Урок з англійської мови , 4 клас, Smart Junior, на тему "Eating right"

Про матеріал
Конспект уроку для 4 класу за підручником Smart Junior. Тема уроку Eating right. Повторення вивченого матеріалу. Урок містить посилання на 2 презентації в Canva та документ з завданнями до гри Snowballs.
Перегляд файлу

Smart Junior 4

Тема уроку: Eating right. Let’s play.

Повторення вивчених структур.

 Мета уроку:  повторити ЛО за темою «Їжа» та поняття злічувані та незлічувані іменники; активізувати та тренувати вживання граматичних структур How much/ How many/ some/ any в усному та писемному мовленні; розвивати навички зорового сприймання; удосконалювати навички читання, говоріння та письма; розвивати здатність працювати в групі та самостійно; нагадати про важливість правильного харчування.

Очікувані результати: учні розрізняють злічувані та незлічувані іменники, ставлять запитання з вивченою структурою (How much? How many?), складають список покупок.

Обладнання: роздатковий матеріал, презентація Canva, гра Bamboozle, Wordwall.

https://www.canva.com/design/DAGWpOZ5BtE/8WiCcdyunbIqZrlAlOqE-g/view?utm_content=DAGWpOZ5BtE&utm_campaign=share_your_design&utm_medium=link&utm_source=shareyourdesignpanel

https://www.canva.com/design/DAGWrlWr0lc/K9Jzas_wXpKS1m0E4k2_fg/view?utm_content=DAGWrlWr0lc&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

 

Тип уроку: тренувальний, повторення.

 Види діяльності: групова робота, індивідуальна робота, робота з наочністю, інтерактивні вправи, вікторина.

Хід уроку

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення. Привітання/Greeting:

T: Hello kids! Nice to see you! How are you? Let’s make 2 teams for today’s work. Choose a picture you like more a pear or an apple.

 Great! Tell me please: What’s the weather like? What’s your favourite food? What’s your favourite colour? Where are you from? Can you swim? Have you got a brother or a sister?

Повідомлення теми та мети уроку: Today we continue to speak about food. You will revise learned structures.

2. Основна частина уроку

1. Warming up: Play tic-tac-toe:

- We’ve got 2 teams. In turns choose a word say it’s countable or uncountable and make a sentence.

a bag of

a bar of

a can of

cheese

peaches

milk

sugar

a carton of

coconuts

 

2. Vocabulary and grammar practice. Writing.

Open your copybooks, write down the date. Look at the screen, read the sentence, find a mistake, correct and write down.

  1. Reading, doing a quiz.

Great job. Now let’s do a quiz and get to know some interesting facts about food. You’ve got papers with a,b,c answers, please hold up the card you think is correct.

  1. Playing a game “Snowballs”

You’ve got a card with a sentence, read it, fill in the missing word.

Make a snowball. During you hear music, throw a ball, be accurate and safe. When music stop, find any snowball and sit down.

Read a sentence and say if it’s correct.

  1. Playing Bamboozle.

Well done. Let’s revise more learned words and structures, playing bamboozle. We’ve got 2 teams. Let’s play.

  1. Writing a shopping list (group work).

And for the end of our lesson, as winter is coming, let’s make a shopping list for Christmas party. You work in 2 teams. You need 1 phone, scan qr-code. There is a food wheel, spin it and write to the list. Present it one by one, or 1 student, using structure Let’s buy…

3. Заключна частина

Do you like today’s lesson? Show me the smile you choose.

 Home task: Wb p 34 ex 3.

 

 

 

Snowballs. Одне речення розміщують на листку А5, після чого діти роблять з нього сніжку.

 

There is ____ butter on the table.

 

 

 

 

There are ______ apples in the basket.

 

 

 

There isn´t _________ water in the bottle.

 

 

 

How _________ sugar is there in the tea?

 

 

 

There aren´t _________ crisps in the bag.

 

 

 

How _________ bananas are there in the cupboard?

 

 

Is there ______ milk in the fridge?

 

 

 

 

 

Are there ____ eggs in the cupboard?

 

 

 

Have you got ____ chocolate?

 

 

 

Is there ______ juice in the carton?

 

 

 

How _______ eggs are there in the cupboard?

 

 

 

 

Let´s buy a _________ of lemonade.

 

 

 

Let´s buy a ________ of crisps.

 

 

 

Let´s buy a ________ of milk.

 

 

 

 

Let´s buy a _________ of chocolate.

 

 

 

Let´s buy a _________ of lemonade.

 

docx
Додав(-ла)
Hurska Inna
Додано
28 листопада
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку