План-конспект уроку з англійської мови у 6 класі
Підручник Навчально – методичний комплект «Go Getter 2» (авт.. Сенді Зервас, Кетрін Брайт, Джейн Кроксфорд та ін.) для учнів 5-8 клсів закладів загальної середньої освіти з висновком «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах». Наказ №22.1/12-Г-224 від 19.04.2019
План-конспект уроку англійської мови у 6 класі Дата________________
Тема уроку/ The subject of the lesson: Я вивчаю різні предмети
Функції уроку/Aims:
навчальна:
розвиваюча:
виховна:
Тип уроку/ Type of the lesson: урок вивчення нового матеріалу (подача нового матеріалу(вивчення нових ЛО та ГС)),
Обладнання уроку: телевізор, компʼютер, тематичні малюнки, флеш-картки, підручник, робочий зошит, аудіозаписи.
Очікувані результати: Розповідати про шкільні предмети
Підручник: Навчально – методичний комплект «Go Getter 2» (авт.. Сенді Зервас, Кетрін Брайт, Джейн Кроксфорд та ін.) для учнів 5-8 клсів закладів загальної середньої освіти з висновком «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах». Наказ №22.1/12-Г-224 від 19.04.2019
Хід уроку/ Procedure
Привітання/Greeting: Hello, everyone! Glad to see you. How are you today? Hope everything is OK and you ready to start our lesson. Am I right?
Повідомлення теми,мети уроку/Aim of the lesson: Let’s start with the topic of today’s lesson. It is “School subjects and school items”
Фонетична розминка/Phonetic exercises: Work in pairs. Look at your neighbor’s desk and name the words for any items you already know in English.
So, what is this lesson about?
You are right. It’s all about school subjects and items.
Подання лексичного матеріалу/Presenting vocabulary:
(Розвиток навичок говоріння) I’d like to draw your attention to the page 10 in you SB.
Which things have you got in your school bag?
Have you got a (calculator, dictionary, laptop, map, paints, pencil case, trainers) in your bag? Hands up for “Yes”
(Розвиток навичок аудіювання) Let’s look on the vocabulary box in Ex. 2. Listen and repeat.
Удосконалення вмінь та навичок (тренування читання, письма, аудіювання, говоріння)/Revision and practice:
(Розвиток критичного мислення) Now let’s think. Which items we need for which subjects/
Answer scheme “We need _____ for ______ subject”
(Розвиток навичок аудіювання) Pay attention to the Ex.3. Next, we’ll listen again to the speaker describing school subject. Our task is to pay attention to the key words and circle the correct answer
(Розвиток навичок письма) The next task is to underline the key words and write the school subject. Ex. 4
Let’s revise the days of the week. I’ll write the initials and you’ll complete the words.
Фізкультхвилинка.
(Розвиток навичок аудіювання) Great. Now listen and match the school subject to the days. Ex5.
Let’s read out the dialogue in Ex6.
(Розвиток навичок діалогічного мовлення. Робота в парах.) And now, who wants to report it back to class? Ask what your friend’s favourite subject is and when it is? Ex.6
(Розвиток навичок письма.) Look at the school bags. Write in your notebook which subjects have they got today? Ex.7 Take your response cards to check answers.
Додаткові види діяльності/Extra activities:
(Розвиток діалогічного мовлення) Right now I’d like you to work in pairs and ask each other questions about school items.
e.g. Have you got a ruler in your bag?
Підсумки уроку/Summarizing
Well, can you now take turn to say one new word from the lesson? Which words do you think are the most difficult to spell?
Great! Thanks a lot for attending lesson.
The most active pupils got marks. They are……
Домашнє завдання/Home tasks
At home you are welcome to do all tasks in your WB on p.8
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________