Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи» 7 клас
Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання про будову речовини, наукові методи вивчення природи, фізичні величини та їх вимірювання.
Розвивати уміння тлумачити фізичні поняття, явища; розв’язувати фізичні задачі; пояснювати природні явища і досліджувати природу; ефективно організовувати власну діяльність; активно працювати в групах; дотримуватися правил безпеки життєдіяльності.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: підручник, мультимедійне обладнання, презентація, портрети фізиків, періодична система елементів Д.І.Менделєєва.
Ключові компетентності: вміння вчитися, спілкування державною мовою, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, математична, екологічна грамотність і здорове життя,основні компетентності у природничих науках і технологіях.
Хід уроку
Розминка.
Учні згадують основні поняття, які вивчались у темі «Фізика як природнича наука. Пізнання природи», за портретами вчених - фізиків називають їх прізвища.
Звертається увага учнів на те, що впродовж вивчення теми вони розглянули будову речовини, дізналися про фізичні моделі, познайомилися з поняттям фізичних величин і навчилися вимірювати деякі з них. Наразі слід узагальнити та систематизувати отримані знання.
Дати правильну відповідь на запитання:
Клас ділиться на три групи (по кількості рядів). Учитель читає текст. Учні кожної з груп по черзі вибирають з тексту приклади фізичних тіл, фізичних явищ і речовин.
Текст для тесту: олівець, залізо, дощ, свинець, грім, рейки, веселка, алюміній, світанок, вітер, Місяць, спирт, ножиці, ртуть, снігопад, стіл, мідь, вертоліт, нафта, кипіння, завірюха, телефон, постріл, повінь, окуляри, праска, сік.
Учні відповідають на запитання у презентації до уроку
Під час фронтального опитування за низкою запитань учитель вибирає для відповіді першого учня, а далі учень, який відповідає, вибирає наступного