Урок з англійської мови "Найвідоміші професії в нашому житті і їх значимість"

Про матеріал

Збагатити словниковий запас учнів новою лексикою, вдосконалювати навички граматичної побудови речень, формувати вміння монологічного мовлення; розвивати пошуково-пізнавальну активність, уміння знаходити і виправляти фактичні помилки; виховувати повагу до людей різних професій, прищеплювати інтерес до вивчення англійської мови. Робота з картками. практичні вправи на Past Simple.

Перегляд файлу

Енергодарський навчально-виховний комплекс № 1

Енергодарської міської ради Запорізької області

 

 

 

Відкритий урок з англійської мови

в 4-А класі з теми:

«Найвідоміші професії

в нашому житті

і їх значимість»

в межах Школи становлення молодого вчителя «Реалізація принципу наступності в освіті між школою I та II ступенів навчання»

 

 

 

 

Вчитель: Переверзєва Н.О., вчитель української мови та літератури, англійської мови, спеціаліст

 

 

Енергодар

2015

Тема. Різновиди професій в нашому житті і їх значимість

Мета:

          збагатити словниковий запас учнів новою лексикою, вдосконалювати навички граматичної побудови речень, формувати вміння монологічного мовлення;

          розвивати здібності учнів до логічного та асоціативного мислення, розвивати увагу, самостійність, пошуково-пізнавальну активність, уміння знаходити і виправляти фактичні помилки;

         виховувати повагу до людей різних професій, прищеплювати інтерес до вивчення англійської мови, виховувати культуру мовлення.

Обладнання: мультимедійний пристрій, робочий зошит, наочність, словник, канцелярське приладдя.

Тип уроку: урок закріплення знань.

Методи і методичні прийоми: словесні (розповідь, бесіда), наочні (ілюстрації до теми), практичні (вправи).

ФОПД: фронтальна, індивідуально-відокремлена, колективна.

Хід уроку

I. Організаційний етап

Привітання. Налаштування учнів на доброзичливу обстановку в класі (Слайд1).

C:\Users\Натали\Desktop\6411090.JPG

- Good day, pupils! Im glad to see you! Today we have an unusual lesson and we hope you’re happy to see not only us, but our guests too. Turn around and say “Good day, teachers”. Take your seats.

- How are you today?

- Who is on duty today?

- Who is absent today?

- What is the weather like today?

II. Перевірка домашнього завдання

Your hometask for today was to do exercise 6 on page 115. Let’s check!

III. Підготовка учнів до засвоєння нових знань (мотивація) (Слайд 2)

- Look at the screen and read the proverb. “It's NOT the job you DO, It's HOW you DO the job.” Let’s translate it into Ukrainian! “Які труди – такі й плоди”. Is it good to work hard?

C:\Users\Натали\Desktop\DSC07577.JPG

- Yes, it is. Everyone should go into their own job. People have to do only that job, which they get. Imagine, that shoemaker starts to cook the cakes!

Let’s try the crossword. What person does hide under this description? Identifying people by their jobs (Слайд 3)

  1. Who sings songs? (singer)
  2. Who can drive cars? (driver)
  3. Who writes a lot of books and we can read them? (writer)
  4. This person looks after people in hospital every day. (doctor)
  5. Who is going in for sports and one part of his name “ball”? (footballer)
  6. Who works in the theatre and acts on the stage? (actor)
  7. Who paints the pictures of nature? (artist)
  8. This person helps to make our cities and roads safe. (policeman)
  9. This person works at the Sports shop. (seller)
  10.  This person works at the airport and flies to different countries. (pilot)

What’s the mystery word? - PROFESSION

IV. Первинне закріплення знань

- Children, open your exercise-books and write down today’s date (Слайд 4). Well, as you see, today we’ll speak about professions. You’ll learn some new words and remember the famous professions.

     D:\Фото\Педагогическая папка\English\DSC07592.JPG

- Open your books on page 124, exercise 1 (Слайд 5). Read the new words and translate. OK. Now, look at the screen. Match the pictures with the professions         (3 points): (Слайд 6)

  C:\Users\Натали\Desktop\DSC07587.JPG

a) actor

7

b) artist

2

c) footballer

5

d) writer

4

e) doctor

1

f) spaceman

8

g) driver

3

          h) singer

6

- Let’s check your answers (Слайд 7)                           

Take your pencils and count your points (Слайд 8)

Hand up, who has three points (two and one)? Well, nice job!

- So, the next exercise is to read the description of some people and say: “Which is which?” (3 points)(Слайд 9-13)

  1. “I like children, I like explaining the rules of different games and I am really good at telling stories.” (teacher)
  2. “I like to help people, and actually I help all my family when some of them cuts a finger or has a headache.” (doctor)
  3. “I like being alone, looking at the trees, leaves and flowers. I can draw them and my mum put these pictures into the frames.” (artist)
  4. “I know all the traffic rules and I can help anybody to find the way to any part of our town. I like helping people and keeping the rules.” (policeman)
  5. “I like shopping. I know a lot about products of different shops. I know the shop, where sale clothes and shoes.” (seller)
  6. “I like saying speech in public, I have very good memory. I work at the theatre and I perform on the stage.” (actor)

Teacher: Its high time to relax. Let’s shake your body! Come on! Stand up pupils and let’s do some exercises altogether (Слайд 14).

 

Warming-up

                                  C:\Users\Натали\Desktop\DSC07599.JPG

Head, shoulders, knees and toes”

Head, shoulders, knees and toes

Knees and toes

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes

  Turn around and jump up in the air

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes

I go to the miniclub,

cause i just love to dance

I jump around and sing along,

whenever there’s a chance

I’m driving to the left

And I’m driving to the right

The disco is about to start

I want to be on time

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes

  Turn around and jump up in the air

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes.

V. Контроль та самоперевірка знань

- Look at the screen and let’s practise speaking about past events. The interrogative form of the Past Simple is formed by means of the auxiliary verb to do in the Past, and the infinitive of the main verb. A question word is placed before the subject (For example – Слайд 15-16).

- Put the words in correct order (orally).

C:\Users\Натали\Desktop\DSC07601.JPG    C:\Users\Натали\Desktop\DSC07609.JPG

Now, Ex. 3

You should choose the correct words (3 points). (Слайд 17-19)

1.Where did he go / went last summer?

2.I didn’t play / played last Friday.

3.Andrew listen / listened to music yesterday.

4.They didn’t go / went to school last week.

5.He cook / cooked a fruit salad yesterday.

6.Tony wasn’t / weren’t at school at 3 p.m. yesterday.

Ex. 4

 Make a sentence in Past Simple (3 points). (Cлайд 20-22)                            

1. grandma/ last weekend/ Peter/ with her bag/ helped.

2. cook/ She/ yesterday/ didn’t/ dinner.

3. you/ yesterday/What time/ get up/ did?

Answers

VI. Підведення підсумків, рефлексія

  • Do you like our lesson?
  • What professions do you like best of all?
  • What task was difficult for you?

Marking pupils for our work at the lesson. Well done!

- Pupils and our guests, at the beginning of our lesson, everyone chose the colourful card. So, look at the screen and find out your colour. Every colour belongs to definite professions. That’s why “Everything is in your hands!” (Слайд 23)

VII. Інформація про домашнє завдання (Слайд 24-25)

For brains: Ex.6, p.126 and learn the grammar rules (1-9 points).

For hands: draw the picture about your future profession which you like best of all. (It`s up to your wish).

For interests: bring a video about an unusual people and influence profession their life (10-12 points).

docx
До підручника
Англійська мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 4 клас (Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В.)
Додано
29 березня 2018
Переглядів
973
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку