Урок «Відсотки. Знаходження відсотків від числа». (Пасхальний урок)

Про матеріал
«Відсотки. Знаходження відсотків від числа». (Пасхальний урок) Урок розроблений для учнів 5 класу на основі інтерактивних технологій, розвитку творчих здібностей учнів
Перегляд файлу

1

 

Конспект уроку математики  в 5 класі на тему:

«Відсотки. Знаходження відсотків від числа». (Пасхальний урок)

 Мета уроку:

  • дидактична: узагальнити знання учнів про відсотки; формувати навички розв’язування задач на знаходження відсотків від числа;
  • розвивальна: розвивати в учнів усну і письмову культуру мовлення, логічне мислення, заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності, виховувати у них позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні навчальні досягнення;
  • виховна: виховувати допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

 

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання:  комп’ютер, проектор, екран, підручник

Форми і методи роботи: ігрові методи, робота в парах, колективні форми роботи, індивідуальна самостійна робота учнів.

Епіграф  уроку: «В будь-якому відкритті є  99% праці та  поту  і тільки  1% таланту і  здібностей».

(Л.Магницький)

Хід уроку

І. Організаційний момент

1) Вступне слово вчителя

Доброго дня, мої любі п’ятикласники!

Дзвінок з перерви пролунав і на урок нас запрошав. Ви гарно постарались й до уроку приготувались. Надіюсь, що сьогодні на уроці нас чекає і успіх, і радість. І ми, працюючи в  колективі, покажемо свою обдарованість.

 Будьте уважні під час уроку. Думайте, запитуйте, пропонуйте , творіть та експерементуйте!

2) Визначення психологічного настрою на урок

Я пропоную нам показати  свій настрій за допомогою карток, які є на ваших партах. (На картках види птахів:

  • сова – хочу спати
  • жайворонок – рано встав, бадьорий(а)
  • ластівка – готова(ий) працювати
  • зозуля – хочу покинути урок)

Чудово! Молодці!

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Яким було домашнє завдання?

Двоє учнів на дошці записують розв’язання  задач.

Після актуалізації опорних знань виконується перевірка .

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Що називають відсотком?
  2. Як знайти відсоток від числа?
  3. Як записати десятковий дріб у вигляді відсотка?
  4. Як називається дріб, у якого чисельник більший  від знаменника? Наведіть приклади.
  5. Мовчазний диктант.

Я називатиму вам  соту частину деяких величин у вигляді правильного та неправильного дробів. Якщо дріб правильний, то ви дивитесь на мене, якщо неправильний, то опускаєте голову вниз.

1/100; 203/100; 160/100; 43/100; 99/100; 109/100;

12/100; 32/100; 409/100; 100/100.

Усно:  1) Обчислити:

   а) 500: 100;          в) 420:100;          д) 6: 100;

   б) 8000: 100;         г) 32: 100;         

   2) Знайти:

   а) 1/100 від 700;          в) 20/100 від 6000;

                        б) 5/100 від 300;          г) 50/100 від 3000.

 

ІV. Повторення та закріплення матеріалу

Сьогодні наш урок пройде під девізом: «В будь-якому відкритті є  99% праці та  поту  і тільки  1% таланту і  здібностей».   (Л.Магницкий)

Що означають ці загадкові слова та символи? Сьогодні ми спробуємо розібратися. Тема уроку «Знаходження відсотків від числа. Розвязування задач.»  (діти записують тему в зошити). Часто в житті доводиться користуватися поняттям відсотка: в банківських розрахунках, в статистиці і, навіть, в кулінарії. Зараз ми почуємо одну із таких задач.  ( Учні інсценують задачу)

Мамин сюрприз

У щасливій сімї Веренько

Свято наближається швиденько

Син : Тату, іменинний торт для мами вже готовий?

Тато: Не готовий сину, бо мама рецепт зашифрувала і таке от написала: 3 яйця, 100г масла, 100 г цукру, 1,5 ч.л. соди, 350 г борошна, а меду…….. Маса торту 1500 г і 10% меду там.

Син: Тату, ти жартуєш?

Тато: Ні, сину, як полічимо, то скуштуємо?

Син: Учні, допоможіть розшифрувати, щоб маму нашу не розчарувати!

Давайте допоможемо  дізнатися  масу  меду в тортові. Сформулювати правило знаходження відсотків від числа.

Розв’язок   дідової задачі

10%  від 1500:        10% =    Що означає цей дріб?

1500 : 100 10 = 150 (г) меду

Відповідь: 150 г.

Записують у зошиті самостійно.

Вчитель. Діти, скажіть будь ласка, яке велике свято наближається? Так, а знаєте ви, що за соціологічними опитуваннями Великдень вважається найпопулярнішим святом в Україні – 83%. Це велике християнське свято.

А які символи характеризують це свято? Без чого на Великдень не обійтись? Так, тож наступне завдання я пропоную вам саме повязане із писанками. Чи знаєте ви, якою є кольорова гама писанки?

Індивідуальна робота учнів

Кольорова гамма писанки включає наступні кольори:

Червоний – символ життя, любові – 32%

Жовтий – місяць, зорі, урожай – 21%

Зелений – багатство, рослинний світ – 15%

Блакитний – чисте небо, здоровя – 11%

Бронзовий – матінку-землю – 9%

Чорний з білим – пошана до померлих – 12%

Отже, вашим завданням є: обрати три найпоширеніших кольори, якими розмальовують писанки у вашій родині та визначити, який відсоток вони разом займають у загальній кольоровій гаммі писанки.

Робота в парах

Дослідники вважають, що українська писанка має понад 110 символічних малюнків. У вас на партах знаходяться карточки, на яких у відсотковому відношенні вказано характерні орнаменти і знаки для розмальовки писанки. Ви повинні визначити, яка кількість їх може бути використана для 9 писанок, попередньо округливши до одиниць.

  1.               Зірка, хрестик – 12% (13)
  2.               Сонце,павучки – 34% (37)
  3.               Хрестики, павучки – 42% (46)
  4.               Спіраль, зірки – 22% (24)
  5.               Птах, сонце – 36% (40)
  6.               Триріг, хрестики – 18% (20)
  7.               Птах, спіраль – 26% (29)
  8.               Клинці, решітки – 17% (19)
  9.               Грабельки, Сонце – 32%(35)
  10.          Спіраль, квіточки – 46% (51)
  11.          Спіраль, павучки – 27% (30)
  12.          Решітки, квіточки – 14% (15)
  13.          Сонце, спіраль – 52% (57)

 

Робота з підручником.

№1086

Розвязання

1)14000:100*10=1400 грн – за 1 рік

2) 1400+14000=15 400 грн – через рік

3)15 400 : 100*10=1540 грн – за другий рік

4)15400+1540= 16940 грн – за 2 роки

Відповідь: 16940 грн.

Фізкультхвилинка (музичний супровід)

Математики учились,

Наші рученьки втомились,

Вправо….вліво…потягнулись,

Голова обертом іде, як годинник стрілку веде,

Раз присіли, два присіли і за парти тихенько сіли.

 

Робота в групах

  • У канадському місті Веґревілі, провінції Альберта, велику частину населення якого становлять канадські українці, за проектом художника Павла Цимбалюка створено пам'ятник українській писанці. Знайти розмір писанки, якщо відомо, що розмір писанки дорівнює триповерховому будинку. 5-типоверховий будинок становить 20 м., а 3-поверховий – 60% від 5-типоверхового.

Відповідь: 12 м.

2.Бригада кулінарів спекли Пасочку завдовжки 12 м за два дні. За 1 день – 45%. Скільки метрів кулінарами було спечено за другий день?

Відповідь: 6,6 м.

3. Маринка з мамою вирушили до магазину, щоб купити продукти для пасхального кошика. Вони купили 1200 г наступних продуктів: 27% - складає сир, 42%-ковбаса, а решту – пшоно та мак. Скільки  грамів пшона та маку купили мама з Маринкою?

1)27+42=69%

2)100-69=31%

3)(1200:100) 31=16*31=372(г)

Відповідь: 372 г.

4. Пасхальний кошик в середньому має вагу 3800 грам, основні продукти - паска-бабка, сир-масло, яйце-писанка, шинка-ковбаса, хрін, букшпан-мірта, сіль - становлять 85% наповненого кошика, а другорядні - сало, мак та пшоно – решту. Знайти скільки відсотків займають другорядні продукти та їх вагу.

100-85=15%

3800:10015=570 (г).

Відповідь: 570 г.

5. У країнах Європи до Великодня прийнято робити знижки в магазинах, зокрема у кондитерських. У  магазині «Марципан» 15 шоколадних фігурок до пасхальних знижок можна було придбати за 64грн, а напередодні свята власник магазину зробив знижку на 35%. Скільки коштують 15 шоколадних фігурок зі знижкою?

100-35=65%

      64:10065=41,60 (грн)

Відповідь: 41,60 грн

Закріплення. У нашій школі навчається 250 учнів. 60% становлять дівчата. Скільки дівчат навчається у школі.

250:100 60=150 (д)

Відповідь: 150 дівчат.

Оцінювання

VІІ. Підсумок.

Заповнити карту настрою  «Для мене сьогоднішній урок…».  Потім окремі учні зачитують  те, що написали   і здають вчителю.

Учням  роздається  карточка, в якій потрібно підкреслити фрази, що характеризують роботу  учня на уроці по трьом напрямкам.

Урок

Я на уроці

Підсумок

 

1. цікаво

1. працював

1. зрозумів  матеріал

 

2. нудно 

2. відпочивав

 2. узнав більше, ніж  знав                                                                                         

3.байдуже

3. допомагав іншим    

3. не зрозумів

 

 

Учні показують  свій настрій після уроку (як на початку уроку).

Вчитель: Я надіюсь, що сьогодні, працюючи в колективі з радістю, ми впевнено йшли до успіху і демонстрували свою обдарованість. Я бажаю вам 100% здоровя, радості і удачі. Дякую за урок!

docx
Додано
6 листопада
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку