Урок Європейський вибір України

Про матеріал
Розширити знання учнів про країни Євро¬пейського Союзу, розкрити поняття «демократія», «Європейські цінності», підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім’ї народів.
Перегляд файлу

План уроку

Тема: «Європейський вибір України»

Мета: актуалізувати знання учнів про: про країни Євро­пейського Союзу, розкрити поняття «демократія», «Європейські цінності», підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім’ї народів;

виховувати повагу до національних,  духовних, культурних надбань європейських народів;

розвивати  у учнів прагнення  бути  свідомим  громадянином  України,  уміння співвідносити навчальний матері­ал з реаліями сьогодення.

Тип уроку: формування нових знань та понять.

Вид уроку: урок- бесіда. 

Форма організації навчальної роботи: робота в малих групах, індивідуальна, фронтальна.

Методи і методичні прийоми:

1.Інформаційно-рецептивний

- словесні (розповідь-пояснення,опис,бесіда,повідомлення учнів);

- наочний: ілюстрація, демонстрація).

Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та іллюстрації нових знань, «клоуз-тест»

Репродуктивний.

Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

  1. Проблемно-пошуковий: постановка проблемного питання.

Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

  1. Інтерактивні: робота в малих групах.
  2. Сугестивний: застосування різних видів мистецтв – музика, відео.

Матеріально-технічне обладнання: комп’ютер, екран, проектор.

Дидактичне забезпечення:  опорні конспекти, презентації, фотоматеріали, відеоматеріали.

Міжпредметні зв’язки: історія, правознавство, громадянська освіта.

Опорні поняття та терміни:

науково-технічна революція, науково-технічний прогрес,

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент

1. Створення позитивної установки на роботу.

Привітання викладача та учнів.

Перевірка готовності до уроку.

 

Вступне слово викладача

II. Актуалізація опорних знань (з використанням усного фронтального опитування методом «Клоуз-тест»)

  1.               Що таке  ЄС - це 28 держав-членів, які утворюють Євросоюз, та їхні громадяни. Унікальність ЄС полягає у тому, що всі держави-члени – хоча й залишаються суверенними та незалежними – вирішили частково поєднати свій суверенітет у тих сферах, де доцільно працювати разом.
  2.               Що робить ЄС ?
    1.          Європейський Союз розробив спільну політику щодо міграції та надання притулку для вирішення численних викликів, пов’язаних із міграцією до Євросоюзу, зокрема проблем, з якими стикаються шукачі міжнародного захисту. Ця політика передбачає певні дії, спрямовані на подолання кризи.

2.2 Діяльність ЄС зосереджена на підтримці держав-членів: обмін інформацією між національними правоохоронними, митними та прикордонними службами;  навчання, обмін найкращим досвідом, фінансування, наукові дослідження та інновації.

2.3 Економічно-фінансова політика сприяє зростанню та зайнятості населення; покращує ефективне функціонування економічного та валютного союзу; сприяє інвестиціям; сприяти процвітанню за межами ЄС.

2.4  Європейська Комісія співпрацює з владою та зацікавленими структурами у країнах ЄС для здійснення моніторингу та забезпечення дотримання встановлених правил, аби люди й підприємства могли користуватися перевагами єдиного ринку.

2.5 Ідея єдиного цифрового ринку Це означає, що бізнес зможе максимально використовувати нові технології, зокрема малі підприємства зможуть виходити за межі ЄС.

2.6 Політика ЄС у сфері зайнятості та соціального захисту населення спрямована на вирішення питань: створення робочих місць на всій території ЄС; допомога населенню з пошуком роботи у рідній чи іншій країні ЄС; створення кращих умов праці шляхом запровадження загальних мінімальних стандартів праці; підтримка соціальної інтеграції та боротьба з бідністю; захист прав людей з інвалідністю.

2.7 Стратегія ЄС у сфері освіти й професійної підготовки спрямована на досягнення таких завдань до 2020 року:

2.8 ЄС – найбільша у світі фабрика знань, Всі країни ЄС мають власну політику та програми фінансування наукових досліджень. Саме тому наукові дослідження та інновації отримують підтримку на рівні ЄС, зокрема за програмою Horizon 2020.

2.9 Завдяки політиці ЄС упродовж останніх 20 років у транспортному секторі Європи спостерігається значний прогрес. Це сприяє підвищенню безпеки у повітрі, на морі й автошляхах, створенню гідних умов праці для працівників сектору; ширших і дешевших варіантів мобільності для подорожніх та бізнесу; а також швидкому руху до екологічно чистого транспорту та рішень на основі цифрових технологій.

 

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Ми з вами живемо в молодій незалежній державі. Нашому поколінню випало складне й відповідальне завдання – відродження української державності, мови, нації, будувати європейську Україну. Ми повинні стати частиною європейської спільноти. За нас ніхто цього не зробить, адже «Кожна людина народжується для якоїсь справи». Справа сучасної молоді – це відродження не тільки незалежної гуманної держави, а й держави щасливих і успішних людей.

Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності – 29 років. Ми повинні бути щасливими, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― в нашій славній Україні. Сучасний  світ багатомірний, динамічний  і  суперечливий. Це  світ  складних  альтернатив, тривог  і  надій.  Жити  нині  ізольовано  від  світового  співтовариства  прак-тично  неможливо  жодній  країні. Тому  важко  знайти  країну, яка  б  не  вступала  в  стосунки  з  іншими  державами. Європа не навколо нас. Вона – у нас самих.  Прагнення до європейського рівня життя, європейських цінностей, Європейського союзу і визначило європейський вибір нашої країни.

 

  1. Що це  за організація Європейський Союз?

 Відповідт учня Європейський Союз – це організація, яка об’єднує 28 демократичних європейських країн. Країни, що входять до його складу, заснували спільні органи управління, завдяки чому стало можливим приймати рішення з певних питань, які становлять спільний інтерес на європейському рівні.

  1. Яка ідея створення?

Відповідт учня.  Ідея створення цієї організації була задумана для того, щоб більше ніколи не повторилися масові вбивства та руйнації, що відбувалися під час Другої світової війни. Вперше цю ідею запропонував Міністр закордонних справ Франції Роберт Шуман у промові 9 травня 1950 року. Цей день став днем народження Європейського Союзу і тепер щороку святкується як День Європи. А в 1955року був створений прапор ЄС. Тоді Європейський Союз існував лише у вигляді Європейського об’єднання, до якого входило шість країн.

  1. Символіка ЄС

Відповідт учня  Довго йшло обговорення ескізу прапора. Згодом було прийнято нинішній варіант – коло з 12 золотих зірок на блакитному тлі. Число зірок не має нічого спільного з кількістю країн – членів організації. У різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, тоді як коло є ще і символом єдності.

Європейський гімн. У широкому значенні – це гімн не лише Євросоюзу, але й усієї Європи. Музика гімну взята з дев’ятої симфонії, яку Людвіг ван Бетховен написав у 1823 році. У фінальній частині своєї симфонії Бетховен поклав на музику «Оду до радості», написану у 1785 році Фрідріхом фон Шіллером. У цьому вірші знайшла відгук ідея братання народів, яку поділяв і Бетховен. У 1972 році Рада Європи схвалила бетховенську тему «Оди до радості» як свій гімн. У 1985 році гімн було схвалено президентами та главами урядів країн ЄС як офіційний гімн.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя

Все це частина європейських цінностей, а Європейські цінності – це вже загальнолюдські принципи і норми життєдіяльності людини, суспільства й держави. Важливо, що в європейському житті існує повага й прагнення до повного дотримання цих цінностей. Основними нормами й принципами функціонування європейської спільноти є:

  Демократія – це такий спосіб управління державою, коли населення має можливість вільно обирати тих, хто ними управляє і піклується про добробут й гарне життя всіх громадян в однаковій мірі. Це свобода слова й вибору, але не вседозволеність. Свобода здійснюється в рамках закону, перед яким всі рівні. До речі, вся діяльність в державі базується на законах, які всі мають виконувати. Кожна європейська країна розвивається своїм шляхом, віками формується її культура, мова, і щоб упевненими кроками йти вперед, маємо цікавитися культурою і звичаями інших країн, дотримуватися заповіту великого українського Кобзаря «… І чужому научайтесь, і свого не цурайтесь…». А все людство повинно научитися жити у дружбі та розумінні., щоб розуміти цінності, звичаї інших країн, не потрібно забувати і про власні.

  •    Прийом «Мозковий штурм» Викладач.

Перевіримо чи знаєте ви хоть щось про свою Україну.

  1. Український народний танець (гопак).
  2. Дата прийняття акту проголошення незалежності України (24 серпня 1991)
  3. Назвіть найвищий законодавчий орган нашої держави. (Верховна Рада).
  4. Грошова одиниця України. (Гривня).
  5. Давня назва річки Дніпро (Славутич).
  6. Хто став першим Президентом незалежної України? (Л. Кравчук).
  7. Автор слів Державного Гімну України.(П. Чубинський).
  8. Які моря омивають територію України (Чорне та Азовське).
  9. Скільки страв повинно бути за столом у Святий вечір? (Дванадцять).
  10. Коли було прийнято Конституцію України? (28 червня 1996 року).
  11. Яку назву мала козацька держава? (Запорізька Січ)
  12. Найвища гора українських Карпат. (Говерла).

 

Прийом   “Допоможи мені”»   викладач  зачитує підказки, а учні повинні здогадатися про яку країну йде мова.

 

  1. Це сонячна країна з багатою історією і культурою, яка щорічно приваблює мільйони туристів. Країну омиває 5 морів: Егейське, Середземне, Іонічне, Фракійське і Крітське. У столиці Афінах – проживає більше 40% всього населення країни. Бачимо величезну оселю богів – Олімп. Навколо невеличкі містечка. (Греція).
  2.   Назва країни перекладається як «земля телятка». Це країна смачної піци, пасти, оливок і сонячного настрою. Вона має багату історію, інтерес до неї не вщухає навіть у наш час. 80% території — гори і горби. На території республіки розташовано дві незалежні карликові держави: Ватикан і Сан-Марино. (Італія).
  3.   Найбільші композитори світу — Моцарт і Штраус уродженці саме цієї держави. Країна, яка дала світу Віденський вальс і найстаріше колесо огляду. Бачимо засніжені Альпи, світить сонце. Люди сидять на призьбах біля будиночків і приязно нам посміхаються. На привітання схиляють низько голову і махають правою рукою. (Австрія).
  4.        Прекрасна столиця держави – Мадрид. Хоча корида і є одним з символів країни, багато мешканців виступають за скасування цієї кривавої традиції. Так, в Каталонії і на Канарських островах корида заборонена. Усі вітаються словами «Буенос Діас» і цілуються в обидві щоки, тримаючи руки на плечах партнера. (Іспанія).
  5.        Цю країну без перебільшення можна називати країною замків – за всі минулі століття їх там збудували близько 5 тисяч. У країні знаходяться найбільш відвідувані в світі пам’ятки: собор Нотр-Дам-де-Парі і монастир Мон-Сен Мішель. Запахи парфумів, Ейфелева вежа, Єлисейські поля, Версаль… Усіх, кого зустрічаємо, вітаємо “ Bon jour”, а молодих “ Sa lut”. (Франція).
  6.        Це країна, яка у багатьох людей асоціюється з тим, що в ній змогли зберегти монархію і протягом багатьох століть люди, які живуть в цій державі, пишаючись своїми королівськими правителями. Строгий, вишуканий, архаїчний Лондон. Біг Бен. Холодно за етикетом промовляємо “Hello” і подаємо праву долоню. О п’ятій після обіду п’ємо чай. (Великобританія).
  7.        Країна – батьківщина відомих світові великих композиторів: Баха, Бетховена, Мендельсона, Брамса, Генделя, Шумана… У цій країні налічується близько півтори тисячі пивоварень, в яких розливається понад 5 тисяч сортів напою. Край багатий лісами, горами, замками. Вітаємось, часто і швидко повторюємо: «Гутен Таг». (Німеччина).
  8.   Невелике королівство, яке ще називають «Перлиною Скандинавського півострова». І це зовсім не випадково, адже на незначній території цієї казкової країни зосередилися справжні скарби культури та історії.  Мешканці країни – найщасливіші і найбезтурботніші люди у світі. Чарівна копенгагенська Русалонька, казки Г.К. Андерсена. Кланяємось королеві. (Данія).
  9.   Найбільше місто і столиця країни – Гельсінкі. Холодна, але дуже благополучна північна країна, населена пунктуальними і працьовитими людьми. На території країни розташовано майже 180 тисяч озер. Три чверті території вкривають густі ліси. (Фінляндія).
  10. Крім Варшави, у цій країні ще декілька міст були столицями — Краків, Познань, Гнєзно, Люблін. З лексичної сторони польська мова на 70% схожа з  українською. Прапор країни – біло-червоний.  (Польща)

                                 

 Висновок

Входження до Європейського Союзу є логічним наслідком прагнення України до цивілізованої правової держави та розбудови демократичного суспільства, обумовлений сучасними реаліями та вимогами об’єктивних суспільно-економічних і політичних законів розвитку. В сучасному глобалізованому суспільстві, найбільшу вигоду отримують саме ті країни, які об’єднують свої зусилля заради досягнення спільних інтересів та високих показників розвитку.

 

Рефлексія

Заключне слово: судячи з ваших відповідей, я бажаю добре вчитися, аби згодом свої знання віддати нашій рідній  Україні, щоб наша держава змогла зробити вагомий внесок у розбудову нової об’єднаної Європи, адже наше місце  в Європейському Союзі., бо кожен крок до Європи — це нові можливості для мільйонів українців, для нас з вами. 

 

Підведення підсумків уроку

Оголошення  оцінок та аналіз роботи учнів.

 

VІI. Домашнє завдання

«Опорний конспект з предмету «ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР УКРАЇНИ»»

Написати есе про країни-учасниці ЄС.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 квітня 2021
Переглядів
2190
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку