Тема. Урок узагальнення та систематизації знань з розділу «Теплові явища» . Розв’язування задач.
Мета: повторити й узагальнити основні положення теми «Теплові явища»; розвивати уяву, формувати в учнів вміння розв'язувати задачі, застосовувати здобуті знання на практиці; розширити світогляд учнів та розвивати їхні творчі здібності, логічне мислення; виховувати в учнів інтерес до фізики; демонструвати нерозривний зв’язок фізики з повсякденним життям.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя. Шановні восьмикласники! Ми завершуємо вивчення теми «Теплові явища». Сьогодні на уроці ви повинні не тільки повторити вивчений матеріал, але й зрозуміти роль теплових явищ у природі, техніці і повсякденному житті.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра «Фізичне лото».
У прадавньому Римі мистецтво «читати знаки, написані на небі» вважалося даром Прометея. У наш час, щоб вдало читати ці знаки, необхідно оперувати певними поняттями й термінами. Давайте перевіримо, чи володієте ви цим даром. На магнітній дошці розташовані хаотично картки лото з питаннями і відповідями. Ви повинні вказати, як необхідно розмістити картки, щоб на дошці сформувався ланцюжок формул, які будуть використанні вами для розв’язування задач.
|
Формула для визначення питомої теплоємності
|
|
Рівняння теплового балансу |
|
Кількість теплоти, яка необхідна для плавлення речовини
|
|
Кількість теплоти, яка витрачається на перетворення рідини на пару
|
|
Формула для питомої теплоти згоряння палива
|
|
Формула для визначення ККД нагрівника
|
|
Формула для питомої теплоти плавлення
|
|
Формула для визначення ККД теплового двигуна
|
|