1
Конспект уроку математики в 5 класі на тему:
«Відсотки. Знаходження відсотків від числа». (Пасхальний урок)
Мета уроку:
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, підручник
Форми і методи роботи: ігрові методи, робота в парах, колективні форми роботи, індивідуальна самостійна робота учнів.
Епіграф уроку: «В будь-якому відкритті є 99% праці та поту і тільки 1% таланту і здібностей».
(Л.Магницький)
Хід уроку
І. Організаційний момент
1) Вступне слово вчителя
Доброго дня, мої любі п’ятикласники!
Дзвінок з перерви пролунав і на урок нас запрошав. Ви гарно постарались й до уроку приготувались. Надіюсь, що сьогодні на уроці нас чекає і успіх, і радість. І ми, працюючи в колективі, покажемо свою обдарованість.
Будьте уважні під час уроку. Думайте, запитуйте, пропонуйте , творіть та експерементуйте!
2) Визначення психологічного настрою на урок
Я пропоную нам показати свій настрій за допомогою карток, які є на ваших партах. (На картках види птахів:
Чудово! Молодці!
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Яким було домашнє завдання?
Двоє учнів на дошці записують розв’язання задач.
Після актуалізації опорних знань виконується перевірка .
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Я називатиму вам соту частину деяких величин у вигляді правильного та неправильного дробів. Якщо дріб правильний, то ви дивитесь на мене, якщо неправильний, то опускаєте голову вниз.
1/100; 203/100; 160/100; 43/100; 99/100; 109/100;
12/100; 32/100; 409/100; 100/100.
Усно: 1) Обчислити:
а) 500: 100; в) 420:100; д) 6: 100;
б) 8000: 100; г) 32: 100;
2) Знайти:
а) 1/100 від 700; в) 20/100 від 6000;
б) 5/100 від 300; г) 50/100 від 3000.
ІV. Повторення та закріплення матеріалу
Сьогодні наш урок пройде під девізом: «В будь-якому відкритті є 99% праці та поту і тільки 1% таланту і здібностей». (Л.Магницкий)
Що означають ці загадкові слова та символи? Сьогодні ми спробуємо розібратися. Тема уроку «Знаходження відсотків від числа. Розв’язування задач.» (діти записують тему в зошити). Часто в житті доводиться користуватися поняттям відсотка: в банківських розрахунках, в статистиці і, навіть, в кулінарії. Зараз ми почуємо одну із таких задач. ( Учні інсценують задачу)
Мамин сюрприз
У щасливій сім’ї Веренько
Свято наближається швиденько
Син : Тату, іменинний торт для мами вже готовий?
Тато: Не готовий сину, бо мама рецепт зашифрувала і таке от написала: 3 яйця, 100г масла, 100 г цукру, 1,5 ч.л. соди, 350 г борошна, а меду…….. Маса торту 1500 г і 10% меду там.
Син: Тату, ти жартуєш?
Тато: Ні, сину, як полічимо, то скуштуємо?
Син: Учні, допоможіть розшифрувати, щоб маму нашу не розчарувати!
Давайте допоможемо дізнатися масу меду в тортові. Сформулювати правило знаходження відсотків від числа.
Розв’язок дідової задачі
10% від 1500: 10% = Що означає цей дріб?
1500 : 100 10 = 150 (г) меду
Відповідь: 150 г.
Записують у зошиті самостійно.
Вчитель. Діти, скажіть будь ласка, яке велике свято наближається? Так, а знаєте ви, що за соціологічними опитуваннями Великдень вважається найпопулярнішим святом в Україні – 83%. Це велике християнське свято.
А які символи характеризують це свято? Без чого на Великдень не обійтись? Так, тож наступне завдання я пропоную вам саме пов’язане із писанками. Чи знаєте ви, якою є кольорова гама писанки?
Індивідуальна робота учнів
Кольорова гамма писанки включає наступні кольори:
Червоний – символ життя, любові – 32%
Жовтий – місяць, зорі, урожай – 21%
Зелений – багатство, рослинний світ – 15%
Блакитний – чисте небо, здоров’я – 11%
Бронзовий – матінку-землю – 9%
Чорний з білим – пошана до померлих – 12%
Отже, вашим завданням є: обрати три найпоширеніших кольори, якими розмальовують писанки у вашій родині та визначити, який відсоток вони разом займають у загальній кольоровій гаммі писанки.
Робота в парах
Дослідники вважають, що українська писанка має понад 110 символічних малюнків. У вас на партах знаходяться карточки, на яких у відсотковому відношенні вказано характерні орнаменти і знаки для розмальовки писанки. Ви повинні визначити, яка кількість їх може бути використана для 9 писанок, попередньо округливши до одиниць.
Робота з підручником.
№1086
Розв’язання
1)14000:100*10=1400 грн – за 1 рік
2) 1400+14000=15 400 грн – через рік
3)15 400 : 100*10=1540 грн – за другий рік
4)15400+1540= 16940 грн – за 2 роки
Відповідь: 16940 грн.
Фізкультхвилинка (музичний супровід)
Математики учились,
Наші рученьки втомились,
Вправо….вліво…потягнулись,
Голова обертом іде, як годинник стрілку веде,
Раз присіли, два присіли і за парти тихенько сіли.
Робота в групах
Відповідь: 12 м.
2.Бригада кулінарів спекли Пасочку завдовжки 12 м за два дні. За 1 день – 45%. Скільки метрів кулінарами було спечено за другий день?
Відповідь: 6,6 м.
3. Маринка з мамою вирушили до магазину, щоб купити продукти для пасхального кошика. Вони купили 1200 г наступних продуктів: 27% - складає сир, 42%-ковбаса, а решту – пшоно та мак. Скільки грамів пшона та маку купили мама з Маринкою?
1)27+42=69%
2)100-69=31%
3)(1200:100) 31=16*31=372(г)
Відповідь: 372 г.
4. Пасхальний кошик в середньому має вагу 3800 грам, основні продукти - паска-бабка, сир-масло, яйце-писанка, шинка-ковбаса, хрін, букшпан-мірта, сіль - становлять 85% наповненого кошика, а другорядні - сало, мак та пшоно – решту. Знайти скільки відсотків займають другорядні продукти та їх вагу.
100-85=15%
3800:10015=570 (г).
Відповідь: 570 г.
5. У країнах Європи до Великодня прийнято робити знижки в магазинах, зокрема у кондитерських. У магазині «Марципан» 15 шоколадних фігурок до пасхальних знижок можна було придбати за 64грн, а напередодні свята власник магазину зробив знижку на 35%. Скільки коштують 15 шоколадних фігурок зі знижкою?
100-35=65%
64:10065=41,60 (грн)
Відповідь: 41,60 грн
Закріплення. У нашій школі навчається 250 учнів. 60% становлять дівчата. Скільки дівчат навчається у школі.
250:100 60=150 (д)
Відповідь: 150 дівчат.
Оцінювання
VІІ. Підсумок.
Заповнити карту настрою «Для мене сьогоднішній урок…». Потім окремі учні зачитують те, що написали і здають вчителю.
Учням роздається карточка, в якій потрібно підкреслити фрази, що характеризують роботу учня на уроці по трьом напрямкам.
Урок |
Я на уроці |
Підсумок
|
1. цікаво |
1. працював |
1. зрозумів матеріал
|
2. нудно |
2. відпочивав |
2. узнав більше, ніж знав |
3.байдуже |
3. допомагав іншим |
3. не зрозумів
|
Учні показують свій настрій після уроку (як на початку уроку).
Вчитель: Я надіюсь, що сьогодні, працюючи в колективі з радістю, ми впевнено йшли до успіху і демонстрували свою обдарованість. Я бажаю вам 100% здоров’я, радості і удачі. Дякую за урок!