Урок узагальнення з теми "We are going to win the Master Chief"

Про матеріал
Даний матеріал допоможе активізувати та закріпити лексичний матеріал з теми "Cooking time"; практикувати учнів у діалогічному та монологічному мовленні; розвивати слухову, зорову пам’ять, логічне мислення знайомити з традиціями національної кухні та створити справжню атмосферу змагання в стилі улюбленої передачі "Майстер Шеф".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Конспект заняттяз теми“”We are going to win the Master Chief”активізувати та закріпити лексичний матеріал з теми;практикувати учнів у діалогічному та монологічному мовленні;розвивати слухову, зорову пам’ять, логічне мисленнязнайомити з традиціями національної кухні

Номер слайду 2

Хід заняття Організаційний момент. Мотивація. T.: - Do you want to go to the café “Sweet Dreams”?Ps.:- Yes, we do!T.: - Let’s go. You will go to this café, try to remember the girls’ orders (За накритий, як в кафе стіл, сідають 4 дівчинки. Учениця у фартуху виконує роль офіціантки)rr

Номер слайду 3

Waiter: - Good morning, girls! We are glad to see you at our café. Girls: - Good morning. W.: - Can I help you?Оlena: - Yes, could you show us the menu, please?W.: - Certainly. Here it is. Are you ready to order?Nastya: - Yes, I’ll have a pizza with cheese, tomato and ham; fruit jam, an orange juice, please.

Номер слайду 4

Katya: - I would like to have an apple pie and a vanilla ice-cream with strawberry, a cup of light coffee, please. Annya: - I’ll have roast chicken; a fruit cake, black tea, please.

Номер слайду 5

Olena: - Tasty Baked Potato with cutlet; a fruit ice-cream with raspberry jam; a fruit juice, please. W.: - Anything else?Girls: - No, thanks. Waiter: - Wait a minute. (Забирає замовлення - малюнки з стравами і звертається до решти учнів-глядачів)- Children, who can help me to bring Nastya’s order? (Учні, які запам'ятали замовлення Насті, підходять до неї і відповідають)We can. Waiter: -Children, who can help me to bring Katya’s order? (Учні, які запам'ятали замовлення Каті, підходять до неї і відповідають)We can. (і т. д. доки всі діти у класі не розподіляться на 4 групи. Дівчинка-офіціант перемішує малюнки зі стравами і по черзі називає страву: Waiter: -Children, who has ordered a cup of light coffee? Children: Katya has. (Якщо правильно, то діти забирають малюнок і так далі доки офіціант не назве всі малюнки. Дівчатка, які зробили замовлення (лідери груп) перевіряють “свої” страви і таким чином клас розподілено на 4 групи.)

Номер слайду 6

Етап визначення мети уроку. Teacher: -We have visited the café “Sweet Dreams”. Did you like it?Children: -Yes, we do. T.: - Say me, please, what words help us to cook?(Звертає увагу дітей на малюнки. Учні читають слова:-to rinse-to fry, to mix-to mash

Номер слайду 7

Teacher:- How do you think, what we shall do today?Pupils: - We shall cook. T.: - Do you like to cook?Ps.: - Yes, we do. T.: - So, the theme of our lesson is “I like to Cook”. And today you’ll try to cook different dishes using these verbs. By the end of our lesson you’ll be able to write down recipes of your favourite dishes. At first I’ll check how well you know these verbs

Номер слайду 8

EXERCISE 1 Match the words with picturesto peelto boilto sliceto mashto grillto chopto pourto sprinkleto fryto rinseto mixrrrrrrrrrr

Номер слайду 9

EXERCISE 2 Match the words with their translationsto boilto peelto fryto chopto grillto rinseto bringto sprinkleto pourto saltto sliceto mixto addto mashto warmсолитирозминатизмішатирізатичиститикип'ятитидодатидолитинагрітипосипатипектиприноситикришитимитисмажити

Номер слайду 10

EXERCISE 2 Match the words with their translations. Let’s checkto boilto peelto fryto chopto grillto rinseto bringto sprinkleto pourto saltto sliceto mixto addto mashto warmсолитирозминатизмішатирізатичиститикип'ятитидодатидолитипосипатипектиприноситикришитимитисмажитинагрітиrrrrrrrrrrrrrrrr

Номер слайду 11

EXERCISE 3“Письмо по-пам'яті”Look at these words. Try to remember them and write down as more as you can.(Cлова поступово зникають з екрану)to peelto sliceto boilto chopto mixto fryto putto rinseto bringto sprinkleto warmto forgetto sliceto grillto saltto addto pourto putto mash

Номер слайду 12

EXERCISE 4 T.: - Listen to me attentively and connect verbs by order. If you do it in their right order, you’ll get an interesting thing “Впізнай фігуру"to peelto forgetto cleanto warmto sprinkleto bringto rinse to mashto sliceto boilto chopto putto saltto pourto addto fryto grillto peelto sliceto boilto chopto mixto boilto fryto grillto saltto addto pourto saltto putto mashto mixto rinseto bringto sprinkleto warmto cleanto maketo forgetto peelto sliceto putto make. What is it?It’s a saucepan!

Номер слайду 13

Розвиток навичок аудіювання. T.: - Now, I see, that you know these words well and I think that you will be able to write down the recipe of the dish. Let watch our favourite TV programme “Master Chief”. Listen to the chief-cook and put the sentences into their right order. (Імпровізований телеекран. “Шеф-кухар” читає рецепт. Завдання групам: скласти рецепт з розрізаних речень і впізнати страву)r

Номер слайду 14

LET MATCH!… is a favourite Ukrainian dish. All you need is a head of cabbage, some pieces of meat, some beetroots, carrots, potatoes, tomatoes, an onion, greens, spices and some sour cream. Cook the meat, peel vegetables, slice potatoesbeetroots and carrots, chop the onion and greens. Then put all the vegetables into the saucepan. Add tomatoes, spicesand don’t forget to salt. When … is ready, add some sour cream into your plate. You may eat it either hot or cool. Enjoy your meal!add some sour cream into your plate. T.: -How do you think, what dish have you written down?

Номер слайду 15

LET MATCH! CHECK!Borsch is a favourite Ukrainian dish. All you need is a head of cabbage, some pieces of meat, some beetroots, carrots, potatoes, tomatoes, an onion, greens, spices and some sour cream. Cook the meat, peel vegetables, slice potatoesbeetroots and carrots, chop the onion and greens. Then put all the vegetables into the saucepan. Add tomatoes, spicesand don’t forget to salt. When … is ready, add some sour cream into your plate.add some sour cream into your plate. You may eat it either hot or cool. Enjoy your meal!r

Номер слайду 16

T.: -What dish have you found and written down?P.: - This is borshch, a traditional Ukrainian dish. T.:- You are right. And it’s time to cook. You will try to cook some dishes. (Та група, яка правильно виконала попереднє завдання, отримує можливість вибрати страву першою) To cook means to write down verbs into their right order. It's cooking time Fruit Salad Sandwich Black tea Light coffee

Номер слайду 17

На червоному папері англійські слова, на синьому – український переклад. Учням роздають картки. Діти з синіми карками стають у коло – напроти діти з червоними картками, формуючі зовнішнє коло. По сигналу вчителя діти зачитують слова по-англійські, якщо переклад співпадає, то утворюється пара. Якщо слова не співпадають, то діти рухаються по колу, доки не знайдуть “свій” переклад. Утворенні пари ще раз зачитують слова з перекладом і далі працюють разом."Карусель-руханка": знайди пару!

Номер слайду 18

SPRINKAMASHLLFRLMETRIIIXCYNCHOAKSEEPSprinkle. Salt. Mash. Fry. Slice. Chop. Rinsemix. HAVE A REST!Find the dish A CAKEСAKE

Номер слайду 19

"Карусель -руханка": знайди пару!to peelto sliceto boilto chopto mixto fryto mashчиститишаткуватикип’ятити різатизмішуватисмажитирозминати

Номер слайду 20

Розвиток навичок письма. How to Make Delicate Tea. Read and complete the recipe for tea. Then write it down. Use the words: boil, fill, warm, enjoy, put, pour, drink. How to Make Delicate Tea____ the kettle with water. ________ the water.______ the teapot. _________ one teaspoon of tea per cup into the teapot. _____ hot water. Brew from 3 to 5 minutes.________ black or with a little milk, or with a slice of lemon.________ refreshing tea at any time, whether mid-morning or after dinner.

Номер слайду 21

Розвиток навичок письма. How to Make Delicate Tea. Read and complete the recipe for tea. Then write it down. Use the words: boil, fill, warm, enjoy, put, pour, drink. How to Make Delicate Tea_______ the kettle with water. _________ the water.______ the teapot. _________ one teaspoon of tea per cup into the teapot. _____ hot water. Brew from 3 to 5 minutes.________ black or with a little milk, or with a slice of lemon.________ refreshing tea at any time, whether mid-morning or after dinner. Fill. Boil. Warm. Put. Fill. Pour. Enjoy

Номер слайду 22

Творча кухня. Учням роздаються картки з малюнками виделки, каструлі та ножа у довільному порядку, таким чином утворюються 3 групи. Завдання: записати рецепт страви, використовуючи словосполучення-підказки та малюнки.

Номер слайду 23

BREAKFAST CEREALOpen the box. Put some cereal…in your bowl. Pour on somecold milk. Add some sugar. It’s great. Enjoy it.123

Номер слайду 24

BREAKFAST CEREALAdd some Enjoy it.123 Check!Open the box. Put some cereal…in your bowlcold milk. Pour on somesugar. It’s great

Номер слайду 25

SCRAMBLED EGGSdrop them in a bowlsome milka spoon. Oil the pan. Pour the egg mixture into and eat it. Mix the eggs with. Enjoy it. Add some salt and. Put it on your platethe panand cook it. Break three eggs and. Put it on the stove to hit it up

Номер слайду 26

SCRAMBLED EGGS

Номер слайду 27

A SLICE OF TOASTCut a sliceof bread. Put it in the toaster. Wait a minute. It’s ready!your plate. Put somebutter on it. Put some jamon the toast. Enjoy it. Put the toast on

Номер слайду 28

A SLICE OF TOAST

Номер слайду 29

Home Task: Write down the recipe for your family's favourite holiday dish. T.: You are unsurpassed! I wish us all the fastest victory!

pptx
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
30 червня 2023
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку