Тема: Nature’s beauty
Мета: вчити учнів розповідати в усній та письмовій формі про природу;
- продовжити розвиток умінь аудіювання, говоріння, читання, письма в межах теми;
- виховувати культуру відпочинку, бажання з користю проводити вільний час.
Обладнання: підручник, робочий зошит.
ХІД УРОКУ
І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ
1)Привітання.
Hello, children! Sit down, please. Who is on duty today? Who is absent today? What is the date today?
Ok, thank you. And now let’s remember the days of the week. Let’s sing a song “The Days of the Week”. (Аудіо-додаток до Ex. 4, p.29)
2) Повідомлення теми та мети уроку
T.: Today’s topic is “Nature’s beauty”.
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1) Уведення в іншомовну атмосферу
T. So can you guess what the theme of our lesson is? (На дошці малюнки та плакати з зображеннями тварин та рослин.) The theme of our lesson is “Nature’s beauty”. We’ll speak about the weather and nature in different seasons. And now we must repeat all seasons and months of the year. Look at the screen: (presentation “Seasons and Months”)
2) Розвиток навичок говоріння
Впр. 1, с. 178 — ask and answer in pairs.
3) Повторення лексичних одиниць
Then follows the presentation of the new vocabulary.
The teacher shows the flash cards and names them:
- Hot [ hct ] спекотно
- Cool [ ku:l ]прохолодно
- Snow [ snou ]сніг
What’s the weather like?
The teacher explains how to describe weather using these words.
For example:
- Sunny It is sunny!
- Wind The wind is blowing!
- Hot It is hot!
4) Розвиток навичок письма
T.: Let’s divide into 2 groups and write the tasks.
T: Write opposites to the words.
1) Summer — …
2) Hot — …
3) Warm — …
4) Autumn - …
5) Уведення нової лексики, с. 179.
6) Розвиток навичок читання:
Reading
Впр. 2, с. 178–179 — read and fill in the gaps with the words in brackets.
7) Розвиток навичок говоріння
Впр. 3, с.179
8) Розвиток навичок аудіювання:(прослуховування пісні “Seasons”)
9)
T: The task for the second group:
What is the weather like in your area? Complete the sentences.
1. It’s sunny in … .
2. It’s cold in … .
3. It’ rainy in … .
4. It’s snowy in … .
5. It’s hot in … .
Впр. 4, с. 179 — do the months quiz in pairs. Take turns.
Пояснення нового матеріалу
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Підбиття підсумків уроку
T.: What did you practice at the lesson? What did you like to do at the lesson? Your marks are…
Домашнє завдання
Впр. 3, с. 179.