Урок з економіки для 2 класу

Про матеріал
познайомити учнів з поняттям "економіка", дати зрозуміти, яку роль у нашому житті відіграє економіка; розвивати пам'ять, мислення, вміння орієнтуватися в різних ситуаціях; виховувати дружні взаємовідносини, почуття колективізму, вміння економно витрачати природні ресурси.
Перегляд файлу

Тема : Що таке економіка?

Мета:  познайомити учнів з поняттям "економіка", дати зрозуміти, яку роль у нашому житті відіграє економіка; розвивати пам'ять, мислення, вміння орієнтуватися в різних ситуаціях; виховувати дружні взаємовідносини, почуття колективізму, вміння економно витрачати природні ресурси.

Обладнання: множничок, картки з  завданнями, прислів'я.

 

Хід уроку

 

І.   Організація класу.

 

Вже дзвінок сигнал нам дав,

Працювати час настав.

 

ІІ.  Оголошення теми та мети уроку.

    1. Слово вчителя.

        Сучасне суспільство перебуває на шляху соціально-економічних перетворень. Ламається стара система господарювання, змінюються стереотипии мислення, норми моралі, ідеали. Нове суспільство чекає приходу людей, які б були пристосовані до життя в незвичайних для нас умовах ринкових відносин. На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про те , якою повинна бути людина, тобто якими якостями наділена людина, щоб добре почувати себе в нинішньому суспільстві. Це має бути ініціативний працівник, розумний господар, достойний громадянин. А допоможе нам в цьому наука. А яка саме? Це ви мені зараз допоможете назвати її.

 

Електрику і воду, й газ,

Копальні, золотом багаті,

Озера чисті, як сльоза,

Несходжені  ліси,

Оленів, птахів і комах,

-1-

Ми навчимося берегти

І економити,

Коли науку вивчим цю.

А також будемо багаті!

 

- Давайте всі разом скажемо, як називається ця наука?

- Правильно, це економіка.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

    Сьогодні ми з вами зібрались для того, щоб послухати вас, як майбутніх економістів, щоб розширити свої економічні знання, поповнити економічний словничок. А для цього поділимося на дві групи.  

                                                                         (Кожна дитина отримує картку)

 

1 гр.                                                                               2 гр.

 

32:4+9=17    М                                                            40:5+7=15      К

 

20:2+9=19    О                                                             5*1+14=19     О

 

35:5+9=16    Л                                                             5*9-16=39      Ш

 

50:5+9=19    О                                                             15:5+4=7        Е

 

5*5-10=15    К                                                             50:5+8=18      Н

 

5:5+18=19    О                                                             5*4+13=33     Я

 

 

Отже, ви стали учасниками клубу "Розумники і розумниці".

 

1.   Робота над економічною казкою.

     Економіка - в перекладі з грецької мови означає мистецтво ведення господарства. Ми – майбутнє нашої держави, тому і повинні розуміти, що без економічних знань нам не обійтись. Економічні знання потрібні всім: і

-2-

службовцям, і учням, і політикам. Людина живе у світі економічних явищ, вона купує й продає, отримує доходи і сплачує податки, наймається на роботу, розпочинає свою справу. Зрозуміло, що краще, коли людина чинить ці дії свідомо, раціонально використавши власні сили та інші ресурси (землю, гроші, устаткування тощо).

Послухайте економічну казку.

   Біля одного великого міста в селі жив чоловік. Був у нього шматочок поля, діляночка лісу і велике болото. Занедужав чоловік, відчув близьку смерть. Покликав він тоді синів і розділив своє багатство. Старшому віддав поле, середньому - ліс, а найменшому дісталося велике болото, що межувало між лісом і полем братів. Побачив батько, що найменший син зажурився, одержавши такий спадок, і сказав тоді: "Коли будеш мати мудру голову і працьовиті руки, то й болото зробить тебе багатим."

 

2. Робота в групах.

- Як би ти порадив найменшому синові розпоряджатися спадком? Вибери один із запропонованих варіантів, обґрунтуй його. Якщоможеш, запропонуй своє вирішення проблеми:

а)  продати болото;

б)  видобувати торф, продавати торф на поля; 

в)  запропонувати старшому братові торф'яні добрива на поле, а середньому

захист від болота для його лісу. Укласти з ним взаємовигідну угоду, і, заручившись допомогою братів, осушити болото. Посадити культурні рослини. (Сусідство великого міста гарантує збут продукції).

г) розчистити болото. Зробити став. Займатися розведенням риби.

        

Свої пропозиції записати на картку. Захист пропозиції, аргументоване доведення своєї думки.

(За гарні і змістовні відповіді команди отримують по 5 балів).

-3-

Підсумок. Похвала. Подяка.

 

ІV. Закріплення матеріалу.

1.   Конкурс "В гостях у казки".

   Економіка так тісно ввійшла в наше життя, що ми вживаємо економічні терміни, самі того не помічаючи. З перших кроків свідомого життя бабусина казка дає перші уроки економіки. Жива розмовна мова, збагачена прислів'ями, приказками вчить нас жити, зважуючи як на терезах - добро і зло, вигоду і збитки, удачу у програш.

- Чи зможете ви відповісти на запропоновані питання, згадавши відомі казки?

Це дасть вам змогу по – новому подивитись на знайомих із дитинства сюжети.

(Запитання задаються по черзі обом групам. Кожна команда отримує 1 бал, якщо команда не  може дати відповідь і відповідають суперники – 3 бали.)

 

1.   Який спадок залишив, помираючи, мельник трьом синам у казці Шарля

Перро "Кіт у чоботях"?

(Старшому - млин, середньому - віслюка, найменшому - кота.)

 

2.   Чому принц відмовився від посагунареченої в казці Шарля Перро

"Подарунок феї"?

(Фея нагородила дівчину властивістю сипати при кожномуслові з вуст діаманти і перли).

 

3.  Що і за скільки купив солдат Іван у царя в казці С. Я. Маршака "Горя боятисьщастя не бачити". Як юридично оформили операцію купівлі - продажу?

(За п'ять копійок мідною монетою купив у царя солдат Іван табакерку. Щоб

 

-4-

його не звинуватили в крадіжці, покупець взяв у царя розписку, що табакерка дійсно продана царем.)

 

4.  В якій казці О.С. Пушкіна білка змінювала економічне становище міста?

(В казці О.С. Пушкіна "Казка про царя Салтана".)

 

5.    Що допомогло парубкові з української народної казки "Ох" досягти

багатства?

(Завдяки знанням, одержаним у чарівника, парубок зміг перетворитись на тварин і птаха, що використовувались багатими для втіхи і коштувало великі гроші.)

 

2. «Народна скарбничка ».

- Заглянемо до цієї скарбнички. Яке чекає нас завдання. (Скласти прислів’я).

Учитель роздає кожній групі конверти з окремими словами. Хто швидше складе прислів’я і пояснить його.

 (За гарні і змістовні відповіді команди отримують по 5 балів).

 

V.  Підсумок  уроку.

 

Вчитель. Ось і підійшла наша подорож до кінця. Настав час підбити підсумки нашої роботи, підрахувати бали.

Молодці. Гарно всім дякую за участь. До нової зустрічі мої малі економісти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-5-

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку