Тема уроку: Розв’язування задач. Самостійна робота.
Мета уроку:
Навчальна: розширення уявлень учнів про силу струму, напругу, опір і зв'язок між цими величинами; удосконалювання вмінь і навичок застосовувати теоретичні знання під час розв’язування задач різного рівня складності.
Розвиваюча: розвивати логічне та алгоритмічне мислення, вміння аналізувати та систематизувати знання, розвивати культуру мовлення методом усного опитування учнів та коментування розв'язання задач
Виховна: формувати світогляд учнів; розвивати комунікативну компетентність, виховувати інтерес до вивчення законів природи, виховувати культуру оформлення схем електричних кіл.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
Обладнання: проектор, презентація, картки із завданнями,…………………
Хід уроку
Наші знання є сумою того, чому ми навчилися
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Самостійна робота
Виконується самостійна робота з подальшою самоперевіркою з опорою на «Слайд правильних відповідей».
І. Вправа «Знайди пару»
-
Сила струму А.
-
Напруга Б. І
-
Опір В. U
-
q = Г.
-
U = Д.
-
R = Е. R
-
І = Ж. I*t
-
1 Дж = З. А*с
-
1 Ом = І.
-
1 Кл = К.
-
1 А = Л.
-
1В = М. В*Кл
ІІ. Вправа «Закінчи фразу»
-
Якщо напругу на провіднику збільшити у два рази, то сила струму……
-
Між силою струму на ділянці кола й напругою на цій ділянці існує……
-
Вольт-амперною характеристикою провідника називається…………
-
За допомогою амперметра й вольтметра можна виміряти……….
-
Для визначення опору треба використати закон……….
-
Для того щоб обчислити опір, треба……
ІІІ. Розв’язування вправ
При розв’язуванні фізичних задач ми повинні дотримуватися основних етапів, а саме:
-
ознайомлення з умовою задачі;
-
короткий запис умови;
-
повторення умови з опорою на короткий запис;
-
виконання рисунка, схеми або креслення;
-
аналіз фізичного змісту задачі й виявлення способів її розв’язування;
-
складання плану розв’язування;
-
виконання розв’язання в загальному виді;
-
обчислення;
-
аналіз результату;
-
перевірка розв’язків.
-
При напрузі на резисторі 110В сила струму в ньому 4 А. Яку напругу слід подати на резистор, щоб сила струму в ньому була 8А? 220В
-
Чому дорівнює сила струму в електричній лампі кишенькового ліхтарика, якщо опір нитки розжарювання 15 Ом і приєднана вона до батарейки з напругою 4,5В? 0,3А
-
Опір вольтметра дорівнює 12 000 Ом. Якої сили струму проходить через вольтметр, якщо він показує напругу 120 В? 10мА
-
У паспорті амперметра написано, що опір його дорівнює 0,1 Ом. Визначте напругу на затискачах амперметра, якщо він показує силу струму 10 А. 1В
-
Показ вольтметра, приєднаного до електричної лампи розжарювання, дорівнює 120В, а амперметра, що вимірює силу струму в лампі 0,5А. Чому дорівнює опір лампи? Накресліть схему вмикання лампи, вольтметра і амперметра. 240 Ом
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія
Учням пропонується відповісти на запитання:
На уроці
-
Я навчився
-
Я дізнався
-
Я зрозумів
-
Я не вмів, а тепер вмію
-
Найбільший мій успіх – це..
-
Найважче було …
V. Домашнє завдання. Повторити § 25-29