Урок "ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІ ТА ВІДНОСИНИ МІЖ НИМИ."

Про матеріал
1. Військова дисципліна, її суть і значення. 2. Обов'язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни. 3. Заохочення та стягнення, що накладають на солдат (матросів), сержантів
Перегляд файлу

ПЛАН - КОНСПЕКТ

проведення заняття з учнями 10 класу з предмету «Захист  України»

РОЗДІЛ :  СТАТУТИ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ  

 ТЕМА : ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІ ТА ВІДНОСИНИ МІЖ НИМИ

Мета:

Навчальна: вивчити суть і значення військової дисципліни.

Виховна: усвідомлення необхідності дотримання військової дисципліни і поведінки;

Розвивальна: розуміння військової дисципліни і поведінки військовослужбовців;

Практично-корисна: засвоєння військової дисципліни для використання у повсякденному житті

Навчальні питання:

                     Військова дисципліна, її суть і значення.

                     Обов'язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни.

                     Заохочення та стягнення, що накладають  на солдат (матросів), сержантів (старшин).

Учні мають знати:

суть і значення військової дисципліни;

обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни; заохочення та стягнення, що накладаються на солдат (матросів), сержантів (старшин);

Метод проведення уроку: розповідь – бесіда.

Місце проведення: кабінет захисту Вітчизни.

Час: 45 хв.

Настанови та посібники: підручник “Допризовна підготовка”, Статути ЗСУ

Міжпредметні зв’язки: історія України.

Хід уроку

    Організаційний момент  (2 хв.)

Шикування учнів в одну (дві) шеренги, перевірка за списком та зовнішнього стану учнів, рапорт вчителю, привітання вчителя (тренування декілька раз – в разі потреби ).

Оголошення теми, мети та порядку вивчення матеріалу.

Виконання команди: «Розійдись!», «Сісти за парти!».

    Актуалізація опорних знань і умінь учнів (5 хв.)

Перевірка вивчення і виконання домашнього завдання:

1.  КОДЕКС ПОВЕДІНКИ УЧАСНИКА БОЙОВИХ ДІЙ – що це? (наша держава разом з 164 країнами світу взяла на себе зобов’язання…).

                     однаковий догляд за пораненими як зі свого боку, так і боку противника;

                     повага фізичної недоторканості, честі, гідності, сімейних прав, моральних устоїв і релігійних переконань особи;

                     заборона тортур і жорстокого поводження, страти без суду і безпощадного знищення, депортації, взяття заложників, мародерства, грабування і знищення цивільних об’єктів;

                     право делегатів Міжнародного комітету Червоного Хреста відвідувати осіб, які знаходяться у полоні чи в ув’язненні, і мати з ними розмову без свідків.

2.  Назвіть основні ПРАВИЛА МІЖНАРОДНОГО ГУМАНІТАРНОГО ПРАВА

1.  Бойові дії повинні вестися комбатантами проти військових цілей.

2. Забороняється використовувати зброю, застосування якої має невибірковий характер (вражає цивільні та військові об’єкти, людей) та спричиняє надмірні страждання цивільному населенню.

3.  Цивільним особам, пораненим комбатантам та військовополоненим повинно бути збережене життя, їм повинен бути наданий захист та гуманне поводження.

ІІІ. Основна частина (30 хв.)

                     Військова дисципліна, її суть і значення

Без військової дисципліни не може існувати жодна сучасна армія.

Сьогодні, коли наша країна знаходиться в такому важкому стані, військова дисципліна має особливе значення для Збройних Сил.

Без міцної військової дисципліни й організованості неможливо вирішити такі важливі для Збройних Сил завдання, як виховання високих морально-бойових якостей у воїнів і формування у них умінь, знань, навичок, необхідних для захисту держави.

Свідомий характер військової дисципліни робить її стійкою, міцною, непохитною.

Військова дисципліна — це суворе й точне дотримання всіма військовослужбовцями порядку і правил, установлених законодавством України і статутами Збройних Сил України.

Військова дисципліна ґрунтується на усвідомленні кожним військовослужбовцем військового обов'язку та особистої відповідальності за захист народу України, його свободи і незалежності.

Військова дисципліна досягається шляхом:

виховання високих бойових і морально-психологічних якостей військовослужбовців на національно-історичних традиціях українського народу та традиціях ЗСУ,

патріотизму,

свідомого ставлення до виконання військового обов’язку,

вірності Військовій присязі;

особистої відповідальності кожного за дотримання присяги,

виконання своїх обов’язків, вимог статутів;

формування правової культури військовослужбовців;

умілого поєднання повсякденної вимогливості командирів до підлеглих без приниження їх особистої гідності, з дотриманням прав і свобод, постійної турботи про них та правильного застосування засобів переконання, примусу й громадського впливу колективу;

зразкового виконання командирами військового обов’язку ,їх справедливого ставлення до підлеглих;

підтримання у військових частинах статутного порядку;

сучасного і повного постачання в/службовців встановленими видами забезпечення;

чіткої організації і повного залучення особового складу до бойового навчання.

    Обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни

Військова дисципліна зобов’язує:-додержуватися Конституції та законів України, присяги, неухильно виконувати вимоги статутів, накази командирів;

бути пильним, зберігати державну та військову таємницю;

додержуватися визначених статутами правил взаємовідносин між в/службовцями, зміцнювати військове товариство;

виявляти повагу до командирів і один до одного, бути ввічливими і додержуватися військового етикету;

поводитися з гідністю і честю, не допускати самому і стримувати інших від негідних вчинків.

За стан дисципліни відповідає командир.

Інтереси України зобов’язують командирів постійно підтримувати військову дисципліну, вимагати її додержання від підлеглих, не залишати поза увагою жодного дисциплінарного правопорушення. 

Стан дисципліни визначається:

здатністю особового складу виконувати в повному обсязі та в строк поставлені завдання,

морально-психологічним станом особового складу,

спроможністю командирів підтримувати на належному рівні військову дисципліну.

Кожний військовослужбовець зобов’язаний сприяти командирові у відновленні та постійному підтриманні порядку і дисципліни.

Командир, що не забезпечив додержання дисципліни і не вжив заходів для її відновлення, несе встановлену законом відповідальність.

3. Заохочення та стягнення, що накладаються на солдат (матросів), сержантів

Заохочення:

оголошення подяки;

зняття раніше накладеного дисциплінарного стягнення;

надання додаткового звільнення поза чергою;

додаткова відпустка на 5 діб;

повідомлення батьків (колективу) про зразкове виконання військових обов’язків та про отримані заохочення;

нагородження грамотою, цінним подарунком або грошовою премією;

нагородження фотокарткою (біля прапора);

присвоєння звання старший солдат;

присвоєння сержантам при звільненні вищого на один ступінь, що передбачено штатною посадою;

занесення прізвища до Книги пошани;

нагородження заохочувальними відзнаками Міністра оборони України.

Стягнення:

зауваження;

догана;

сувора догана;

позбавлення чергового звільнення;

призначення поза чергою в наряд на роботу – до 5 нарядів;

позбавлення військового звання старший солдат. 

Стягнення на рядових військової служби за контрактом:

також попередження про неповну службову відповідність; звільнення з військової служби за контрактом за службовою невідповідністю.

IV. Закріплення нових знань і умінь учнів (3 хв.)

                     Що ми розуміємо під військовою дисципліною?

(суворе й точне дотримання всіма військовослужбовцями порядку і правил, установлених законодавством України і статутами Збройних Сил України)

                     Чим визначається стан військової дисципліни?

здатністю особового складу виконувати в повному обсязі та в строк поставлені завдання,

морально-психологічним станом особового складу,

спроможністю командирів підтримувати на належному рівні військову дисципліну.

V.  Підсумок уроку (3 хв.)

Наголошення теми та % досягнення поставленої меті заняття.

Оголошення оцінок, особисті зауваження, щодо відповіді

VI. Домашнє завдання (2 хв.):

с.14- 18, оформлення зошитів.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Маркович Анастасія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Аня Лебідь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Денисенко Олександр Олександрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту) 10 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
25 листопада 2023
Переглядів
976
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку