Урок у восьмому класі на тему: « В.Сосюра. Вірш «Васильки» - взірець інтимної лірики».
Мета: продовжити знайомити учнів з творчістю В.Сосюри;
допомогти краще усвідомити ідейно-художній зміст поезії;
розвивати навички виразного читання та аналізу ліричних творів; виховувати почуття пошани до творчості поета.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: портрет поета, збірки поезій, ілюстрації, на яких зображені васильки, букетик квітів, фарби, папір, кольорові олівці.
Методи, прийоми і форми роботи: слово вчителя, таблиця « Знаю, хочу знати, дізнався (лася), «мовчазне читання», «вибери мене», «асоціації», «художнє малювання».
Очікувані результати
Учні повинні знати:
життєвий і творчий шлях В.Сосюри, зміст поезії «Васильки», значення терміну «інтимна лірика».
Учні повинні вміти:
виразно читати поезію, аналізувати твір, висловлювати власні думки.
Оформлення дошки
Летять роки, мов на екрані, мов вогке тьохкання в гаях…
Сплелися Боротьба й Кохання, - а кращий хто, не знаю я
Володимир Сосюра
Хід уроку
1. Мотиваційний етап
Організаційний момент. Оголошення теми і мети уроку.
З’ясування емоційної готовності учнів.
Слово вчителя:
-Чи подобається вам цей букетик? Чим?
Продовжіть речення:
Мої улюблені квіти - це…
Вони приваблюють мене…
(Учні зачитують власні речення)
2. Етап цілепокладання
Виходячи з теми і мети уроку визначаємо цілі уроку, шляхи їх досягнення
Таблиця:
Знаю Хочу знати Дізнався(лася)
Бесіда:
-які поезії про красу природи вам відомі?
-які вірші про кохання вам подобаються ?
Учні зачитують поетичні рядки про природу, про кохання
(В.Сосюра, Ліна Костенко, Леся Українка, Іван Франко…)
Проблемні питання:
-Чому людина і природа становлять єдине ціле?
-Яким чином природа впливає на внутрішній світ людини?
3. Опрацювання навчального матеріалу
Звучить тиха музика, учитель демонструє ілюстрації
1. Слово вчителя:
Володимир Сосюра - тонкий лірик. Його улюблений колір – голубий.
Поезія «Васильки» - це не тільки 12 поетичних рядків, наповнених багатством образів, глибиною почуттів, але й роздуми про красу людських почуттів, про вічне, про життя.
2. Робота над змістом поезії.
(Учні читають поезію мовчки, записують почуття, які викликав твір, відтворюють текст, передаючи власні відчуття)
3. Аналіз поезії.
«Вибери мене»: (учні вибирають запитання і опрацьовують їх)
4. Словникова робота:
Інтимна лірика - це ліричні твори, в яких переважають мотиви кохання, глибоко розкривається внутрішній світ ліричного героя, його переживання і почуття.
Доведіть, що вірш «Васильки» належить до інтимної лірики:
-визначення теми та ідеї твору;
-визначення віршового розміру поезії;
5.Художні особливості вірша:
-повтори…
-метафори…
-порівняння…
6.Характеристика образів поезії «Васильки».
«Асоціації»
-доберіть до кожного образу власні асоціації:
Васильки…
Щастя…
Хмарки…
Двоє…
Роки…
4. Рефлексивно – оцінювальний етап.
Варіанти завдань:
- пригадайте прислів’я про щастя;
- опишіть, якими ви уявляєте героїв поезії;
«Художнє малювання» (на вибір):
- намалюйте героїв твору ;
- намалюйте щастя;
- намалюйте васильки;
- намалюйте ваші улюблені квіти.
Продовжіть речення:
Кохання –це…
« Мікрофон» :
-Особливо мене вразило…
-Цей твір…
-Я поділяю думки ліричного героя…
-Я думаю, що в ліриці В.Сосюри…
7.Домашнє завдання (варіанти):
- напишіть твір-мініатюру на тему: «Від кого(чого) залежить щастя людини?»;
- створіть власну строфу про кохання.