Урок у 4-А класі. Вчитель: Ісмаілова Зохра Гачай кизи Тема: Повторення`Holidays Plans.The weather.`Оборот To be going to .

Про матеріал
Урок у 4-А класі. Вчитель: Ісмаілова Зохра Гачай кизи Тема: Повторення. Holidays Plans.The weather.To be going to. Мета: Навчальна: Повторити знайомі лексичні одиниці з учнями на тему ‘Holiday Plans.Weather.` та граматичний матеріал To be going to та тренувати учнів у їх використанні та вживанні у зв`язному мовленні граматичної структури. Розвиваюча: Практикувати навички читання та письма, розвивати навички аудіювання, говоріння та діалогічне мовлення. Розвивати увагу та фонематичний слух, здогадку, вміння вживати засвоєний лексичний та граматичний матеріал To be going to у темі ‘Holiday Plans’(Плани на відпочинок), cприяти розвитку самостійного мислення, розширити знання учнів про мову, яку вони вивчають. Виховна: вчити учнів співпрацювати у групах, виховувати повагу до предмету та здорового способу життя, формувати позитивне ставлення до вивчення мови. Корекційна: коригування звуку [ɔɪ] oi,oy, слідкувати за правильною звуковимовою звуків, слів та речень. Обладнання: презентація РР, картки,роздаточний матеріал, аудіозаписи, телевізор, комп`ютер, видео. ХІД УРОКУ I. Вступна частина 1.1Greetings(привітання): (Song) Teacher:Hello my dear students! I am very glad(happy) to see you! Pupils: Hello teacher! We are glad to see you,too. Teacher:So, Welcome to our English lesson. Sit down, please. Now I want yo do warm up now. Please stand up and repeat the words and actions after me. Warm up It`s time to think It`time to speak It`s time to show Ready,Steady,Go! T: Now say it a bit faster! Are you ready for the English lesson? P: Yes. T:Do you like to sing the song!(Weather repeat). Let`s sing about the Theme of our lesson! P: Yes! 1.2 фонетична зарядка : звук [ɔɪ]-The boys hate noise,but Joyse enjoys noise (Video) 1.3 розмовна 5-хвилинка: Teacher: I see you are ready to start our English lesson. I hope you`ll work well and get good marks. T: How are you? P: I`m fine, thank you. T: How are you? P: I`m great today. T: How are you? P: I`m very well today. T: What day is it today? P: It`s Wednesday today. T: What month is it now? P: It`s November now. T: How old are you? P: I am eleven T: What season is it now? P: It is autumn now. T: What`s the weather like today? P: It`s cold, but sunny today. P: I think it`s cold and windy today. II. Основна частина 2.1. Повідомлення теми та мети уроку. Повідомити учнів, що на цьому уроці вони навчатимуться розповідати про свої плани на майбутнє та про плани погоди на майбутнє. Вивчити тему ‘Holiday Plans’ потрібно для того, щоб: -вміти розказувати про плани на майбутнє , -вказувати дію у найближчому майбутньому, -вміти припускати про стан погоди у найближчому майбутньому. 2.2. Повторення, читання та про вимови пройдених слів та словосполучень. Демонструючи малюнки із зображенням погоди та дії у найближчому майбутньому часу, повторити знайомі лексичні одиниці на тему Holiday Plans.Weather. To be going to. (Video about `` What`s the weather like today?`` And video about To be going to, And Video about Plans for future? T: At first let`s revise and pronounce some words -sunny,foggy,cloudy,rainy,windy to be going to…( Ex 1.page37) 2.3. Практикувати учнів у мовленнєвій діяльності. Grammar Focus . Listen and Say together–Ex2,p 37. I`m going to play in the garden. I`m going to cook pizza for dinner. It`s not going to be rainy on Tuesday. It`s not going to be sunny on Wednesday. a)Play the Weather Game. Let`s make a dialogue. Ex 3,p37. What`s the weather going to be like tomorrow? - It`s going to be foggy. I`m not going to play football. b) Sing a song on page 38. Hey,hey,hey, I`m going to go, I`m going to go on a super holiday, Hey,hey,hey,I`m going to go, I`m going to go on a super holiday. I`m going to snorkel in the sea, I`m going to climb the highest tree, I`m going to fly my lovely kite, I`m going to dance all through the night. Hey,hey,hey,… I`m going to sleep under the moon, I`m going to draw a great cartoon, I`m going to have lot`s of fun, I`m going to jump and run. Hey,hey,hey… (VideoSong) Do ex-1,p38 Remember the song. Put the lines in order.Поставти рядки в порядок.-4,7,1,2,8,6,3,5 2.4. Фізкультхвилинка: Stand up! Let`s sing a song…. Turn around! Turn right! Clap your hands! Stamp your feet! Stand still! Sit down! 2.5. Навчання читання та письма. Reading Ex1,p39-Прочитайте текст та вимовте ім`я для кожного зображення. Lily-d) Oliver and James-b) Ruby-a) Dylan-c) Do Ex-2,p37- (7 minutes) Follow the lines and complete the sentences. Склади речення (картки) 1. On Monday, I`m going to ride a horse. 2. On Tuesday, I`m going to watch TV. 3. On Wednesday, I`m going to play tennis 4. On Thursday, I`m going to fly a kite 5. On Friday, I`m going to cook dinner. 6. On Saturday and Sunday, I`m going to stay in bed all day. Склади питальне речення (роздрукувати картки різних кольорів) Ex-1,p39 Make the questions. Then look and answer. 1. you/are/to/France/going/visit/?- Are you going to visit to France ? No,I am not. 2. you/photos/take/going/are/to/?- Are you going to take photos? Yes,I am. 3. you/go/snorkelling/are/going/to?-Are you going to go snorkeling? No,I am not. 4. going/are/to/music/listen/you/to?-Are you going to listen to music? Yes, I am. 5. you/read/to/are/book/going/a/?- Are you going to read a book? Yes, I am. 6. you/food/of/to/eat/are/going/lots?- Are you going to eat lots of food? Yes, I am. Ex- 2, p Встав у речення слова з рамки (картки) III. Заключна частина уроку. 3.1. Підведення підсумків та оцінювання. T: What did you practice at the lesson? What did you like to do at the lesson? Your marks are… Cьогодні ми з вами підкріпили знання за темою ‘Holiday Plans and Weather’ та вивчили нові слова. Розкажіть, що ви дізналися та засвоїли нового на цьому уроці? Let`s remember (ex-2,p). А зараз зіграємо в Гру 3.2. Homework (Домашнє завдання) Ex-2,page39 AB-Answer the questions(Треба відповісти на питання за зразком ) 3.3.Прощання: The Lesson is over. Have a good time! (Бажаю добре провести час ) Good bye! (Song) Урок у 4-А класі. Вчитель: Ісмаілова Зохра Гачай кизи Тема: Повторення`Holidays Plans.The weather.` Мета: Навчальна: Повторити знайомі лексичні одиниці з учнями на тему ‘Holiday Plans.Weather.` та граматичний матеріал To be going to та тренувати учнів у їх використанні та вживанні у зв`язному мовленні граматичної структури. Розвиваюча: Практикувати навички читання та письма, розвивати навички аудіювання, говоріння та діалогічне мовлення. Розвивати увагу та фонематичний слух, здогадку, вміння вживати засвоєний лексичний та граматичний матеріал To be going to у темі ‘Holiday Plans’(Плани на відпочинок), cприяти розвитку самостійного мислення, розширити знання учнів про мову, яку вони вивчають. Виховна: вчити учнів співпрацювати у групах, виховувати повагу до предмету та здорового способу життя, формувати позитивне ставлення до вивчення мови. Корекційна: коригування звуку [ɔɪ] oi,oy, слідкувати за правильною звуковимовою звуків, слів та речень. Обладнання: презентація РР, картки,роздаточний матеріал, аудіозаписи, телевізор, комп`ютер, видео. ХІД УРОКУ I. Вступна частина 1.1Greetings(привітання): (Song) Teacher:Hello my dear students! I am very glad(happy) to see you! Pupils: Hello teacher! We are glad to see you,too. Teacher:So, Welcome to our English lesson. Sit down, please. Now I want yo do warm up now. Please stand up and repeat the words and actions after me. Warm up It`s time to think It`time to speak It`s time to show Ready,Steady,Go! T: Now say it a bit faster! Are you ready for the English lesson? P: Yes. T:Do you like to sing the song!(Weather repeat). Let`s sing about the Theme of our lesson! P: Yes! 1.2 фонетична зарядка : звук [ɔɪ]-The boys hate noise,but Joyse enjoys noise (Video) 1.3 розмовна 5-хвилинка: Teacher: I see you are ready to start our English lesson. I hope you`ll work well and get good marks. T: How are you? P: I`m fine, thank you. T: How are you? P: I`m great today. T: How are you? P: I`m very well today. T: What day is it today? P: It`s Wednesday today. T: What month is it now? P: It`s November now. T: How old are you? P: I am eleven T: What season is it now? P: It is autumn now. T: What`s the weather like today? P: It`s cold, but sunny today. P: I think it`s cold and windy today. II. Основна частина 2.1. Повідомлення теми та мети уроку. Повідомити учнів, що на цьому уроці вони навчатимуться розповідати про свої плани на майбутнє та про плани погоди на майбутнє. Вивчити тему ‘Holiday Plans’ потрібно для того, щоб: -вміти розказувати про плани на майбутнє , -вказувати дію у найближчому майбутньому, -вміти припускати про стан погоди у найближчому майбутньому. 2.2. Повторення, читання та про вимови пройдених слів та словосполучень. Демонструючи малюнки із зображенням погоди та дії у найближчому майбутньому часу, повторити знайомі лексичні одиниці на тему Holiday Plans.Weather. To be going to. (Video about `` What`s the weather like today?`` And video about To be going to, And Video about Plans for future? T: At first let`s revise and pronounce some words -sunny,foggy,cloudy,rainy,windy to be going to…( Ex 1.page37) 2.3. Практикувати учнів у мовленнєвій діяльності. Grammar Focus . Listen and Say together–Ex2,p 37. I`m going to play in the garden. I`m going to cook pizza for dinner. It`s not going to be rainy on Tuesday. It`s not going to be sunny on Wednesday. a)Play the Weather Game. Let`s make a dialogue. Ex 3,p37. What`s the weather going to be like tomorrow? - It`s going to be foggy. I`m not going to play football. b) Sing a song on page 38. Hey,hey,hey, I`m going to go, I`m going to go on a super holiday, Hey,hey,hey,I`m going to go, I`m going to go on a super holiday. I`m going to snorkel in the sea, I`m going to climb the highest tree, I`m going to fly my lovely kite, I`m going to dance all through the night. Hey,hey,hey,… I`m going to sleep under the moon, I`m going to draw a great cartoon, I`m going to have lot`s of fun, I`m going to jump and run. Hey,hey,hey… (VideoSong) Do ex-1,p38 Remember the song. Put the lines in order.Поставти рядки в порядок.-4,7,1,2,8,6,3,5 2.4. Фізкультхвилинка: Stand up! Let`s sing a song…. Turn around! Turn right! Clap your hands! Stamp your feet! Stand still! Sit down! 2.5. Навчання читання та письма. Reading Ex1,p39-Прочитайте текст та вимовте ім`я для кожного зображення. Lily-d) Oliver and James-b) Ruby-a) Dylan-c) Do Ex-2,p37- (7 minutes) Follow the lines and complete the sentences. Склади речення (картки) 1. On Monday, I`m going to ride a horse. 2. On Tuesday, I`m going to watch TV. 3. On Wednesday, I`m going to play tennis 4. On Thursday, I`m going to fly a kite 5. On Friday, I`m going to cook dinner. 6. On Saturday and Sunday, I`m going to stay in bed all day. Склади питальне речення (роздрукувати картки різних кольорів) Ex-1,p39 Make the questions. Then look and answer. 1. you/are/to/France/going/visit/?- Are you going to visit to France ? No,I am not. 2. you/photos/take/going/are/to/?- Are you going to take photos? Yes,I am. 3. you/go/snorkelling/are/going/to?-Are you going to go snorkeling? No,I am not. 4. going/are/to/music/listen/you/to?-Are you going to listen to music? Yes, I am. 5. you/read/to/are/book/going/a/?- Are you going to read a book? Yes, I am. 6. you/food/of/to/eat/are/going/lots?- Are you going to eat lots of food? Yes, I am. Ex- 2, p Встав у речення слова з рамки (картки) III. Заключна частина уроку. 3.1. Підведення підсумків та оцінювання. T: What did you practice at the lesson? What did you like to do at the lesson? Your marks are… Cьогодні ми з вами підкріпили знання за темою ‘Holiday Plans and Weather’ та вивчили нові слова. Розкажіть, що ви дізналися та засвоїли нового на цьому уроці? Let`s remember (ex-2,p). А зараз зіграємо в Гру 3.2. Homework (Домашнє завдання) Ex-2,page39 AB-Answer the questions(Треба відповісти на питання за зразком ) 3.3.Прощання: The Lesson is over. Have a good time! (Бажаю добре провести час ) Good bye! (Song)
Перегляд файлу

Урок у 4-А класі.       Вчитель: Ісмаілова Зохра Гачай кизи     

Тема:  Повторення`Holidays Plans.The weather.`

Мета:

Навчальна: Повторити знайомі лексичні одиниці з учнями на тему ‘Holiday Plans.Weather.` та граматичний матеріал   To be going to  та тренувати учнів у їх використанні та вживанні у зв`язному мовленні граматичної структури.

Розвиваюча: Практикувати навички читання та письма, розвивати навички  аудіювання, говоріння та діалогічне мовлення. Розвивати увагу та фонематичний слух, здогадку, вміння вживати засвоєний лексичний та граматичний матеріал To be going to у темі ‘Holiday Plans’(Плани на відпочинок), cприяти розвитку самостійного мислення, розширити знання учнів про мову, яку вони вивчають.

Виховна: вчити учнів співпрацювати у групах,  виховувати повагу до предмету та здорового способу життя, формувати позитивне ставлення до вивчення мови.

Корекційна: коригування звуку [ɔɪ] oi,oy, слідкувати за правильною звуковимовою звуків, слів та речень.

Обладнання: презентація РР, картки,роздаточний матеріал, аудіозаписи, телевізор, комп`ютер, видео.

ХІД УРОКУ

I. Вступна частина

1.1Greetings(привітання): (Song)

 Teacher:Hello my dear students! I am very glad(happy) to see you!

Pupils: Hello teacher! We are glad to see you,too.

Teacher:So, Welcome to our English lesson. Sit down, please.

  Now I want yo do warm up now. Please stand up and repeat the words and actions after me.

Warm up

It`s time to think

It`time to speak

It`s time to show

Ready,Steady,Go!

T: Now say it a bit faster!

Are you ready for the English lesson?

P: Yes.

T:Do you like to sing the song!(Weather repeat). Let`s sing about the Theme of our lesson!

P: Yes!

1.2 фонетична зарядка : звук [ɔɪ]-The  boys hate noise,but  Joyse enjoys noise (Video)

1.3 розмовна 5-хвилинка:

Teacher: I see you are ready to start our English lesson. I hope you`ll work well and get good marks.

T: How are you?

P: I`m fine, thank you.

T: How are you?

P: I`m great today.

T: How are you?

P: I`m very well today.

T: What day is it today?

P: It`s Wednesday today.

T: What month is it now?

P: It`s November now.

T: How old are you?

P: I am eleven

T: What season is it now?

P: It is autumn now.

T: What`s the weather like today?

P: It`s cold, but sunny today.

P: I think it`s cold and windy  today.

II. Основна частина

2.1. Повідомлення теми та мети уроку.

Повідомити учнів, що на цьому уроці вони навчатимуться розповідати про свої плани на майбутнє та про плани погоди на майбутнє. Вивчити тему ‘Holiday Plans’ потрібно для того, щоб:

-вміти розказувати про плани на майбутнє ,

-вказувати дію у найближчому майбутньому,

-вміти припускати про стан погоди у найближчому майбутньому.

