Урок "Україна на карті Європи"

Про матеріал

Розробка першого уроку в 3-Б кл.

Мета: Формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році; розвивати увагу, образне мислення, уяву, правильне відношення до свого здоров′я, бажання гарно вчитись і пізнавати нове. Систематизувати і розширити знання дітей про Батьківщину, нашу державу Україну, її розташування на карті Європи; визначити протяжність кордонів України; закріпити знання про державну символіку (Герб, Прапор, Гімн) та народні символи України. Дати уявлення про Україну як незалежну європейську державу зі своєю історією та культурною спадщиною; знання про Європейський Союз та його символіку. Вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об′єднання. Розвивати в учнів повагу, виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до природи рідного краю, його традицій, повагу та гордість до держави, до українського народу. Формувати ціннісне ставлення до країни, суспільства, мови, сім'ї, самого себе; прищеплювати громадянські якості: патріотизм, людяність, працьовитість.

Перегляд файлу

 

 

Харківська гімназія № 86

Харківської міської ради

Харківської області

 

 

 

 

 

                              

 вчитель початкових класів

                                                                                 І кваліфікаційної категорії                                                                 

                                 Фалєєва Світлана Костянтинівна

 

Харків-2017

 

Україна на карті Європи

Мета: Формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році; розвивати увагу, образне мислення, уяву, правильне відношення до свого здоров′я, бажання гарно вчитись і пізнавати нове.

Систематизувати і розширити знання дітей про Батьківщину, нашу державу Україну, її розташування на карті Європи; визначити протяжність кордонів України; закріпити знання про державну символіку (Герб, Прапор, Гімн) та народні символи України. Дати уявлення про Україну як незалежну європейську державу зі своєю  історією та культурною спадщиною; знання про Європейський Союз та його символіку. Вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об′єднання.

Розвивати в учнів; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до природи рідного краю, його традицій, повагу та гордість до держави, до українського народу. Формувати ціннісне ставлення до країни, суспільства, мови, сім’ї, самого себе; прищеплювати громадянські якості: патріотизм,  людяність,  працьовитість.

Обладнання: комп’ютер, презентація  «Україна на карті Європи», слайди: державні символи України, карта України,  карта Європи, Прапор Євросоюзу, потяг з вагонами; глобус; символи: вишитий рушник; букет із гілок червоної калини та пшеничних колосків; матеріали для учнів: картки для роботи в групах, кольорові олівці, ручки; ілюстративний матеріал: світлофор, сонечко, промінці сонечка; музичні записи: «Гімн України», «Гімн ЄС», пісня «Як у нас на Україні», відеозаписи.

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний  момент

1. Привітання вчителя

Який щасливий день сьогодні!

Веселий, радісний, ясний,

Це гомінливий і погожий

Почавсь навчальний рік новий.

Яскраве сонечко надворі

Кидає промінці у клас.

Такої радості ніколи

В житті ще не було у нас.

- Дорогі діти! Ось і настав цей довгожданий день, коли ми знову всі зустрілися разом, подорослішавши на рік. Промайнули літні канікули і школа знову радо відчинила свої двері, зустрічаючи вас. Я щаслива від того, що ви, відпочивши, набравшись нових сил, з радісними усмішками на обличчях прийшли до школи, де вас чекають нові знання. Тож давайте розпочнемо свою мандрівну до Країни Знань. Десь за плечима залишилося літо, з його чарівною красою, з  його великою кількістю світла і тепла, з зеленою ніжною листвою. І  ось ми  знову в школі, пролунав перший дзвоник, і настав перший урок уже в 3 класі.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • 1 вересня часто порівнюють ще з одним веселим святом. Як ви думаєте яким? (Новим роком)
  • Чому? (початок нового)
  • Що люди роблять коли б′ють куранти?  (загадують бажання)
  • Як ви, вважаєте, від кого залежить, чи збудеться бажання? (від того як ми налаштуємось на його виконання).
  •  А сьогодні ми налаштуємось, щоб новий навчальний рік минув для вас легко і цікаво і ви отримали нові знання та позитивні результати.

 

ІІІ. Ознайомлення з темою уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- А про що ми будемо говорити сьогодні на першому уроці ви дізнаєтеся, відгадавши загадку.

На ріднім полі шепчуть колоски,

Я рад би знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала тихо слово: …(Україна).

Перегляд відео кліпу «Це моя Україна!»

 - Сьогодні ми будемо говорити про найдорожче, що є у кожного з нас – про Батьківщину, нашу Україну.

- Що ж є для кожного з вас Україна?

Учні читають вірші про Україну.

Учень 1.

У РІДНОМУ КРАЇ

Одна Батьківщина, і двох не буває,

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

У рідному краї і серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть.

У рідному краї і небо безкрає,

Потоки, потоки, мов струни, течуть.

