Урок українського читання 4 клас на тему " Колосок"

Про матеріал
Цікавий урок для дітей 4 класу,за програмою НУШ.Можна проводити як урок українського читання так і міні-квест з української мови.
Перегляд файлу

Тема: «Колосок» (українська народна казка)

Мета:  познайомити дітей з українською народною казкою «Колосок», закріпити знання про народні казки, їх  повчальний  характер;

            вчити дітей правильно читати в особах, вдосконалювати вміння

            аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм  характеристику;

            виробляти вміння вибірково переказувати прочитане, розвивати увагу,

            мислення;

            виховувати бажання допомагати дорослим і один одному,  викликати

            негативне ставлення до ледарів; прививати любов до читання казок.

Обладнання: ілюстрації,презентація,відео,презентація,фізхвилинка.

 

Хід уроку:

1. Організація класу до уроку

   1.1 Привітання

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось — не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати —

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

І урок починаймо!

 

1.2 Мовна розминка

Для того, щоб ви гарно читали, ми проведемо мовну розминку

1.2.1 Чистомовка

Че-че-че- влітку сонечко пече.                          

Чу-чу-чу- всім спечу по калачу.

Чі-чі-чі- не лежи на печі

 

2. Актуалізація опорних знань

-Діти,давайте пригадаймо що ми вивчали минулого уроку?

-Які приказки і прислів'я ви пам'ятаєте?

 

3. Повідомлення теми і мети уроку

На нашій планеті немає такої дитини, яка б не любила казки. Та і дорослі їх теж люблять. Своїм дітям вони читають і про чаклунів, і про тварин, і про чарівників, і про фей.

Із казкою, над якою ми сьогодні будемо працювати, ви знайомі давно. Розгадайте кросворд – і узнаєте назву казки. Крім того,ми повинні навчитись виразно читати казку, вміти передавати інтонацію настроїв героїв,  складати характеристику героям, робити висновки і давати оцінку діям персонажів.

 

Розгадування кросворду.

1.Сірий, голодний, злий…( вовк)

2.Автор народних казок (народ)

3.Герой казки, який не зміг поїсти каші

в гостях ( журавель)

4.Хто хотів з’їсти маленьких козенят (вовк)

5.Рудохвоста тварина, яка всіх обманює (лисиця)

6.Куди запросила лисичка журавля (в гості)

7.Мати сімох чемних діточок (коза)

Отже, зараз ми прочитаємо українську народну казку « Колосок»

 

 

4. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

 

-Прочитайте назву казки, яка написана на дошці.( «Колосок»).  Ця казка має ще назви «Півник і двоє мишенят», «Пшеничний колосок».

Уважно послухайте казку, кому з героїв ви симпатизуєте більше і чому?

Відеозапис казки (слухання казки),  але не усієї , а до слів «Швиденько сіли за стіл».

-     Висловте свої  припущення, чим закінчиться казка. (діти відповідають).          Продовження роботи над прослуховуванням кінцівки казки, і  зіставлення           своєї відповіді та справжньої кінцівки.

-Чи справдилися ваші надії?

 

5. Робота над змістом казки

5.1 Виразне читання казки вчителем.

 

5.2 Первинне сприйняття:

1. Як звали мишенят?

2. Як ви думаєте, чому їх так називали?

3. Що знайшов півник?

4. Що спочатку зробив півник з пшеничним колоском?
5. Що приніс півник з млина?

 6. Що став робити півник з борошном?
  7 . Що зробив півник з тістом?
  8. Чим займалися  мишенята весь час, поки півник працював?
  9. Коли пироги спеклись, і півник виклав їх на стіл, що сказали мишенята?
10. Що сказав півник мишенятам?
 

5.3 Словникова робота

 

Ціп - це ручне знаряддя для молотьби.

Млин - це споруда, обладнана спеціальними машинами для розмелювання зерна на борошно.

Ледар - людина, яка не хоче працювати.

 

5.4 Читання казки учнями вголос «ланцюжком».
 

* Фізхвиинка (Голова,плечі,коліна,пальці.)

 

6. Узагальнення, систематизація вивченого

 

6.1 Гра «Продовж  речення» Я зачитую початок речення , а діти кінцівку.

 

- Якось підмітав півник у дворі та й знайшов……. .

- Замісив він тісто, приніс дров,    .

- Мишенята й собі діло мають: …..  .

- Нема за що таких ледарів ….  .

 6.2 Вибіркове читання. (якщо буде час)

 

-Знайдіть уривки казки до ілюстрацій та виразно прочитайте.

C:\Users\ASUS\Desktop\колосок\images (1).jpgКартинки по запросу ілюстрації до казки колосокКартинки по запросу ілюстрації до казки колосок

 

 

 

 

 

C:\Users\ASUS\Desktop\колосок\загружено.jpgC:\Users\ASUS\Desktop\колосок\images.jpg

6.3 Читання в парах

 

* Фізхвилинка  (Вправа для очей )

Мишенята

Сплять маленькі мишенята,

Раз-розкрили оченята, подивилися навколо.

Потім вгору і додолу.

Оченята - блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

 6.4 Характеристика героїв казки  (Вправа «Асоціативний кущ»). Визначення головної думки.

  •         Які слова спадають на думку, коли чуєте слово «півник» чи «мишенята»?
  •         Вийдіть до дошки , знайдіть ті риси характеру, які, на вашу думку, притаманні героям казки. Прикріпіть  слова-характеристики біля героїв, яким вони відповідають. ( На дошці - дві колонки слів-характеристик.  1 колонка-   характеристика мишей,   2 колонка- півника. )

Мишки:                                              Півник:

Смішні                                             справедливий

Слухняні                                             працелюбний

Веселі                                             розумний

Ледачі                                              лінивий

Нероби                                              хазяйновитий

Працьовиті                                     невдячний

Хитрі                                                  старанний

 

Картинки по запросу ілюстрації до казки колосокКартинки по запросу ілюстрації пывника  до казки колосок

 

 

6.5 Робота над прислів’ям.

- Відшукайте продовження прислів’я і скажіть, яке з них   виражає головну думку казки:

Без трудів                                   а хто ґави ловить.

Хто дбає,                                            не їстимеш пирогів.

Хто діло робить,                          той і має.

 

6.6 Читання за ролями.

 

7. Підсумок уроку.

 

    7.1 Технологія « Займи позицію»

 

-На дошці плакати з можливою головною думкою казки.

- ЦЕ  КАЗКА ПРО ДБАЙЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ХЛІБА
- ЦЯ КАЗКА ЗАСУДЖУЄ ЛЕДАРІВ,
- ЦЕ КАЗКА ПРО ЗНАЧЕННЯ ПРАЦІ _ ПО РОБОТІ Й ВИНАГОРОДА
Зверніть увагу на плакати, займіть позицію біля того з них, який, на вашу думку, відображає суть казки.

 

  7.2 Гра «Мікрофон»

—Чи було вам цікаво на уроці?

— Що вам найбільше сподобалося?

— Що не сподобалося?

— Яку казку ми сьогодні вивчали?

— Чого вчить нас казка «Колосок»?

— Що б ви порадили мишенятам?

 

8 . Домашнє завдання

Виразно читати, переказувати казку « Колосок»

docx
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку