План уроку
Тема: «Європейський вибір України»
Мета: актуалізувати знання учнів про: про країни Європейського Союзу, розкрити поняття «демократія», «Європейські цінності», підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім’ї народів;
виховувати повагу до національних, духовних, культурних надбань європейських народів;
розвивати у учнів прагнення бути свідомим громадянином України, уміння співвідносити навчальний матеріал з реаліями сьогодення.
Тип уроку: формування нових знань та понять.
Вид уроку: урок- бесіда.
Форма організації навчальної роботи: робота в малих групах, індивідуальна, фронтальна.
Методи і методичні прийоми:
1.Інформаційно-рецептивний
- словесні (розповідь-пояснення,опис,бесіда,повідомлення учнів);
- наочний: ілюстрація, демонстрація).
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та іллюстрації нових знань, «клоуз-тест»
Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
Матеріально-технічне обладнання: комп’ютер, екран, проектор.
Дидактичне забезпечення: опорні конспекти, презентації, фотоматеріали, відеоматеріали.
Міжпредметні зв’язки: історія, правознавство, громадянська освіта.
Опорні поняття та терміни:
науково-технічна революція, науково-технічний прогрес,
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Створення позитивної установки на роботу.
Привітання викладача та учнів.
Перевірка готовності до уроку.
Вступне слово викладача
II. Актуалізація опорних знань (з використанням усного фронтального опитування методом «Клоуз-тест»)
2.2 Діяльність ЄС зосереджена на підтримці держав-членів: обмін інформацією між національними правоохоронними, митними та прикордонними службами; навчання, обмін найкращим досвідом, фінансування, наукові дослідження та інновації.
2.3 Економічно-фінансова політика сприяє зростанню та зайнятості населення; покращує ефективне функціонування економічного та валютного союзу; сприяє інвестиціям; сприяти процвітанню за межами ЄС.
2.4 Європейська Комісія співпрацює з владою та зацікавленими структурами у країнах ЄС для здійснення моніторингу та забезпечення дотримання встановлених правил, аби люди й підприємства могли користуватися перевагами єдиного ринку.
2.5 Ідея єдиного цифрового ринку Це означає, що бізнес зможе максимально використовувати нові технології, зокрема малі підприємства зможуть виходити за межі ЄС.
2.6 Політика ЄС у сфері зайнятості та соціального захисту населення спрямована на вирішення питань: створення робочих місць на всій території ЄС; допомога населенню з пошуком роботи у рідній чи іншій країні ЄС; створення кращих умов праці шляхом запровадження загальних мінімальних стандартів праці; підтримка соціальної інтеграції та боротьба з бідністю; захист прав людей з інвалідністю.
2.7 Стратегія ЄС у сфері освіти й професійної підготовки спрямована на досягнення таких завдань до 2020 року:
2.8 ЄС – найбільша у світі фабрика знань, Всі країни ЄС мають власну політику та програми фінансування наукових досліджень. Саме тому наукові дослідження та інновації отримують підтримку на рівні ЄС, зокрема за програмою Horizon 2020.
2.9 Завдяки політиці ЄС упродовж останніх 20 років у транспортному секторі Європи спостерігається значний прогрес. Це сприяє підвищенню безпеки у повітрі, на морі й автошляхах, створенню гідних умов праці для працівників сектору; ширших і дешевших варіантів мобільності для подорожніх та бізнесу; а також швидкому руху до екологічно чистого транспорту та рішень на основі цифрових технологій.
III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Ми з вами живемо в молодій незалежній державі. Нашому поколінню випало складне й відповідальне завдання – відродження української державності, мови, нації, будувати європейську Україну. Ми повинні стати частиною європейської спільноти. За нас ніхто цього не зробить, адже «Кожна людина народжується для якоїсь справи». Справа сучасної молоді – це відродження не тільки незалежної гуманної держави, а й держави щасливих і успішних людей.
Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності – 29 років. Ми повинні бути щасливими, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― в нашій славній Україні. Сучасний світ багатомірний, динамічний і суперечливий. Це світ складних альтернатив, тривог і надій. Жити нині ізольовано від світового співтовариства прак-тично неможливо жодній країні. Тому важко знайти країну, яка б не вступала в стосунки з іншими державами. Європа не навколо нас. Вона – у нас самих. Прагнення до європейського рівня життя, європейських цінностей, Європейського союзу і визначило європейський вибір нашої країни.
Відповідт учня Європейський Союз – це організація, яка об’єднує 28 демократичних європейських країн. Країни, що входять до його складу, заснували спільні органи управління, завдяки чому стало можливим приймати рішення з певних питань, які становлять спільний інтерес на європейському рівні.
Відповідт учня. Ідея створення цієї організації була задумана для того, щоб більше ніколи не повторилися масові вбивства та руйнації, що відбувалися під час Другої світової війни. Вперше цю ідею запропонував Міністр закордонних справ Франції Роберт Шуман у промові 9 травня 1950 року. Цей день став днем народження Європейського Союзу і тепер щороку святкується як День Європи. А в 1955року був створений прапор ЄС. Тоді Європейський Союз існував лише у вигляді Європейського об’єднання, до якого входило шість країн.
Відповідт учня Довго йшло обговорення ескізу прапора. Згодом було прийнято нинішній варіант – коло з 12 золотих зірок на блакитному тлі. Число зірок не має нічого спільного з кількістю країн – членів організації. У різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, тоді як коло є ще і символом єдності.
Європейський гімн. У широкому значенні – це гімн не лише Євросоюзу, але й усієї Європи. Музика гімну взята з дев’ятої симфонії, яку Людвіг ван Бетховен написав у 1823 році. У фінальній частині своєї симфонії Бетховен поклав на музику «Оду до радості», написану у 1785 році Фрідріхом фон Шіллером. У цьому вірші знайшла відгук ідея братання народів, яку поділяв і Бетховен. У 1972 році Рада Європи схвалила бетховенську тему «Оди до радості» як свій гімн. У 1985 році гімн було схвалено президентами та главами урядів країн ЄС як офіційний гімн.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь вчителя
Все це частина європейських цінностей, а Європейські цінності – це вже загальнолюдські принципи і норми життєдіяльності людини, суспільства й держави. Важливо, що в європейському житті існує повага й прагнення до повного дотримання цих цінностей. Основними нормами й принципами функціонування європейської спільноти є:
Демократія – це такий спосіб управління державою, коли населення має можливість вільно обирати тих, хто ними управляє і піклується про добробут й гарне життя всіх громадян в однаковій мірі. Це свобода слова й вибору, але не вседозволеність. Свобода здійснюється в рамках закону, перед яким всі рівні. До речі, вся діяльність в державі базується на законах, які всі мають виконувати. Кожна європейська країна розвивається своїм шляхом, віками формується її культура, мова, і щоб упевненими кроками йти вперед, маємо цікавитися культурою і звичаями інших країн, дотримуватися заповіту великого українського Кобзаря «… І чужому научайтесь, і свого не цурайтесь…». А все людство повинно научитися жити у дружбі та розумінні., щоб розуміти цінності, звичаї інших країн, не потрібно забувати і про власні.
Перевіримо чи знаєте ви хоть щось про свою Україну.
Прийом “Допоможи мені”» викладач зачитує підказки, а учні повинні здогадатися про яку країну йде мова.
Висновок
Входження до Європейського Союзу є логічним наслідком прагнення України до цивілізованої правової держави та розбудови демократичного суспільства, обумовлений сучасними реаліями та вимогами об’єктивних суспільно-економічних і політичних законів розвитку. В сучасному глобалізованому суспільстві, найбільшу вигоду отримують саме ті країни, які об’єднують свої зусилля заради досягнення спільних інтересів та високих показників розвитку.
Рефлексія
Заключне слово: судячи з ваших відповідей, я бажаю добре вчитися, аби згодом свої знання віддати нашій рідній Україні, щоб наша держава змогла зробити вагомий внесок у розбудову нової об’єднаної Європи, адже наше місце в Європейському Союзі., бо кожен крок до Європи — це нові можливості для мільйонів українців, для нас з вами.
Підведення підсумків уроку
Оголошення оцінок та аналіз роботи учнів.
VІI. Домашнє завдання
«Опорний конспект з предмету «ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР УКРАЇНИ»»
Написати есе про країни-учасниці ЄС.
1