2.2. Повторення, читання та про вимови пройдених слів  та словосполучень. Демонструючи малюнки із зображенням  погоди та дії у найближчому майбутньому часу, повторити знайомі лексичні одиниці на тему  Holiday Plans.Weather.

To be going to. (Video about `` What`s the weather like today?`` And video about  To be going to, And Video about Plans for future?

T: At first let`s revise and pronounce some words

-sunny,foggy,cloudy,rainy,windy

 to be going to…( Ex 1.page37)

2.3. Практикувати учнів у мовленнєвій діяльності.

Grammar Focus . Listen and Say together–Ex2,p 37.

I`m going to play in the garden.

I`m going to cook pizza for dinner.

It`s not going to be rainy on Tuesday.

It`s not going to be sunny on Wednesday.

a)Play the Weather Game. Let`s make  a dialogue. Ex 3,p37.

What`s the weather going to be like tomorrow?

- It`s going to be foggy. I`m not going to play football.

b) Sing a song on page 38.

Hey,hey,hey, I`m going to go,

I`m going to go on a super holiday,

Hey,hey,hey,I`m going to go,

I`m going to go on a super holiday.

 

I`m going to snorkel in the sea,

I`m going to climb the highest tree,

I`m going to fly my lovely kite,

I`m going to dance all through the night.

Hey,hey,hey,…

I`m going to sleep under the moon,

I`m going to draw a great cartoon,

I`m going to have lot`s of fun,

I`m going to jump and run.

Hey,hey,hey…  (VideoSong)

Do ex-1,p38 Remember the song. Put the lines in order.Поставти рядки в порядок.-4,7,1,2,8,6,3,5

2.4. Фізкультхвилинка:

Stand up! Let`s sing a song….

Turn around! Turn right!

Clap your hands!

Stamp your feet!

Stand still! Sit down!

2.5. Навчання читання та письма.

Reading

Ex1,p39-Прочитайте текст та вимовте ім`я для кожного зображення.

Lily-d)         Oliver and James-b)          Ruby-a)           Dylan-c)

Do Ex-2,p37- (7 minutes) Follow the lines and complete the sentences.          Склади речення (картки)

 1. On Monday, I`m going to ride a horse.

2. On Tuesday, I`m going to watch TV.

3. On Wednesday, I`m going to play tennis

4. On Thursday, I`m going to fly a kite

5. On Friday, I`m going to cook dinner.

6. On Saturday and Sunday, I`m going to stay in bed all day.

Склади питальне речення (роздрукувати картки різних кольорів)

Ex-1,p39 Make the questions. Then look and answer.

1. you/are/to/France/going/visit/?- Are you going to visit to France ?   No,I am not.

2. you/photos/take/going/are/to/?- Are you going to take photos?   Yes,I am.

3. you/go/snorkelling/are/going/to?-Are you going to go snorkeling?  No,I am not.

4. going/are/to/music/listen/you/to?-Are you going to listen to music?   Yes, I am.

5. you/read/to/are/book/going/a/?- Are you going to read a book?   Yes, I am.

6. you/food/of/to/eat/are/going/lots?- Are you going to eat lots of food? Yes, I am.

 Ex- 2, p Встав у речення слова з рамки (картки)

III. Заключна частина уроку.

3.1. Підведення підсумків та оцінювання.

T: What did you practice at the lesson? What did you like to do at the lesson? Your marks are…

Cьогодні ми з вами підкріпили знання за темою ‘Holiday Plans and Weather’ та вивчили нові слова. Розкажіть, що ви дізналися  та засвоїли нового на цьому уроці? Let`s remember (ex-2,p).

А зараз зіграємо в Гру

3.2. Homework (Домашнє завдання) Ex-2,page39 AB-Answer the questions(Треба відповісти на питання за зразком )

3.3.Прощання: The Lesson is over. Have a good time! (Бажаю добре провести час ) Good bye! (Song)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 4 клас (Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В.)
Додано
30 січня 2022
Переглядів
588
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку