Урок-тренінг «Безпечний Інтернет»

Про матеріал

Урок-тренінг з теми «Безпечний Інтернет» для учнів восьмих дев'ятих класів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-тренінг з інформатики на тему:

 «Безпечний Інтернет»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Безпечний Інтернет.

Мета:

 Освітня: сформувати розуміння необхідності дотримання певних правил поведінки в мережі Інтернет;

 Виховна: виховувати в дітей самодисципліну, самоконтроль;

 Розвиваюча: розвивати довготривалу пам’ять учнів, самостійність суджень, комунікативність, уважність, витримку, комунікабельність.

Форма заходу: урок-тренінг.

 

План проведення:

1. Вступ.

2. Мотивація  діяльності.

3. Очікування.

4. Інформативний блок

5. Рефлексія

  1. Підбиття підсумків

Хід тренінгу:

       Те, що я чую, я забуваю.

       Те, що я бачу, я пам’ятаю.

Те, що я роблю, я розумію.

Конфуцій

  1. Вступ. 

Учитель розповідає учасникам про історію Дня безпечного Інтернету. А також пропонує учасникам ознайомитись теоретично та практично із такою формою роботи, як урок-тренінг. Оголошує мету даного заходу.

День започатковано з 2004 р. організацією Insafe (Європейською мережею безпечного Інтернету).

Основним завданням Дня безпечного Інтернету є встановлення діалогу між користувачами Інтернет-послуг, державними структурами та громадськими організаціями з представниками бізнес-структур, що займаються постачанням цих послуг та створюють новітні технології з метою підвищення рівня обізнаності щодо безпечного та відповідального користування Інтернетом, особливо серед дітей та молоді. Цього року саме 7 лютого святкують день безпечного Інтернету.

День безпечного Інтернету святкують удев’яте. Цього року це свято у ЄС пройде під гаслом «Досліджуймо цифровий світ разом… безпечно». 

Головний лейтмотив свята - зв’язок між поколіннями. Молодь, яка добре обізнана з технікою, навчатиме старше покоління практикам використання новітніх технологій; у свою чергу, старше покоління ділитиметься зі своїми нащадками життєвим досвідом із безпечного користування Інтернетом.

Згідно зі статистикою, 77% молодих людей у віці 13-16 років та 38% дітей у віці 9-12 років мають свій профіль у соціальних мережах. Однак 12% європейців у віці 9-16 років визнають наявність певних факторів у онлайн-мережі, які їх турбують.

Опитування свідчать: більшість дітей - 63% - дістають знання про безпечне поводження у Інтернеті від своїх батьків; 58% - від учителів; 44% - від своїх однолітків.

В Україні відзначатимуть День безпечного Інтернету вже четвертий рік поспіль. Згідно зі статистикою, 96% українських дітей та підлітків у віці від 10 до 17 років користуються Інтернетом. 51% з них – не мають жодної гадки щодо загроз, з якими вони можуть зіштовхнутися, перебуваючи онлайн. 

Тренінг (англ. training від train — виучувати, виховувати) — короткостроковий захід або декілька заходів, направлене на здобуття знань, придбання навиків, а також виховання учасників такого заходу.

 

  1.  Мотивація  діяльності.

Для мотивації учнівської діяльності вчитель використовує вправу «Асоціації». Для цього вчитель дає завдання учасникам: вони мають промовити будь-яке слово, а завдання їхнього сусіда зліва – швидко назвати перше слово-асоціацію, яке прийшло йому на думку.

Його сусід зліва промовляє свою асоціацію на його слово -  і так по порядку. У фіналі голосно промовляється останнє слово. Звісно, останнє і перше слово – це зовсім різні слова.

Обговорення:

Учасники обмінюються своїми емоціями.

Аналогія з мережею Інтернет:

Це стосується і достовірності інформації у мережі Інтернет.

 

Пропонується ще одна вправа «Візитівка».

Кожен учасник із паперу форматом А-4 руками вириває будь-яку фігурку, яка символізує його ім’я, вік, мрії, бажання або нахили. Це може бути що завгодно: літера, цифра, яблуко, машина тощо.

На цій фігурі учасники пишуть своє ім’я. Завдання. Познайомитись із якомога більшою кількістю учасників і дізнатися, що саме символізує його фігурка.

Обговорення:

Учасники обмінюються своїми враженнями, діляться інформацією, яку отримали про інших учасників.

Аналогія з Інтернетом:

Спілкуючись в Інтернеті, люди використовують допоміжні слова, символи, смайлики. Кожен вкладає в них своє значення, яке може бути незрозумілим для інших учасників.

Досить часто співрозмовника в інтернеті ми знаємо лише за його ніком. Яку інформацію можна отримати про співрозмовника за його Ніком? Наприклад, людина, яка використовує Нік «лагідний», може не бути лагідною.

 

  1. Очікування.

Вправа на визначення очікування учасників. Вчитель заздалегідь готує ватман із зображенням квітки, дерева або золотої рибки.  Учасники на кольорових стікерах пишуть свої очікування від уроку, підходять до ватману та наклеюють свій стікер.

 

  1. Інформативний блок.

За допомогою PowerPoint учитель визначає спільно із учасниками рівень проникнення Інтернету у життя а також інформує учасників про ризики в мережі Інтернет.

Пропонуються наступні «життєві» задачі, які учасники спільно вирішують (метод мікрофону).

 

Завдання 1. 
Яку відповідь Ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь: 
Лист 1. Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....
Лист 2. Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу. 
Лист 3.       Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їду, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вдячні діти Вас ніколи не забудуть.
Дякуємо!
Завдання 2.
Прочитайте уважно листа. Подумайте, які дії домогли уникнути ситуації. Чому?
В січні цього року я познайомилась по ICQ з кіпріотом, який виступав ініціатором листування. Він був досить наполегливим у продовженні контактів. Написав, що він є 49-річним директором великого підприємства і вислав навіть адресу сайту підприємства. Майже зразу ж після нашого знайомства він почав говорити про те, що має намір приїхати в Київ, і попросив підібрати для нього найдорожчий готель та ресторани. Потім, нібито, з поїздкою в нього не вийшло і він активно почав запрошувати мене на Кіпр. Пропонував покрити всі витрати, пов’язані з проїздом та проживанням. Від такої пропозиції я відмовилась, оскільки вона здалась мені підозрілою, але листуватися з ним продовжувала, так як він писав цікаві та приємні листи. Тоді він запропонував поїхати з ним на конференцію дилерів „Вольво” в Стамбул. Я зайшла на сайт компанії „Вольво” і не знайшла ніякої інформації щодо проведення конференції, тому від поїздки знову відмовилась. Через декілька днів я розмовляла з своєю однокласницею, котра розповіла мені про кіпріота, з яким вона почала листуватися в Інтернеті. Виявилося, що це був той самий кіпріот, котрий писав і мені, оскільки писав він все те ж саме, що й мені – який він значний бізнесмен, яка в нього велика фірма, як він хоче, щоб вона приїхала до нього в гості. Він також надсилав ті ж самі компліменти та чарівні слова. 

Учитель ставить проблемне запитання «Як захистити себе в мережі Інтернет?» (мозковий штурм). Учасники об`єднаються у малі групи та працюють над спільною презентаціє-колажем «Правила безпеки в мережі Інтернет», яку демонструють іншим учасникам.

За допомогою PowerPoint учитель узагальнює правила безпеки в мережі Інтернет.

 

  1. Рефлексія.

Учні стають у коло і по черзі висловлюють свою думку про втілення, або ж нереалізацію очікуваних результатів.

 

  1. Підбиття підсумків.

  Проводиться тестування

Учням пропонується провести вдома бесіду з батьками на дану тему, використовуючи створені презентації.

 

doc
Додано
11 жовтня 2020
Переглядів
3372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку