Урок "Всі ми - різні, всі ми - рівні"

Про матеріал
Матеріал конспекту має на меті розкрити поняття «толерантність», показати певні рівні толерантної поведінки людини, розвивати вміння аналізувати, приймати рішення, вибирати правильну позицію, виховувати уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчитися встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки. Інтерактивні вправи зацікавлять творчого вчителя.
Перегляд файлу

Всі ми різні, всі ми – рівні.

 

Мета:     розкрити поняття «толерантність», показати певні рівні толерантної поведінки людини, розвивати вміння аналізувати, приймати рішення, вибирати правильну позицію, виховувати уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчитися встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки.

Обладнання: завдання в конвертах для роботи в групах, кольорові парасольки, кольорова крейда, ватман з малюнком «Дерева толерантності», стікери, маркери.

Хід уроку.

I.Організація класу.

  1. Хвилинка радості.

Створимо гарний настрій. Знайдіть мовчки очима сусіда і посміхніться йому так, щоб стало приємно і йому, і вам.

  1. Створення позитивного настрою.
  • Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.
  • Якщо ви хочете допомагати один одному, простягніть руку товаришеві.
  • Якщо ви хочете бути дружними, візьміть одне одного за руки.
  • Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору.
  • Якщо ви хочете бути веселими, здоровими і добрими, поплескайте в долоні.

II. Повідомлення теми та мети.

    Сьогодні урок у нас буде незвичайний. Ми подорожуватимемо школою за певною картою. Ви дізнаєтеся дещо таке, що потрібне кожній людині. Станете кращими, добрішими. А про що ми говоритимемо, ви дізнаєтеся, якщо виконаєте цікаве завдання.

III. Робота над темою.

Зупинка «Актова зала».

  1. Завдання із конверта.

1 група.

Навчіться виразно читати.

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

2 група.

Навчіться виразно читати.

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє.

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

3 група.

Навчіться виразно читати.

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити, -

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

4 група.

Навчіться виразно читати.

Життя в гармонії з красою,

З людьми, природою і світом.

Спокійно йде чи крутизною,

А є гармонія – є світло!

  • Про що усі вірші? Що таке добро? Чи не помітили у віршах чогось дивного? (У віршах є виділені букви).
  • Випишіть виділені букви на окремі картки і складіть з них слово. (Толерантність). Це повага, взаєморозуміння та культура спілкування. Це співчуття та допомога, це дружба та приємні слова. У листопаді навіть є Міжнародний день толерантності.
  1. Робота в групах.

Обговорити в групах та скласти поради, яким треба бути по відношенню до інших.

1 група.

Якими ми маємо бути по відношенню до літніх людей.

2 група.

Якими ми маємо бути по відношенню до батьків.

3 група.

Якими ми маємо бути по відношенню до людей з особливими потребами.

4 група.

Якими ми маємо бути по відношенню до своїх друзів.

Зупинка «Бібліотека».

     Пригадайте прислів`я і приказки, які склав український народ про добро. Адже з давніх-давен гарні стосунки між людьми та взаємопідтримка були основними у житті. І про це говорить народна мудрість: народ скаже, як зав`яже.

Робота в групах. Кожна група отримує конверт, в якому є слова, з яких потрібно утворити прислів`я.

1 група.

Де є добро, там зникає зло.

2 група.

Не одяг прикрашає людину, а добрі діла.

3 група.

Краще добро робити, ніж гарно говорити.

4 група.

Добре серце як сонечко в небі.

 

Зупинка «Гімнастичний зал».

Гра «Кольорові парасольки».

    Відомо, що характер людини розкривається в її вчинках. Учинок – це те, як людина діє, яку справу вона робить – добру або погану. Зазвичай людина намагається робити добрі вчинки, але не завжди у неї все виходить. Інколи вчинки людини, як раптовий дощ. От і у нас є дощові краплини, які розповідають про людські вчинки. Оцініть їх і станьте під парасольку.

Яскрава – гарний, добрий вчинок, прояв милосердя.

Темна – негативний вчинок, прояв неповаги, злості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бачу, всі ви прагнете чинити добро. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності.