Учень 2.

Тут мамина пісня лунає і нині,

Її підхопили поля і гаї.

Її вечорами по всій Україні

Співають в садах соловї.

І я припадаю до неї устами,

І серцем вбираю, мов спраглий води.

Без рідної мови, без пісні, без мами

збідніє, збідніє земля назавжди.

Учень 3.

Мій край чудовий — Україна!
Тут народились ти і я.
Тут над ставком верба й калина,
Чарівна пісня солов’я.
Все найдорожче в цілім світі,
Бо тут почався наш політ.
Цвітуть волошки сині в житі,
Звідсіль ведуть дороги в світ.

Учень 4.

І найдорожча рідна мова —
Джерельцем радісно дзвенить.
І мила пісня колискова,
Чумацький шлях кудись зорить.
Усе найкраще і єдине,
І радощі усі, й жалі…
Мій рідний краю, Україно!
Найкраще місце на землі!

- Отже, новий навчальний рік ми розпочинаємо традиційно  першим  уроком про Україну, і сьогодні тема «Україна на карті Європи».  Мені  хочеться провести  його як  подорож.

- Вирушимо сьогодні ми у довгу і цікаву, пізнавальну подорож. У якій пригадаємо символи,  традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну. На чому поїдемо,  дізнаєтесь відгадавши загадку.

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на пероні. (Потяг)

- Куди  ми  вирушимо у подорож, ви вже здогадались.

 Учень 5.

НАШ  РІДНИЙ  КРАЙ

Щоб довелося мандрувати –

Піти по рідній всій землі:

У кожне місто завітати,

У кожнім побувать селі, -

То навіть би за сотню років

Цього б не встигли ми зробить:

Простори в нас такі широкі,

А міст і сіл – що не злічить!

- Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.  А що ж таке Батьківщина? (відповіді дітей)

Батьківщина – це наш рідний край, широкі лани, вишневі сади, наша дорога і мила земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Україна.

- Діти, потяг, яким ми вирушаємо має назву, але вагони переплутались і назва не читається.  Допоможіть прочитати!

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок потяга"

- Молодці, потяг має назву «ПЕРЕМОГА».

- Чому він так називається, як ви думаєте? (відповіді дітей)

Ми прийшли в школу, щоб навчитись перемагати труднощі, бути успішними, досягати поставленої мети.

  • Що ми візьмемо з собою в подорож? Назвіть слова на кожну букву слова « Перемога».

П- пам′ять, працьовитість;

Е- енергію;

Р- радість, родину;

Е- емоції;

М- мудрість;

О- острів знань;

Г- гарний настрій, гарну поведінку;

А- активність.

- Потяг вирушає! (Діти сидячи за партами імітують рух потяга)              

- Як ви думаєте, що саме головне потрібно робити , щоб завжди здобувати перемогу у житті? (Відповіді дітей) .

Батьки приводять вас до школи і хочуть, щоб ви були здорові, лише здорова людина може бути активною, добре вчитись, працювати і перемагати .

  • Що ви робили влітку, щоб бути здоровим? (відповіді дітей)

IV. Робота над темою уроку

  1. Робота над прислів′ями
  • Ось ми приїхали до першої зупинки: « Народ скаже, як зав′яже»

На цій зупинці вам потрібно виконати  завдання.

Я читатиму прислів′я , а ви як найшвидше промовте кінцівку

• Зрадити батьківщину - зганьбити  (матір і батька.)

• Рідна сторона мати – а чужа - ( мачуха)

• Без верби і калини ( нема України)

• Одна у людини рідна мати, одна у нього і  (Батьківщина.)

• Всюди добре, а вдома краще.

  • Молодці, ми пригадали прислів′я про Україну, рушаймо далі.

2. Фізкультхвилинка

- Діти, але рушити ми не можемо, перед нами з′явився відомий нам дорожній знак, він хоче нам про щось нагадати.

           Результат пошуку зображень за запитом "малюнок світлофора"

- Цього року багато хто з вас буде ходити додому сам. І щоб благополучно дістатись додому світлофор приходить нам на допомогу.

Пригадаймо що значать його кольори?

• - стояти

•- приготуватись,( а ми будемо плескати в долоні)

•- крокуємо

( вчитель показує кольори, а діти виконують команди)

Молодці, правила руху пригадали. Нам  зелений колір. Рушаймо!

Щоб веселіше нам було подорожувати пограємо у вікторину.

3. Вікторина «Пригадаємо те, що знаємо»

Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу. Спробуємо і ми свої сили, пригадаємо те, що знаємо і дамо відповіді на запитання.

* Назва нашої держави? (Україна)

* Столиця України? (Київ)

* Основні кольори нашого прапора? (Синій і жовтий)

* Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України)

*Коли Україна здобула свою незалежність ( 24 серпня 1991 р)

* Рослини – символи України. (Верба і калина)

* Які обереги українського народу ви знаєте? (Віночок, рушник)

* Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)

* З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)

* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа.)                          ( за потребою вчитель надає підказку)

 4. Україна -  незалежна країна Європи

- Отже , наступна наша зупинка « Україна - незалежна країна Європи»   Україна - наша рідна земля. Ми народилися та живемо в Україні, це наша Батьківщина, наш улюблений куточок Землі. Вона має свою культуру, звичаї  і традиції, свою мову та історію, красиву природу. Але найбільше Україна може пишатися своїм талановитим та працьовитим народом.

- Де ж знаходиться наша країна?
Робота з картою і глобусом

Перед вами карта світу. Діти, знайдіть на карті нашу країну. Яка вона за розміром: велика чи маленька? З якими країнами межує Україна?

Карта - це розгорнута, зменшена модель Землі вона поділена на  сушу - материки і воду. Найбільший материк  Євразія. Він поділений на Європу і Азію. Зараз Україна – одна з найбільших держав Європи , населенням більш як 42 млн. чоловік. Вона межує із сімома країнами світу. Наша Батьківщина  – центр Європи, бо Україна розташована у самому центрі. Її територія становить 603,7 тис. квадратних кілометрів.

Коли ми подивимось на модель нашої планети – глобус, то також побачимо там багато материків. Один із них - Євразія. Ви вже знаєте, що він має 2 частини  Європу і Азію. Європа - частина світу, що займає більшу частину материка Євразія. Площа Європи становить понад 10,5 млн км², населення — близько 730 млн осіб. На території Європи розташовані 48 незалежних держав та 8 залежних територій, що належать 4 державам. Крім того, ще 2 країни (Вірменія та Кіпр) не мають європейської території, однак, їх також відносять до Європи. Переважна більшість європейських країн  (33) мають вихід до моря, у тому числі 5 з них є острівними державами. 16 країн розташовані в середині континенту.
Найбільшою за площею країною Європи, що повністю перебуває в її межах, є Україна, за кількістю населення — Німеччина. Також в Європі знаходиться найменша країна світу — Ватикан, та найбільша — Росія (40% площі).
          Україна – держава європейська не тільки за географічним положенням, але і за історичними, етнічним, культурним і духовним корінням. Вона - частина єдиного європейського простору. 
Подивіться на карту України. Територія, яку заселяють українці, дуже велика. Щоб пройти її з заходу на схід,  долаючи щодня 30 км, потрібно 90 днів.
  Україна є суверенною, незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Вона має свою Конституцію – Основний Закон України, правила, за якими живуть українці.   24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення Незалежності України.

Суверенна Україна за площею – найбільша серед країн Європи. У світі  за територією – на 40 місці.  Її площа майже 604 тис. км. кв. межує із 7 країнами: Білорусією, Росією, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою.   Довжина кордонів – 7643 км, з них морських – 1050 км. Україну омивають два моря: Чорне і Азовське. 

На земній поверхні нашої країни переважають  рівнини. Але є і гори.  А давайте згадаємо їх? (Карпати та Кримські). А які найбільші міста нашої країни ви знаєте? (Київ, Харків, Дніпро, Одеса та інші).
А які найбільші річки? (Дніпро, Дунай, Південний Буг, Сіверський Донець). 
На території нашої держави проживає понад 110 національностей. Чисельність населення України становить  близько 47 млн. осіб.

На заході Україна межує з країнами, що об’єднавшись, утворюють Європейський Союз.

 - Що ж таке Європа? Європа – це і територія,  об'єднання багатьох держав для спільного вирішення  проблем, це і спільні гроші , це і спільний дім для десятків різних націй та народів. У Європі  знаходиться 45 незалежних держав, які об′єднались у Євросоюз. Прапор Євросоюзу: 12 золотих зірок на фоні безхмарного неба.

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок прапора єс"

 

Україна  є частиною Європи. І ми разом будемо збагачувати Україну, дбати про її авторитет, підвищувати добробут громадян. Цього літа був встановлений безвізовий режим, для подорожей українців, що для нас  є дуже важливо.

Ну, що ж, подорожуємо далі. Щоб цікавіша була наша подорож пропоную вам  прослухати Гімн  Європейського Союзу «Ода до радості» відомого німецького композитора Бетховена.

     У широкому значенні – це гімн не лише ЄС, але й усієї Європи. Музика гімну взята з Дев’ятої симфонії, яку Людвіг ван Бетховен написав у 1823 році. У фінальній частині своєї симфонії Бетховен поклав на музику слова «Оди радості», написаної у 1785 році Фрідріхом фон Шиллером. Без слів, мовою музики, гімн поєднує свободу, мир та дружбу народів Європи.

(Учні слухають гімн Європи «Ода до миру/радості» Бетховена)

C:\Users\hp\Desktop\1 урок 2017\прапор.jpg

5.  Люби і знай.

  • Ось ми і приїхали на останню зупинку « Люби і знай свої звичаї».      

 Ми, українці, маємо свої відмінності від інших народів: звичаї, обереги, символи,страви, які відрізняють нас від інших  і прославляють.

Словниковий диктант.

Проведемо диктант-гру  і перевіримо, чи справжні ви українці?

Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви запишіть один з них, що належить українському народу.

Плов, вареник, пельмень.

Лелека, слон, мавпа.

Пальма, калина, ялина.

 

Вишитий рушник, віяло, матрьошки.

Береза, каштан, верба.

Місяць, зірка, тризуб.

Чорнобривці,кактус , гвоздика.

Віночок, хустинка, шапка.

Суп , борщ, уха.

- Прочитайте, що у вас вийшло 

- Молодці, ви справжні маленькі українці.

Робота в групах .

Гра «Опиши Україну»

- Уявіть, що ви познайомилися в соціальних мережах з однолітком, який проживає в іншій країні. Напишіть йому листа, розкажіть про Україну. (Кожна група презентує свою роботу.)

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Діти, передаючи мікрофон по колу, кажуть лише одне слово, яким би описали нашу країну – звучать гарні слова про Україну (безкрая, багата, гостинна, співуча, горда, дружна й т. д.)

V. Підсумок уроку

- Кожен з нас повинен пам’ятати, що ми громадяни України, що ми сини і дочки нашої держави, у кожного із нас своє завдання, ціль, мета – завжди була одна. Ми повинні захищати і єднати,  як би важко не було. А також повинні жити за законами нашої держави, які записані у Конституції.

- Ось наша подорож по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу, до нашої «рідної хати».

Учень 6.

РІДНА  ХАТА
Різні в світі є країни,
Різні люди є у світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти.
Є з усіх одна країна,
Найрідніша нам усім,
То — прекрасна Україна,
Нашого народу дім.

Учень 7.
Там шумлять степи безкраї,
Наче вміють говорити,
Там  ясніше сонце сяє,
Там солодше пахнуть квіти.
Різні в світі є країни,
Гарні є і є багаті,
Та найкраще в Україні,
Бо найкраще в рідній хаті.

У кожної людини в житті є щось таке сокровенне, найрідніше, без чого вона не може навіть уявити свого життя. Це рідний батьківський край, де вперше дитина побачила світ, ясне сонечко, дрібні сльозинки дощу на віконному склі, ріжок молодого місяця, чисту зелену травичку і тисячі різних квітів, які радували серце своїм розмаїттям.  Це та земля, по якій ми зробили свої перші кроки, земля наших батьків, дідів і прадідів, і вона найдорожча за все на світі. Вона єдина, де ми почуваємо себе вдома, затишно і привітно.  Тільки в рідному краю людина почуває себе захищеною, стійкою, впевненою, бо вона вдома.  Де б хто не був, все одно повертається до своїх батьків, до свого дому, в свій рідний край, на свою Батьківщину, на рідну Україну.   

  Напевно, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися, і у нас є чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою.    Кожен з нас любить свою Батьківщину, нашу рідну мову, наш рідний край. Діти, ви – майбутнє України. Тож своїм навчанням у школі, своїми здобутками приносьте користь нашій державі, піклуйтеся про неї, будуйте своє майбутнє.  Любіть рідну землю, бережіть її, поважайте свій народ та свою мелодійну мову. І тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі.

Учень 8.

ТАК ЛЮБИМО УКРАЇНУ

Матері ласкаві очі

і долоні рідні-рідні

вперше ти побачив, хлопче,

тут, у нашій Україні.

Білу хату, вікна сині,

сонце, ліс, потоки рвійні

–вперше ти побачив, сину,

теж у нашій Україні.

Учень 9.

І стежина прибережна,

шлях широкий, друзі вірні

–все тобі відкрилось

вперше тут, у нашій Україні.

І тому, як рідну матір,

дорогу твою, єдину,

як весну, пісні крилаті –

так любімо Україну.

Перегляд відео кліпу А. Матвійчука «Я люблю свою Україну»

- А я вам бажаю мирного неба і завжди лагідного теплого сонечка. (вчитель кріпить на дошку сонечко без промінців)

 

 

 

- Щоб сонечко нас зігрівало, ми подаруємо  йому промінці.

(паперові промінці лежать на партах)

На промінцях  продовжте  речення «Після цього уроку я знаю, що …» і відповідь озвучте та прикріпіть до нашого сонечка.

(звучить запис пісні « Як у нас на Україні» К. Бужинської.)

Пов’язане зображення

Учень 10.

Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,  і мову її солов’їну.
 

Завантаження...
docx
Додано
24 березня 2018
Переглядів
2295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку