова діти дістають із чарівного мішечка посмішку і дарують своєму однокласнику).
Вправа «Мої літні справи».
- За час літніх канікул кожен із вас відпочивав по-своєму. Зараз ми пригадаємо, якими ж справами займалися, чи нічого важливого не забули зробити.
- Плесніть у долоні ті хто за час літніх канікул:
*довго спав *з’їв відро морозива
*ловив рибу *катався на велосипеді
*накупався у річці *допоміг бабусі на городі
*вивчив/повторив табличку множення
*побудував замок із піску *наївся кавунів
*прочитав книжку *знайшов друзів
*розв’язав приклади *вивчив нову пісню
*був щасливим.
- Бачу, що літні канікули пройшли вдало. Всі відпочили, виспалися, накупалися, наїлися морозива і кавунів… А найголовніше – були щасливими.
- А в яких містах….на яких морях ви побували? (відповіді декількох учнів)
- Які моря є в Україні?
- А які найбільші міста нашої країни вам відомі?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Робота в групах.
Учні об’єднуються в 4 групи. Питання роздаються на аркушах і визначають, яка група впоралася швидше.
1.Назва держави, де ми живемо? Україна
2. Яка мова є державною? Українською
3. Який колір має Державний Прапор України? Жовто-блакитний
4. Яке місто називають столицею України? Київ
1. Яка найбільша річка України? Дніпро
2. Урочиста пісня, що є символом держави? Гімн
3. Коли святкується День Незалежності України? 24 серпня
4. З чим українці зустрічають гостей? З хлібом-сіллю
1.Назва народу, який живе у нашій країні? Українці
2.Гори, розташовані на заході України? Карпати
3. Улюблене народне зимове свято в Україні? Різдво
4.Назвіть найвідомішого Українського поета? Т.Шевченко
ІV. Повідомлення теми уроку. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу.
«Унікальна квітка-логотип Рівненської області – жовто-блакиті кольори і герб. Такі символи розроблені для кожного регіону України. Квітка - образ, що розкриває ідею держави, що росте та квітне, поєднуючи у собі розмаїття символів».
Вирізування «Квітки-логотип». Пісня «Де є така земля»
Руханка « Перлина Україна».
Перегляд відео «Історія України за 3 хвилини»
Вправа «Асоціативнй кущ»
Малюнок «За що я люблю Україну?»
V. Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон»
1