Тема уроку. Відвідування зоопарку. Вищий і найвищий ступені
порівняння прикметників.
Мета уроку: створити умови для ефективного вивчення матеріалу(вищий та
найвищий ступені порівняння прикметників);
розширити та збагатити знання учнів по темі;
сприяти повторенню та активізації в усному мовленні
лексичних одиниць та граматичних структур для ведення
бесіди про тварин;
розвивати граматичні навички і навички усного мовлення через
інтерактивні методи (робота в парах)
виховувати в учнів любов до природи, бережливе ставлення до
тварин.
Технічні засоби навчання: ноутбук, інтерактивна DVD дошка, диск з відеозаписом ”Zoo”, СD диск New Grammar Time3 з програмним забезпеченням граматичного матеріалу Comparative and superlative of short adjectives; магнітофон, аудіокасета з записом “The New Forest”, диск зі слайдами до уроку.
Роздатковий матеріал: картки з завданнями для роботи в парах, малюнки з зображенням тварин
Література: New Grammar Time 3, Unit 16,2008, Backpack 2,3, Pearson, Longman2008
Хід уроку
Today we have unusual lesson. We have guests at our lesson. So, let’s start !
2. Оголошення теми та мети уроку (video slide1)
The topic of our lesson is “ A visit to the New Forest”. By the end of the lesson we’ll develop and inrich our knowledges about animals. We’ll study “Comperative and superlative of short adjectives”. And will be able to compare different things, people and animals.
There are lots of amazing animals:they can run,they can fly, they can swim, they can climb the trees.
I advise you to watch the video about animals. Watch it and answer the question . What animals is this video about? (video slide 2)
а) Dialogues with the class
Where do fish live? What can they do?
What colour is zebra?
What can monkey do? Is it funny?
What does giraffe eat? Has it got a long or a short neck?
b).робота з малюнками
What other animals do you know ?
What can they do?
What does it eat?
Where does it live?
Now, I advise you to listen to the story about the New Forest.
Listen attentively and answer the question. Why is the New Forest famous?
Kim and Vicky were in the New Forest
Now read the dialogue between Kim and Vicky and answer the question
3.Comprehension (slide 5)
We have read the dialogue. Now look at the board and choose the correct words.What does the words manes mean?
4.Reading (Backpack 3)
We have read about ponies. They are really cool.They are nice and friendly.
Now let’s read about the other animals .About antelopes and pythons.
5.Writing. Письмо.
What can they do?
What can’t they do?
Complete the sentences
6.Розвиток навичок граматики.
а). пояснення граматичного матеріалу
What is this?(elephant)
Is it big or small?
What does the word trunk mean?
Watch the next video.(slide6)
The adjective is the word that gives you information about an object or a person.When there are two people or two things we use comparative adjectives. (slide7)
When there are more than two people or more than two things we use superlative adjectives. (slide8)
Look at these adjectives (slide9) when does the final consonant double?
( we double the final consonant when the adjectives end in vowel +consonant)
b).закріплення вивченого граматичного матеріалу (учні працюють з копіями слайду)
1)slide 10.Complete the box with comparative and superlative. New Grammar Time
2) Парна робота .(slide 11) ( Учні складають діалог за зразком)
I think your friend Margaret is very nice.
She certainly is, She’s the nicest person I know.
I think your parents are very kind.
I think Max is very lazy.
I think Flint is very clever.
I think cheetah is very fast.
3) Робота з таблицею.
Look at the board and write sentences.
(slide)
|
Age |
Height |
Weight |
Peter
Lucy
Harry
Beth |
12
10
12
11 |
1.66m
1.52m
1.70m
1.62m |
60kg
40kg
65kg
50kg |
1.Peter/Lusy (old) Peter’s older than Lucy.……………………………………
2.Peter/Harry (short) ……………………………………………………………
3. Harry/Peter (heavy) ……………………………………………………………
4.Beth/Harry (young) …………………………………………………………
5. Lucy/ Beth (thin) …………………………………………………………
6.Beth/Lucy (tall) …………………………………………………………….
7.(old) Peter and Harry are the oldest……………………………
8.(short) …………………………………………………………
9.(heavy) ……………………………………………………………
10(young) …………………………………………………………
11( thin) ………………………………………………………
12(tall) ……………………………………………………………
III. Підсумок уроку.
1.Summing up.
What did we learn at the lesson?
What animal do you like most of all?
What ending do we add in comparative?
2.Homework.
Write down the composition about your favourite animal. Use comparatives and superlative.