Waiter: - Good morning, girls! We are glad to see you at our café. Girls: - Good morning. W.: - Can I help you?Оlena: - Yes, could you show us the menu, please?W.: - Certainly. Here it is. Are you ready to order?Nastya: - Yes, I’ll have a pizza with cheese, tomato and ham; fruit jam, an orange juice, please.
Olena: - Tasty Baked Potato with cutlet; a fruit ice-cream with raspberry jam; a fruit juice, please. W.: - Anything else?Girls: - No, thanks. Waiter: - Wait a minute. (Забирає замовлення - малюнки з стравами і звертається до решти учнів-глядачів)- Children, who can help me to bring Nastya’s order? (Учні, які запам'ятали замовлення Насті, підходять до неї і відповідають)We can. Waiter: -Children, who can help me to bring Katya’s order? (Учні, які запам'ятали замовлення Каті, підходять до неї і відповідають)We can. (і т. д. доки всі діти у класі не розподіляться на 4 групи. Дівчинка-офіціант перемішує малюнки зі стравами і по черзі називає страву: Waiter: -Children, who has ordered a cup of light coffee? Children: Katya has. (Якщо правильно, то діти забирають малюнок і так далі доки офіціант не назве всі малюнки. Дівчатка, які зробили замовлення (лідери груп) перевіряють “свої” страви і таким чином клас розподілено на 4 групи.)
Teacher:- How do you think, what we shall do today?Pupils: - We shall cook. T.: - Do you like to cook?Ps.: - Yes, we do. T.: - So, the theme of our lesson is “I like to Cook”. And today you’ll try to cook different dishes using these verbs. By the end of our lesson you’ll be able to write down recipes of your favourite dishes. At first I’ll check how well you know these verbs
EXERCISE 2 Match the words with their translations. Let’s checkto boilto peelto fryto chopto grillto rinseto bringto sprinkleto pourto saltto sliceto mixto addto mashto warmсолитирозминатизмішатирізатичиститикип'ятитидодатидолитипосипатипектиприноситикришитимитисмажитинагрітиrrrrrrrrrrrrrrrr
EXERCISE 4 T.: - Listen to me attentively and connect verbs by order. If you do it in their right order, you’ll get an interesting thing “Впізнай фігуру"to peelto forgetto cleanto warmto sprinkleto bringto rinse to mashto sliceto boilto chopto putto saltto pourto addto fryto grillto peelto sliceto boilto chopto mixto boilto fryto grillto saltto addto pourto saltto putto mashto mixto rinseto bringto sprinkleto warmto cleanto maketo forgetto peelto sliceto putto make. What is it?It’s a saucepan!
Розвиток навичок аудіювання. T.: - Now, I see, that you know these words well and I think that you will be able to write down the recipe of the dish. Let watch our favourite TV programme “Master Chief”. Listen to the chief-cook and put the sentences into their right order. (Імпровізований телеекран. “Шеф-кухар” читає рецепт. Завдання групам: скласти рецепт з розрізаних речень і впізнати страву)r
LET MATCH!… is a favourite Ukrainian dish. All you need is a head of cabbage, some pieces of meat, some beetroots, carrots, potatoes, tomatoes, an onion, greens, spices and some sour cream. Cook the meat, peel vegetables, slice potatoesbeetroots and carrots, chop the onion and greens. Then put all the vegetables into the saucepan. Add tomatoes, spicesand don’t forget to salt. When … is ready, add some sour cream into your plate. You may eat it either hot or cool. Enjoy your meal!add some sour cream into your plate. T.: -How do you think, what dish have you written down?
LET MATCH! CHECK!Borsch is a favourite Ukrainian dish. All you need is a head of cabbage, some pieces of meat, some beetroots, carrots, potatoes, tomatoes, an onion, greens, spices and some sour cream. Cook the meat, peel vegetables, slice potatoesbeetroots and carrots, chop the onion and greens. Then put all the vegetables into the saucepan. Add tomatoes, spicesand don’t forget to salt. When … is ready, add some sour cream into your plate.add some sour cream into your plate. You may eat it either hot or cool. Enjoy your meal!r
T.: -What dish have you found and written down?P.: - This is borshch, a traditional Ukrainian dish. T.:- You are right. And it’s time to cook. You will try to cook some dishes. (Та група, яка правильно виконала попереднє завдання, отримує можливість вибрати страву першою) To cook means to write down verbs into their right order. It's cooking time Fruit Salad Sandwich Black tea Light coffee
На червоному папері англійські слова, на синьому – український переклад. Учням роздають картки. Діти з синіми карками стають у коло – напроти діти з червоними картками, формуючі зовнішнє коло. По сигналу вчителя діти зачитують слова по-англійські, якщо переклад співпадає, то утворюється пара. Якщо слова не співпадають, то діти рухаються по колу, доки не знайдуть “свій” переклад. Утворенні пари ще раз зачитують слова з перекладом і далі працюють разом."Карусель-руханка": знайди пару!
Розвиток навичок письма. How to Make Delicate Tea. Read and complete the recipe for tea. Then write it down. Use the words: boil, fill, warm, enjoy, put, pour, drink. How to Make Delicate Tea____ the kettle with water. ________ the water.______ the teapot. _________ one teaspoon of tea per cup into the teapot. _____ hot water. Brew from 3 to 5 minutes.________ black or with a little milk, or with a slice of lemon.________ refreshing tea at any time, whether mid-morning or after dinner.
Розвиток навичок письма. How to Make Delicate Tea. Read and complete the recipe for tea. Then write it down. Use the words: boil, fill, warm, enjoy, put, pour, drink. How to Make Delicate Tea_______ the kettle with water. _________ the water.______ the teapot. _________ one teaspoon of tea per cup into the teapot. _____ hot water. Brew from 3 to 5 minutes.________ black or with a little milk, or with a slice of lemon.________ refreshing tea at any time, whether mid-morning or after dinner. Fill. Boil. Warm. Put. Fill. Pour. Enjoy