Урок з фізики " Розвязування задач на закон Ома для однорідної ділянки кола"

Про матеріал

Даний урок розроблений в інтерпретаціїї спільного між теоретичними знаннями та практичною діяльністю. В умовах STEM навчання показана діяльність учня через його знання з математики та їх вміння володіти у фізиці. Відпрацювання таких знань необхідне для майбутнього розуміння теми. І на це , на жаль, не вистачає уроків.

Перегляд файлу

Тема: Розв'язування задач на закон Ома для однорідної ділянки кола.

Мета: поглибити, узагальнити й закріпити знання учнів з теми «Закон      Ома для ділянки кола».

Під час розв’язування різних типових задач створювати сприятливі умови для прояву ініціативи і самостійності учнів, розвивати їх творчий потенціал, вміння вести пошукову та пізнавальну діяльність, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;

Розвивати культуру розумової діяльності, прагнення до вдосконалення своїх знань, вміння працювати в колективі.

Обладнання: комп’ютерна презентація «Закон Ома», програми Microsoft Power Point, тестові завдання.

Тип уроку: урок формування навичок явищ розв’язування задач.

Епіграф: Розум полягає не тільки в знанні, але й в умінні застосовувати знання на ділі. Аристотель

Як завжди, розв’язування однієї задачі породжує нові. І останньої задачі ніколи не буде. Смородинський 

Хід уроку

  1. Організаційний етап.
  2. Актуалізація опорних знань та умінь.

Запитання для фронтального опитування:

  1. Сила струму [означення, формула, одиниці вимірювання, прилад, його з'єднання, автор-фізик].
  2. Ел. напруга [-//-].
  3. Ел. опір [-//-].
  4. Закон Ома.
  5. Графічне представлення I (U); I (R).
  6. На цоколі ел. лампи написано: 3,5 В; 0,28 А. Що це означає? Визначте опір ел. лампи. 
  1. Розв’язування задач.

III а.) Логічні
           1.   

 

 

2.

 

3.

    III б.)  Бліц-турнір “Система CI
(з матеріалів “Тест-контроль” фізика/зошит для самостійних та контрольних робіт). с.21,  за варіантами;

Перевірка:   

В.1

 

 

 

В.2.

 

 

 

7.

а — 3   

8.

а — 1

7.

а —3                

8.

а — 3

 

б — 1           

 

б — 4                     

 

б — 1

 

б — 1

 

в — 4           

 

в — 2                      

 

в — 2                        

 

в — 4

 

г — 2           

 

г —  3                      

 

г — 4                        

 

г — 5

 

    III в.) 1.


Електрична плитка при вмиканні у мережу з напругою 220В бере силу струм 1,5А. Спіраль плитки виготовлена з ніхромового дроту з площею поперечного перерізу 0,15. Яка довжина цього дроту?
 

 

 

 

 

Дано:                           
U = 220B I = 1,5A
ρ = 110 Омм
S =
 

CI:


0,15

Розв'язання:
І =
R =
I = = l =
[ l ] = [] = [] = [м]

l = =
 

= = 2 = 20(м)
 

l — ?

 

      2.


Визначте напругу на кінцях сталевого провідника довжиноюю 140 см і площею поперечного перерізу , у якому сила струму 250мА.
 

Дано:
l = 140 см
S =
I = 250 мА
ρсм = ρз = 10Ом*м
 

CI:

 
А

Розв'язання
I =
R =
I = =  U =
 

[ U ] = [ ] = [ A ] = B
 

U = = 175= =0,175 (B)

U — ?

 

III г.)


Опір мідного дроту 10 м, його маса 1 кг. Яка довжина дроту? Площа поперечного перерізу?
 

 

Дано:
R = 10 м
m = 1 кг
 

 


[] = [] =
 

[ S ] =
 

S = = = = 0,43
 

l = = 25,7(м)
 

l — ?
S — ?

 

III д.)

Який опір має відрізок алюмінієвого дроту довжиною 1962,5 м, якщо радіус перерізу проволки становить 2,5 мм?

Дано:
ρ = 2,8*
r = 2,5 мм
l = 1962,5 м
 

CI:
 

 

R = ;      S =
R =
[ R ] = [ ] = [Ом]
 

R = = 280= 2,8 (Ом)
 

R = ;      S =
  R =      l =

R — ?

IV. Підбиття підсумків уроку. Висновок.

V. Д\з. Повт. § 16,17. Д м.с. (Ненашев) Зб. с. 48 №6.40, 41, 43
(*) 57, 58, 56 В.р.
(*) 59, 60, 62

Додаткове завдання: знайдіть у літературі або Інтернеті опис причин виникнення та фізичні характеристики блискавки.
 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 29. Електричний опір. Закон Ома
Додано
2 травня 2018
Переглядів
10001
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку