Урок в 11 класі “My Personal Footprint” (за підручником О.Карп’юк «English 11»)

Про матеріал
Урок в 11 класі “My Personal Footprint” (за підручником О.Карп’юк «English 11») пропонує ознайомитися із впливом людської діяльності на довкілля, що називається "екологічний слід" за матеріалами Всесвітнього Фонду природи та обчислити власний екологічний слід за онлайн-калькулятором цієї організації.
Перегляд файлу
  1.             Урок в 11 класі My Personal Footprint (за підручником О.Карп’юк «English 11»)

Aims:

  • to practice reading skills;
  • to practice listening skills;
  • to calculate a personal Ecological footprint.

Learning outcomes:

After the lesson students will be able to:

  • be cognizant of their ecological footprint;
  • calculate and evaluate their personal ecological footprint.

Equipment:

  • Computer/s;
  • Projector;
  • students’ mobile phones;
  • an internet connection;
  • PowerPoint Presentation.

Used IT

  • QR code;
  • PowerPoint Presentation;
  • online test.

Procedure

  1. Introducing the topic and aims.
  2. Warming up/Motivation.

Play Environmental volleyball. Form two teams and give a ball to one member of each team. Both teams should say an environmental problem and pass the ball to the other team. The person who catches the ball should offer a way to solve the problem, call out another problem and then pass the ball back. Play the game for 5 minutes.

 

  1. Presentation.

Elicit students to answer the question of how they understand the meaning of the expression “Ecological Footprint”. Bring their attention to slides 1-34 of the PowerPoint Presentation “Ecological Footprint” from the World Wildlife Fund (WWF)

https://drive.google.com/drive/folders/1yobQWf5X0fhQj-CGAO2WNDkAjB8IC6DN

Or use the Qr-code or shortened links  (Додаток7, Appendix 1).

  1. Practicing.

Tell the students to calculate their own ecological footprint using the link from the PowerPoint Presentation or this one:

 https://www.footprintcalculator.org/signup links  (Додаток7, Appendix 2 ).

  1. Application.

Ask students to write their footprint figure on a coloured sticker according to its size:

1-2 – green, 2-3- yellow, 4-5 – red.

Tell students to stick their stickers on a scale arranged from the smallest at the top to the biggest at the bottom.

  1. Home assignment.

Ask students to make a list of their own activities which help to lessen their Ecological footprint.

  1. Reflection.

Ask students to share their feelings when they calculated their own footprint

Додатки до уроку в 11 класі “My Personal Footprint”.

           Appendix 1.

 

Покликання для для завантаження Мультимедійної презентації: Footprint PPP http://bit.ly/2Tkhl8u.

 

 

 

 

 

Appendix 2.

Покликання для входу на онлайн-тест: Footprint сcalculator.  

 

https://www.footprintcalculator.org/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту) 11 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
6 січня 2023
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку