урок систематизації й узагальнення знаннь з теми «Текстовий процесор»;
розвивати навики та вміння створювати, редагувати та форматувати графічні об'єкти, таблиці та формули в текстових документах, використовувати стильове оформлення текстів, користуватися шаблонами документів, працювати з колонтитулами
Тема. Узагальнення за темою «Текстовий процесор»
Мета: систематизувати й узагальнити знання з теми «Текстовий процесор»;
розвивати навики та вміння опрацьовувати текстову інформацію;
виховувати інформаційну компетентність та культуру мовлення.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Вітання з учнями, перевірка присутності учнів у класі та їх готовності до уроку, поділ класу на дві групи.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Перша (поява писемності) і друга (книгодрукування) інформаційні революції пов’язані з опрацюванням текстової інформації. Неабияку роль у спрощенні процесу створення текстових документів відіграла , звичайно, і друкарська машинка. Втім четверта інформаційна революція (винахід персонального комп’ютера) та створення спеціальних програм принципово змінили технологію роботи з текстом. Тепер, щоб внести зміни до тексту, його не треба переписувати або передруковувати, щоб зберегти велику кількість документів, їх не обов’язково роздруковувати. Зручність та ефективність застосування комп’ютерів для підготовки текстів привели до створення багатьох програм стосовно опрацювання документів. Саме з такою програмою ми з вами і працювали протягом декількох уроків.
Як називається ця програма?
А зараз ми перевіримо, як ви засвоїли матеріал щодо системи опрацювання текстової інформації та яких умінь і навичок ви набули.
ІІІ. Узагальнення та систематизація основних понять з теми.
Перша група виконує комп’ютерне тестування, а друга – письмове.
Завдання для тестування
Варіант 1
А команди меню Вид – Панелі інструментів
Б команди меню Вставка – Панелі інструментів
В клацанням правої кнопки миші на будь-якій панелі інструментів
Г клацанням лівої кнопки миші на будь-якій панелі інструментів
А Таблиця Б Заголовок В Формат Г Файл
А Вставка – Символ В Правка – Спеціальна вставка
Б Вставка – об’єкт – символ Г Сервіс – Вставка – Символ
А Багаторівневий В Символьний
Б Буквенний Г Нумерований
А Пункт Б Сантиметр В міліметр Г. Кегль
А Стандартна В Форматування
Б Малювання Г Настройки зображення
А Клітинка В Текст
Б Рядок Г Стовпець
А Вставлення клітинки
Б Видалення рядка
В Встановлення вирівнювання тексту в клітинці
Г Об’єднання клітинки
А Вставка – Рисунок – Автофігури
Б Вставка – Рисунок – Організаційна діаграма
В Вставка – Об’єкт – Автофігури
Г Вставка – Об’єкт – Організаційна діаграма
А Додати підпис під малюнком В Змінити малюнок
Б Обрізати край Г Зробити малюнок чорно-білим
А формат – Шаблон В Файл – Створити – вікно Шаблони
Б Вставка – Шаблон Г Файл – відкрити – вікно Шаблони
А ↑ 1 Переміщення на один символ ліворуч
Б Tab 2 Переміщення на один символ вгору
В ← 3 Перша клітинка стовпця
Г Alt + PageUp 4 Наступна клітинка
Варіант 2
А Рядок стану В рядок меню
В Рядок заголовка Г Робоча ділянка вікна документа
А Вставка Б Шрифт В Рисунок Г Текст
А Створення на основі існуючого В Створення нового документа
Б Створення на основі шаблону Г створення за допомогою форми
А Команда меню Формат – Абзац
Б Кнопки панелі інструментів Форматування
В Команда Показати форматування області завдань
Г Команда контекстного меню Шрифт
А Кнопки панелі інструментів Стандартна
Б Кнопки панелі інструментів Форматування
В Команда контекстного меню Абзац
Г Команда меню Формат – Абзац
А Команди головного меню В Панель інструментів Таблиці і межа
Б Команди контекстного меню Г Панель інструментів Стандартна
А Таблиця Б Рядок В Діапазон Г Клітинка
А За лівим краєм В Колір
Б Межі всієї таблиці Г Тип і ширина окремих об’єктів таблиці
А Додавання обрамлення
Б Поділ клітинки на кілька клітинок
В Розташування таблиці відносно тексту
Г Вирівнювання тексту в клітинках
А Normal.rtf Б Normal.dot В Normal.txt Г Normal.doc
А Додати підпис під малюнком В Змінити малюнок
Б Обрізати край Г Зробити малюнок чорно-білим
А LEFT 1 Праворуч від клітинки з формулою
Б ABOVE 2 Вище від клітинки з формулою
В RІGHT 3 Ліворуч від клітинки з формулою
Г BELOW 4 Нижче від клітинки з формулою
Групи міняються місцями. Друга група виконує практичне завдання, а перша – теоретичне.
Практичні завдання
Дано прямокутний паралелепіпед із сторонами a,b,c. Обчислити: Кут між діагоналлю і площиною основи ; Кут між діагоналлю і боковим ребром ; Довжину діагоналі ; Об’єм V=abc; Площу поверхні S = 2(ab+bc+ac); Об’єм кулі, діаметром якої є діагональ |
Навчальний рік |
Кількість закладів |
Кількість студентів у закладах, тис |
||
І – ІІ рівнів акредитації |
ІІІ - ІV рівнів акредитації |
І – ІІ рівнів акредитації |
ІІІ - ІV рівнів акредитації |
|
2003/2004 |
670 |
339 |
592,9 |
1843,8 |
2004/2005 |
619 |
347 |
548,5 |
2026,7 |
2005/2006 |
606 |
345 |
505,3 |
2203,8 |
2006/2007 |
570 |
350 |
468,0 |
2318,6 |
2007/2008 |
553 |
351 |
441,3 |
2372,5 |
Побудувати діаграму, що ілюструє кількість випускників шкіл ІІ і ІІІ ступенів (за роками), за допомогою Microsoft Graph.
Теоретична частина
Правила гри: учні отримують картку, яка складається із запитання і відповіді. Починає гру той учень, у картці у якого написано слово «Старт», а закінчує той, у картці якого вказано «Фініш». Кожен учень уважно стежить за ходом гри, щоб не пропустити своєї відповіді і поставити запитання.
Старт Списки яких видів використовуються у MS Word? |
У MS Word маркіровані, нумеровані та багаторівневі списки. Скільки існує способів створення списків? |
Існує два способи створення списків – перетворення існуючого тексту на список або створення списку під час введення тексту. Для чого створюються таблиці в текстових документах? |
Таблиці в текстових документах створюються для впорядкування і наочного подання даних. Які є методи створення таблиць? |
Вставлення таблиці, креслення таблиці, вставлення таблиці Excel Що таке стилі? |
Стиль – це набір значень властивостей об’єктів певного типу, який має ім’я. Що таке шаблон документа? |
Шаблон – це спеціальний тип документа, в якому визначені параметри форматування тексту, атрибути абзаців, розділів, параметри сторінки тощо. Що таке макрос? |
Макрос – це набір команд та інструкцій, які використовуються програмою як одна команда. Фініш. |
Скласти алгоритм і підрахувати кількість дій, які треба виконати, щоб відформатувати документ відповідно до таких вимог: розмір паперу А4, поля зовні, зверху, знизу – по 2 см, шрифт тексту Times New Roman, кегель – 14 пт, колір тексту – синій, міжрядковий інтервал – 1,5 пт, інтервал між абзацами – 6 пт.
4 |
|||||||
|
|||||||
|
2 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|||||||
|
|||||||
|
|
3 |
|
5 |
6 |
|
8 |
п |
р |
о |
ц |
е |
с |
о |
р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV. Підбиття підсумків уроку
Давайте складемо схему «Можливості MS Word»
Учні заповнюють таблицю.
Я розумію і знаю |
Я вмію |
Я використовую |
|
|
|
V. Домашнє завдання.
Підготувати повідомлення «Застосування текстового процесора MS Word»
1