Зупинка «Перший поверх».

  1. Відмінності людей.
  • Зараз я опишу когось із вас, а ви здогадайтеся, хто це. «Весела дівчинка з веснянками і рудим волоссям».

Кожен з нас не схожий на іншого. Чим же ми відрізняємося один від одного?

  • Зовнішністю (колір волосся, очей тощо)
  • Статтю
  • Звичками
  • Захопленнями
  • Віком
  • Характером
  • Культурою
  • Національністю …

Гра «Упізнай». Учень із зав`язаними очима має впізнати однокласника.

Висновок: ми всі – різні. А що нас об`єднує? (Всі ми люди, живемо на одній планеті,живемо в одному місті, вчимося в одному класі тощо).

Висновок: усі ми – рівні.

Діти, уявіть, що настане час, коли люди на Землі стануть абсолютно однаковими. Яким буде цей світ? Як люди в ньому будуть жити? Добре, чи погано, що всі ми – різні? Як жити в світі, де всі люди різні?

Зупинка «Шкільне подвір`я».

  1. Слово вчителя. Потрібно жити, уникаючи конфліктів, тобто бути толерантними: вміти терпіти, миритися з чужою думкою, м`яко ставитися до чужих помилок.

В історії людства було багато мудрих, толерантних людей. Однією з них була Мати Тереза, яку ще при житті вважали святою. Вона несла радість у життя, уміла допомогти, вселити віру в краще. Вона залишила слід у житті. Кожен з вас виросте і залишить свій слід. А поки пограємо у гру.

  1. Гра «Сліди».

Станьте у колону. Візьміть крейду і обмалюйте свою стопу або обидві стопи. За бажанням розфарбуйте свої сліди. У нас утворилася доріжка. Якщо намальовано два сліди, гравець повинен стрибнути на нього двома ногами. Якщо ж один – то однією ногою - правою чи лівою – залежно від того, яка стопа намальована.

Зупинка 6. «Клас».

  1. Моральні ситуації. Робота в групах.

У своєму житті ми спілкуємося з різними людьми. Тому треба навчитися знаходити точки дотику, поважати людей.

Давайте навчимося виявляти толерантність в різних ситуаціях.

1 група.

Хлопці в класі показували один одному свої мобільні телефони. У Павлика телефону немає. Хлопці стали над ним сміятися. Твої дії?

2 група.

Твій друг заглянув без дозволу в твій щоденник і почав розповідати, які в тебе оцінки. Як ти вчиниш?

3 група.

У нас у класі дивна дівчинка. Вона смішно говорить, робить не звичайні вчинки, але не робить нікому зла. Хлопці після уроків почали її дражнити. Твої дії?

4 група.

Один хлопчик штовхнув іншого без причини і не вибачився. Твої дії?

(Кожна група одержує завдання з описом ситуації. Потрібно порадитися, постаратися почути кожного і висловити спільне рішення, як вести себе в різних випадках).

  1. Гра «Оживи дерево».

     У кожної групи є «листочки». Необхідно написати на них, що треба зробити, щоб наш клас, наша школа стала простором толерантності, тобто, щоб відносини між нами стали якомога толерантнішими. Листочки приклеїти на дерево. (Ставитись до інших з повагою, слухатись старших, враховувати інтереси інших людей, відстоювати свою думку тактовно, бути справедливим, не ображати один одного тощо).

     Наше дерево замайоріло зеленню, а наше життя збагатилося красою добрих вчинків. Наш клас – це маленька сім`я, і хочеться, щоб в нашій родині завжди панувала доброта, повага, взаєморозуміння. Запровадимо у класі скриньку «Моя думка». Ми – дуже різні, але ми разом, рівні.

IV. Підсумок.

Гра «Оплески по колу».

Ми добре попрацювали сьогодні і мені хочеться, щоб ми поаплодували один одному спочатку тихо, як дзюрчить струмочок, потім – сильніше, як падає дощ, далі – ще сильніше, як шумить водоспад.

Діти! Ніколи не оцінюйте людей, а цініть їх!

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
25 березня 2021
Переглядів
4063
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку