Урок-тренінг з основ здоров’я для учнів 5-го класу
Тема: Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини. Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих.
Мета:
Очікувані результати:
Учень/учениця
Називає умови ефективного спілкування.
Наводить приклади:
- обов’язків школярів у школі і вдома;
Розпізнає:
- вербальні та невербальні способи спілкування;
- пасивну, агресивну й упевнену поведінку;
Уміє:
- упевнено спілкуватися з однолітками і дорослими
- звертатися за допомогою у разі необхідності;
- поводити себе згідно правил поведінки в школі;
- захищає важливість реалізації прав дитини
- дотримується своїх прав і обов’язків;
Поняття: спілкування, повага, взаємодопомога, правила, відповідальна поведінка.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання і матеріали:
Проектор, екран, дошка, зошити з основ здоров’я, клубок ниток, кольоровий папір, флешка, листи формату А4, картки із завданнями, м’яка іграшка.
План тренінгу
№ |
Види роботи |
Орієнтовна тривалість |
Ресурсне забезпечення |
І 1.
2.
3. 4.
5. |
Вступна частина Привітання. Вправа «Частинка позитивних емоцій». Ділення на команди за допомогою кольорів.
Вправа «Правила». Перевірка попереднього Матеріалу. Вправа «Мікрофон» Тема уроку та завдання. |
5хв |
Плакат «Правила роботи групи». Кольоровий папір. М’яка іграшка. |
ІІ 1.
2.
3. |
Основна частина Мозковий штурм «Люди яким ти довіряєш» інформація . Фізкультпауза.
Перегляд мультфільму. |
20хв |
Мультимедійна дошка, ноутбук; Папір А4. |
ІІІ 1. 2. |
Практична частина Рольова гра Інтерв’ю. Валеологічна пауза (вправа для очей). |
15хв |
Аркуші паперу формату А4, олівці, ручки, картки. |
ІV 1. 2. |
Заключна частина Ситуативні задачі. Вправа «Прощання». Д.З. |
5хв |
М’ячик. |
Хід уроку
І. Вступна частина
1.Привітання. Вправа «Частинка позитивних емоцій». (Діти стають у коло вітають Кузю, дарують частинку позитивних емоцій, називаючи імя свого сусіда).
2. Ділення на команди за допомогою кольорів. (діти по черзі підходять до вчителя і витягують з мішечка бумажку з кольором своєї команди, і сідають по кольорах).
3. Вправа «Правила». (повторюємо правила роботи в групі, записуємо їх на формат А3 фломастирами)
1. Говорити по черзі.
2. Слухати інших.
3. Добровільно брати участь у роботі групи.
4. Бути активними.
5. Не критикувати.
6. Бути доброзичливим.
7. Бути тактовним.
8. Працювати злагоджено.
9. Поважати один одного.
4. Перевірка попереднього матеріалу:
- Як ви думаєте, що потрібно для успішного спілкування?
- Які види спілкування ви знаєте?
- Чи можливі суперечки і незгоди між друзями?
- Діти, як ви гадаєте, чи умієте ви правильно, ефективно спілкуватися?
5. Тема та завдання.
На сьогоднішньому уроці, ми будемо вивчати тему « Спілкування з дорослими. Повага до батьків і вчителів. Взаємодопомога членів родини.»
Навчитися:
Вміти:
ІІ. Основна частина
Завжди важливо знати, від кого можна отримати пораду чи допомогу в різних життєвих ситуаціях. Звісно, дитина найперше звернеться до своїх батьків — тата або мами. Та що робити, коли їх нема поруч?
У такому разі звернися до іншого дорослого, якому довіряєш. Це можуть бути старший брат, сестра, тітка, дядько, бабуся чи дідусь. Може, в тебе склали-
ся довірливі стосунки з учителем, шкільним психологом або тренером, а може з батьками твого друга чи священиком.
Завдання (Роздати дітям аркуші паперу і запропонувати написати їм по 7 людей яким вони довіряють, потім поставити нумерацію від самого довірливого до менш довірливого).
У нашому житті є люди, до яких ми звертаємося по допомогу. Найчастіше це батьки, інші родичі. Пам’ятайте, що за потреби ви завжди можете звернутися до дорослих у школі і ні в якому разі не довіряти прохожим на вулиці.
Під мовний супровід учителя діти виконують вправи (4 рази)
«Раз» – підняти руки вгору,
«Два» – натягнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
«Три-чотири» – прямо стати,
Будемо знову починати
(обговорення).
ІІІ. Практична частина
1.Скільки років Вам довелось вчитися, щоб здобути диплом педагога? Чи важко вам було?
2. Від чого Ви найбільше втомлюєтесь, що завдає прикрощів на уроках і в спілкуванні з учнями?
3.Що можуть зробити учні, аби полегшити працю вчителя на вашу думку?
працю?
ІV. Заключна частина
Вам потрібно знайти
вулицю і будинок, де живе ваш
друг. Зверніться по допомогу до перехожого.
це ввічливо.
сьогодні хочеться бутерброд. Скажіть про це так, щоб
мама не образилася.
ся. Вона розгублена — не знає, як перейти дорогу. Запропонуйте їй допомогу.
з колегою. Вам терміново треба попросити
у неї зошит. Перепросіть, зверніться з проханням і подякуйте.
урок. Постукайте,
привітайтеся, попросіть вибачення
і дозволу ввійти до класу.
У вашому житті є багато людей, які можуть допомогти вам у разі потреби. Не соромтеся звертатися по допомогу до вчителів, шкільного психолога чи медичного працівника. Ввічливість і тактовність допоможуть вам у спілкуванні з дорослими.
У спілкуванні з незнайомими людьми треба бути обережними і пам’ятати, що дорослі не повинні звертатися по допомогу до чужих дітей.
2.Вправа «Прощання». (Діти стають у коло і говорять що їм сподобалося найбільше на уроці).
Повідомлення домашнього завдання.