Матеріал підійде педагогів, які проводять уроки чи заняття з хореографії для дітей молодшого шкільного віку.
Урок як основна форма організації навчання хореографії у системі загальної освіти.
Урок як основна форма організації навчання хореографії у системі загальної освіти.
Основною формою організації процесу навчання є урок.
Залежно від педагогічних завдань уроки хореографії можна класифікувати на:
Навчальний урок. Основне завдання даного виду уроку - освоєння окремих елементів і з’єднань. Одночасно з цим вирішуються завдання фізичного розвитку, виховання музикальності, виразності.
Навчальний урок притаманний переважно для підготовчого періоду тренування. Характерними особливостями його є використання роздільного методу проведення вправ з багаторазовим повторенням їх і розчленуванням з’єднань на окремі компоненти, виконання низки підготовчих вправ, що підводять до відточення рухів.
У багаторічній підготовці даний вид уроку знаходить найбільше застосування на етапах початкової, спеціальної та поглиблено-спеціальної підготовки при освоєнні нових композицій.
Тренувальний урок. Головне завдання цього виду уроку - підготовка організму до майбутньої роботи, а також збереження досягнутого рівня спортивної майстерності. Такий урок можна застосовувати замість вільних вправ або як окремий вид тренувального заняття. В останньому випадку підбір і дозування вправ спрямовані на вирішення завдань спеціально-рухової підготовки, вдосконалення виразності, музикальності, пластики рухів.
У порівнянні з повчальним уроком тренувальний є більш вузько, насичується елементами обов'язкової і довільної програми, скорочується за часом за рахунок зменшення кількості вправ, проведення їх серійно-потоковим методом.
Контрольний урок. Завдання цього уроку - підведення підсумків освоєння чергового розділу хореографічної підготовки. Наприклад, після освоєння елементів класичного танцю провести "відкритий урок", виставляючи оцінку (за п'ятибальною чи дванадцятибальною шкалою) кожному учню. Можливе проведення контрольного уроку у вигляді прийому нормативів, включаючи елементи хореографії в тести з технічної підготовка (наприклад, виконання повороту на 360 °).
Розминковий урок. У період безпосередньої підготовки до змагань рекомендується виконувати стабільний комплекс вправ, мета якого - розігрів організму і зняття зайвої психологічної напруженості (збудження або, навпаки, загальмованості)! Цьому сприяють звичні, індивідуально підібрані вправи, які в міру засвоєння студенти або спортсмени виконують самостійно (індивідуальна розминка).
Показовий урок. Головне в такому уроці - це видовище, яка буде визначатися оригінальністю підібраних вправ, зміною темпу, характеру рухів, узгодженістю роботи і високим індивідуальною майстерністю учнів.
Структура уроку хореографії
Структура уроку хореографії є класичною: підготовча, основна, заключна частини.
У підготовчій частині уроку вирішуються завдання організації займаються, мобілізації їх до майбутньої роботи, підготовки до виконання вправ основної частини заняття.
Засобами, якими вирішуються зазначені завдання, є різновиди ходьби і бігу, різні танцювальні з'єднання на основі народних танців, загально-розвиваючі вправи. Такі вправи сприяють мобілізації уваги, готують суглобово-м'язовий апарат, серцево-судинну і дихальну системи для подальшої роботи. Для проведення вправ застосовуються різні методи: роздільний, в русі, ігровий (наприклад, у вигляді музичної гри).
Та частина уроку, в якій вирішуються основні завдання, є основною. Рішення поставлених завдань досягається застосуванням великого арсеналу різноманітних рухів: елементів класичного танцю, елементів народних танців, елементів вільної пластики, акробатичних і загально розвиваючих вправ.
Основної частини уроку поділяють на три види:
Форма основної частини залежить від організації уроку. Найбільш проста форма - одночастинна, коли вправи проводяться тільки біля опор і на середині. Можлива двохчастинна і трьохчастинна форми. При тривалості уроку 25-30 хв. рекомендується одночастинна форма, якщо ж тривалість уроку 45-60 хв., то застосовуються двох-і тричастинні форми. У заключній частині уроку необхідно знизити навантаження за допомогою спеціально підібраних вправ: на розслаблення, на розтягування (помірної інтенсивності). При стомленні для емоційної налаштування до подальшої роботи рекомендується застосовувати танцювальні рухи і комбінації з сучасних танців. У заключній частині уроку підбиваються підсумки. Під час контрольного уроку дається оцінка кожному спортсмену.