Урок як основна форма організації навчання хореографії у системі загальної освіти.

Про матеріал

Матеріал підійде педагогів, які проводять уроки чи заняття з хореографії для дітей молодшого шкільного віку.

Урок як основна форма організації навчання хореографії у системі загальної освіти.

Перегляд файлу

Урок як основна форма організації навчання хореографії у системі загальної освіти.

 

Основною формою організації процесу навчання є урок.

Залежно від педагогічних завдань уроки хореографії можна класифікувати на:

  1.     Навчальний
  2.     Тренувальний
  3.     Контрольний
  4.     Розминковий
  5.     Показовий

Навчальний урок. Основне завдання даного виду уроку - освоєння окремих елементів і з’єднань. Одночасно з цим вирішуються завдання фізичного розвитку, виховання музикальності, виразності.

Навчальний урок притаманний переважно для підготовчого періоду тренування. Характерними особливостями його є використання роздільного методу проведення вправ з багаторазовим повторенням їх і розчленуванням з’єднань на окремі компоненти, виконання низки підготовчих вправ, що підводять до відточення рухів.

У багаторічній підготовці даний вид уроку знаходить найбільше застосування на етапах початкової, спеціальної та поглиблено-спеціальної підготовки при освоєнні нових композицій.

Тренувальний урок. Головне завдання цього виду уроку - підготовка організму до майбутньої роботи, а також збереження досягнутого рівня спортивної майстерності. Такий урок можна застосовувати замість вільних вправ або як окремий вид тренувального заняття. В останньому випадку підбір і дозування вправ спрямовані на вирішення завдань спеціально-рухової підготовки, вдосконалення виразності, музикальності, пластики рухів.

У порівнянні з повчальним уроком тренувальний є більш вузько, насичується елементами обов'язкової і довільної програми, скорочується за часом за рахунок зменшення кількості вправ, проведення їх серійно-потоковим методом.

Контрольний урок. Завдання цього уроку - підведення підсумків освоєння чергового розділу хореографічної підготовки. Наприклад, після освоєння елементів класичного танцю провести "відкритий урок", виставляючи оцінку (за п'ятибальною чи дванадцятибальною шкалою) кожному учню. Можливе проведення контрольного уроку у вигляді прийому нормативів, включаючи елементи хореографії в тести з технічної підготовка (наприклад, виконання повороту на 360 °).

Розминковий урок. У період безпосередньої підготовки до змагань рекомендується виконувати стабільний комплекс вправ, мета якого - розігрів організму і зняття зайвої психологічної напруженості (збудження або, навпаки, загальмованості)! Цьому сприяють звичні, індивідуально підібрані вправи, які в міру засвоєння студенти або спортсмени виконують самостійно (індивідуальна розминка).

Показовий урок. Головне в такому уроці - це видовище, яка буде визначатися оригінальністю підібраних вправ, зміною темпу, характеру рухів, узгодженістю роботи і високим індивідуальною майстерністю учнів.

 

Структура уроку хореографії

Структура уроку хореографії є класичною: підготовча, основна, заключна частини.

У підготовчій частині уроку вирішуються завдання організації займаються, мобілізації їх до майбутньої роботи, підготовки до виконання вправ основної частини заняття.

Засобами, якими вирішуються зазначені завдання, є різновиди ходьби і бігу, різні танцювальні з'єднання на основі народних танців, загально-розвиваючі вправи. Такі вправи сприяють мобілізації уваги, готують суглобово-м'язовий апарат, серцево-судинну і дихальну системи для подальшої роботи. Для проведення вправ застосовуються різні методи: роздільний, в русі, ігровий (наприклад, у вигляді музичної гри).

Та частина уроку, в якій вирішуються основні завдання, є основною. Рішення поставлених завдань досягається застосуванням великого арсеналу різноманітних рухів: елементів класичного танцю, елементів народних танців, елементів вільної пластики, акробатичних і загально розвиваючих вправ.

Основної частини уроку поділяють на три види:

  •      перший будується на основі класичного танцю;
  •      другий заснований на елементах народних, сучасних бальних танців;
  •      третій переважно побудований на рухах вільної пластики.

Форма основної частини залежить від організації уроку. Найбільш проста форма - одночастинна, коли вправи проводяться тільки біля опор і на середині. Можлива двохчастинна і трьохчастинна форми. При тривалості уроку 25-30 хв. рекомендується одночастинна форма, якщо ж тривалість уроку 45-60 хв., то застосовуються двох-і тричастинні форми. У заключній частині уроку необхідно знизити навантаження за допомогою спеціально підібраних вправ: на розслаблення, на розтягування (помірної інтенсивності). При стомленні для емоційної налаштування до подальшої роботи рекомендується застосовувати танцювальні рухи і комбінації з сучасних танців. У заключній частині уроку підбиваються підсумки. Під час контрольного уроку дається оцінка кожному спортсмену.

doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
3941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку