Підготувала учитель фізики та математики
комунального закладу «Лисичанська
спеціалізована школа I-III ступенів №27»
Лисичанської міської ради
Харченко Неля Миколаївна
Мета: навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів з фізики та математики; популяризувати ці науки;
розвиваюча: розвивати логічне, самостійне, творче мислення учнів, вміння аналізувати, робити висновки; розвивати фізико-математичну мову учнів;
виховна: виховувати патріотизм, ; активність увагу, спостережливість, швидкість реакції, вміння вболівати за команду, винахідливість, кмітливість, доброзичливість; виховувати науковий світогляд учнів; у процесі підготовки до гри формувати навички самостійної роботи з літературою; привчати учнів до виступів перед аудиторією.
Вчитель: Добрий день,шанувальники фізики! Завершився тиждень фізики та математики. Ви розв`язували задачі, розгадували кросворди, ребуси, працювали над рефератами та повідомленнями, готували для демонстрації фізичні фокуси. Сподіваюсь, цей тиждень був для вас цікавим та пізнавальним. Сьогодні ми підведемо підсумки тижня та ще раз переконаємося, що для людини навколишній світ стає зрозумілішим та ще кращим. А допоможуть мені в цьому дві команди, які ми з вами сформуємо з вас - учнів.
А перш за все нам треба поставити мету нашого з вами заходу. Я хочу, щоб в процесі гри ви стали ще розумнішими, вихованими та допитливими. А чого чекаєте ви, якою є ваша мета? (Відповідь учнів). Я бажаю вам успіхів та натхнення!
Епіграфом нашої гри є слова Григорія Сковороди «З видимого пізнавай невидиме!»
!
Вед.1Так ось! Починаємо!
Вед.2 Фізики - дуже допитливі люди. їх цікавить, що відбувається навколо нас,чому саме так і за якими правилами все відбувається.
Вед.1 Фізика! Яке містке це слово!
Фізика для нас не просто звук!
Фізика - опора й основа
Всіх без винятку наук!
Вед.2 Фізика - це цікаво, весело і потрібно.
Вед.1 Зазвичай зустріч з фізикою відбувається стандартно - у класі, і триває 40 - 45 хвилин. Сьогоднішня зустріч буде не такою. Це буде зустріч - змагання. Тут ви зможете виявити свої знання, кмітливість, швидкість дій, уяву, спостережливість, почуття єдиної команди, сподіваюсь, що ця зустріч принесе всім нам радість спілкування.
Вед.2 Сьогодні ми проведемо гру «Турнір допитливих ».
Вед.1 Це- інтелектуальна гра,
В цій грі виграють лише дружні команди.
Потрібен великий запас всім знання.
Змагайтесь і вчителя врахуйте поради.
Вед.2 Привітаємо команд. Команда « Граніт » та команда « Стандарт»
Вед.1 Команди покажуть свої знання та кмітливість . Всі запитання матимуть серйозний характер, тому будьте уважними. Відповісти на одні з них буде дуже легко, на інші ж неймовірно складно.
Вед.2 Наш конкурс буде оцінювати журі у складі:
1.__________________________________________________________________
2.__________________________________________________________________
3.___________________________________________________________________
Вед.1 Отже, бажаємо успіхів командам та витримки високоповажному журі і починаємо нашу гру.
Вед.2 Ви знаєте, що одним із основних умінь у фізиці є вміння розв'язувати задачі. Для цього потрібно гарно міркувати, аналітично мислити і мати спостережливість.Вед.1 Завдання:За 1 хв. кожна команда повинна дати як найбільшу кількість відповідей на питання. Якщо не знають відповіді, то говорять «далі». Кількість балів, набраних кожною командою, буде відповідати кількості правильних відповідей.
Вед.2 Питання для команди « Граніт »: Готові ! Почали:
5. Ім'я по батькові Менделєєва. (Дмитро Іванович)
10.Які тіла мають властивість зберігати об'єм і форму? (Тверді)
11. Що має меншу теплопровідність - гази чи метали? (Гази)
12.Рідина, якою заповнюють вузенькі трубочки термометрів. (Ртуть,)
Вед.1 А тепер питання для команди « Стандарт » Готові ! Почали:
3.Одиниця абсолютної температури. (Кельвін)
4.Що має меншу теплопровідність - гази чи метали? (Гази)
5.Рідина, якою заповнюють вузенькі трубочки термометрів. (Ртуть,)
6.Питома теплоємність води. ( 4200Дж/кг С )7
7.Що таке плавлення? (Перехід з твердого стану в рідкий)
8.Куля, заповнена повітрям, яку використовують для гри. (М'яч)
9.Одиниця сили струму. (Ампер)
10.Величина, яка в атмосфері вимірюється барометром. (Тиск)
11.Яким приладом вимірюють силу струму в колі? (Амперметром)
12.Як вмикають амперметр? (Послідовно)
13.Хімічний елемент, найлегший із газів. (Водень)
14.Яка причина зміни швидкості тіла. (Сила)
15.Вода в твердому стані. ( Лід) Молодці!
Вед.2 Молодці ! Ви гідно пройшли перше завдання - розминку. Але на цьому цікавий світ фізики тільки починається.
Вед.1.
Завдання№ 2:
Домашнє завдання: кожна команда повинна прочитати як найбільше висловів з фізики (кожен вислів 1 бал. Команди читають вислови по черзі)
Вед.2 Завдання№ 3
У чорному ящику знаходяться предмети, які повинні відгадати учні (правильна відповідь - 3 бали)
3.На вогні – мокне, у воді – сохне. (Віск)
4. Сьогодні цей правнук відкриття Белла є майже в кожної людини. (Мобільний телефон)
5..Цей предмет дозволяє носити с собою інформацію, яка містяться у фондах цілої бібліотеки. (Флешка або СД-диск)
6. Спеціалісти називають їх тепловими аеростатами. А як ми їх називаємо?
(Повітряна кулька)
Вед.1 Завдання№ 4
Наступне завдання «Фізики-практики»
№1 На столі знаходяться різні предмети. Треба уважно їх роздивитися. З ясувати принцип дії. На яких фізичних законах вони працюють? Де їх можна застосовувати ? ( Модель перископа, спектральна призма, кип утильник Франкліна …).
№2Є дві склянки з водою. В одну покладіть мандарин в кожурі , в іншу- чищений. Щовідбувається? Чому? ( в кожурі плаває, чищений тоне.) 5 балів
№3 Покладіть голку у воду, щоб вона не втонула.( треба покласти під нею папір!) 3 бали.
Вед.2 Поки судді підводять підсумок….
Наступний наш конкурс «Лірична сторінка».
-До речі, винахідники не ввесь час робили відкриття чи займалися наукою. Вони вміли і відпочивати, і мали свої уподобання. Наприклад, Ейнштейн мав другу професійну освіту- музичну. Це, як він вважав, була його душа. І разом із Планком та Бором давав концерти у консерваторії.
-А ось Томас Юнг був професійним циркачем, інкогніто виступав у цирку. Больцман писав гумористичні вірші.
Ваше завдання : зі словами «фізика, лірика, перемога, кохання» скласти куплети вірша.
Максимальна кількість балів – 4.
Вед.1
Надаємо слово почесному журі для оголошення результатів сьогоднішнього
Конкурсу
Вчитель
Оплесками переможців,
Дружньо будемо вітати,
І вручаєм подарунки,
Щоб було про що згадати.
Вчитель: Поздоровляємо переможців!!! Бажаємо нових звершень!!!
*Рефлексія-прикрашаємо яблуньку червоне яблуко-все сподобалось,
жовте сподобалось частково,
чорне – не сподобалось зовсім!
Використані джерела:
1.Фізичні явища навколо нас; Н. Годована,Т. Кравець Харків «Ранок» 2020 рік. 2.О.Ю.Севастьян Розвиток пізнавальної активності учнів // Фізика в школах України. – 2013. – №11-12(231-232). – С. 36-4(1-16).
3.Інтернетресурси
*http://zw.ciit.zp.ua/index.php
*https://vseosvita.ua/library/saslivij-vipadok-urok-gra-z-fiziki-9450.html
*https://urok-ua.com/rozrobka-pozaklasnogo-zahodu-z-fiziki-krashha-komanda-znavtsiv-fiziki/