Встановити взаємозв'язок між змінами у неживій природі , житті рослин та у житті тварин. Продовжити формувати вміння порівнювати за істотними ознаками тварин, класифікувати їх. Виховувати бережне ставлення до природи,викликати бажання допомогти птахам узимку.
Природознавство
2 клас
Тема уроку: Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку.
Мета уроку: Встановити взаємозв’язок між змінами у неживій природі , житті рослин та у житті тварин. Продовжити формувати вміння порівнювати за істотними ознаками тварин, класифікувати їх. Виховувати бережне ставлення до природи,викликати бажання допомогти птахам узимку.
Обладнання: Диск з голосами птахів, музика «У світі тварин» ,картинки звірів, птахів,годівнички,маски до інсценізації,медалі розумників, сніжинки,картки,таблиці слідів звірів.
І. Організаційна частина.
(Лунає музика «У світі тварин»)
В ефірі природнича телепередача «У світі тварин». Я рада вітати всіх присутніх на нашому каналі.
Доброго ранку ! Доброго дня !
Доброго вечора вам кожного дня !
В студії з вами , як завжди, є я.
Нехай буде мир і злагода в нас,
Нехай завжди квіти не в’януть для нас.
Кожному дню - безхмарного неба,
Кожній дитині веселощів треба,
Кожній оселі – щастя і хліба.
Нехай усміхаються всі люди щодня.
Нехай усміхаються всі люди щодня.
Доброго ранку ! Доброго дня !
- Подаруємо щиру усмішку гостям ! Привітаємося ! Друзі, настрій як у вас?
- Отже, до праці !
ІІ. Повідомлення про роботу студії.
Сьогодні у передачі :
1. Огляд погоди зі студії Гідромедцентру.
2. Розумники і розумниці.
3. Хто в лісі господар ?
4. Інформація на сьогодні.
5. Гість студії «Уік-енд».
6. Театральна студія.
7. Крок до зірок.
8. Планета птахів.
9. Хто? Де? Яку користь приносить?
10. Режисерська студія.
11. Служба розшуку.
12. Розповіси наступного разу.
13. Цікаві нотатки.
14. Сміхопанорама.
ІІІ. Підсумок фенологічних спостережень.
- Запрошую вас до І студії.
Назвіть зимові місяці.
Який зараз місяць?
Яке число? Стан неба.
2. Робота в класному календарі і зошитах.
- Відмітимо стан погоди на сьогодні.
- Яка температура порівняно з осінньою. (Нижча)
- Чому? (Бо сонце опустилося нижче і погано нагріває землю).
ІV. Перевірка домашнього завдання.
Студія «Розумники і розумниці».
1. Робота на картках.(в міні-групах)
Чим хвойні рослини відрізняються від листяних ?
Під яким снігом рослинам тепліше ? Чому?
Навіщо втоптують сніг біля стовбурів дерев?
Запишіть назви листяних дерев. Як зимують трав’янисті рослини?
2.Фронтальне опитування.
- Які зміни у природі відбулися взимку?
- Чому хвойні дерева відрізняються від листяних?
- На яких деревах залишилися листочки-хвоїнки?
- Як зимують трав’янисті рослини?
- Чому після снігопаду треба струшувати сніг з дерев?
- Хто їсть без ложки? (Тварини).
(За правильні відповіді учні отримують медалі «Розумники і розумниці»).
V. Мотивація навчальної діяльності.
Студія «Хто в лісі господар?» до вашої уваги пропонує загадки.
Стало біло навкруги -
Я розтрушую сніги,
наганяю холоди,
воду сковую в льоди.
З дітьми я всіма .
Здогадались ? Я-…( Зима )
По полю та лісу гасає,
Овечок хапає та
Всіх лякає.(Вовк).
Я маленький, я пухнастий,
Попелястий,волохатий.
Я стрибаю,я тікаю,
Дуже куций хвостик маю.(Заєць).
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місті не сидиться.
Як зовуть її?(Лисиця).
Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст.
Як намисто, оченята.
Хто це ? Спробуй відгадати.(Білочка).
Хоч у нього й шубка є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п’є
І не ходить,не гуляє,
А у лігво спать лягає. (Ведмідь).
Хоч не шию я ніколи,
А голок завжди доволі. (Їжак).
Відгадайте, діти, хто
Має носик-долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає. (Дятел).
- Як зимують тварини?
- Чому ластівки відлітають в теплі краї, а горобці зимують?
VІ.Вивчення нового матеріалу
1. Інформація на сьогодні.
За календарем зима починається 1 грудня. Учені вважають початком зими 22 грудня – найкоротший день року. Сонце в цей день піднімається невисоко над обрієм. Зима у природі настає кожного року у різний час. Початком зими вважають дату, коли встановиться стійкий сніговий покрив.
Ось і настала довгоочікувана зима у нашій місцевості. Усе вкрилося пухнастою ковдрою. Вдарив перший морозець. Він скував береги і засклив ставок суцільною прозорою шибкою. Проміння сонця відсвічується у цьому дзеркалі. Край берега витанцьовують сонячні зайчики. А на ставку проти вранішнього сонця виблискує рівний і чистий перший льодок.
Дрімає зимовий ліс. Холод скував дерева і запорошив їх снігом. Застигли білі берези і могутні дуби. Життя, ніби, завмерло у лісі. Але це не так. Про життя звірів у лісі нагадує ланцюжок слідів на снігу.
(на екрані – сліди звірів)
- Запрошую до студії «Уік-енд»
До вашої уваги «Хто як зиму зимує?»
Працюючи у театральній студії, що ми дізналися? (Як живеться тваринам узимку.)
Фізкультхвилинка.
(Діти в колі співають пісню «Ми
у лісі були».
5. У ефірі студія «Планета птахів»
Розповідь учителя.
У мороз і заметіль птахи замовкають. Вони ховаються у затишні місця і настовбурчують пір’я. Від цього їм стає тепліше. Часто взимку птахи гинуть від голоду.
Вам потрібно знати,що взимку птахам не так мороз страшний , як голод. Тому ми повинні зробити їм годівнички і підгодовувати їх насінням: соняшнику, гарбуза, дині, кавуна,горобини.
Насіння краще роздавити. Не можна давати птахам підсмажене насіння.
Сьогодні до нас прилетіли друзі-птахи.
(Малюнки на дошці)
Гра «Посади пташку»
На годівничку діти чіпляють тільки зимуючих птахів.
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Студія «Хто?Де? Яку користь приносить?»пропонує конкурсну програму.
Пограємо в гру.
-Я вам показую малюнок,а ви даєте відповіді на запитання. За правильну відповідь отримуєте сніжинку,за кількістю сніжинок визначається переможець.
1.Їжак.
2.Синиця.
3.Сова.
4.Грак.
5.Лисиця.
2.Режисерська студія.
- Працюючи у режисерській студії, спробуємо режисерські та акторські здібності. Але спочатку робота з підручником(с. 94,95)
І в.-режисери
ІІ в.-актори.
Режисери запитують,актори-відповідають.
- Від чого стає тепліше птахам?
- Від чого гинуть птахи взимку?
- Як ми допомагаємо птахам?
А тепер-навпаки:
І в.-актори.
ІІ в.-режисери.
- Яким насінням підгодовують птахів?
- Де перебувають ведмеді взимку?
- А що роблять вовки, лисиці?
- Хто ще блукає в лісі?
3.Студія «Служба розшуку»
Робота в зошитах. Відшукайте, хто чим обідає.
VІІ. Домашнє завдання.
Студія «Розповіси наступного разу».
ІХ. Підсумок уроку.
- Сьогодні гості студії «Цікаві нотатки»приготували нам «Прикмети зими».
У студії «Сміхопанорама»
- В якій студії вам найбільше сподобалось працювати?
- Хто найбільше сніжинок отримав на уроці?
- Я дякую вам за роботу на уроці. Бережіть природу!