Даний урок розроблений в інтерпретаціїї спільного між теоретичними знаннями та практичною діяльністю. В умовах STEM навчання показана діяльність учня через його знання з математики та їх вміння володіти у фізиці. Відпрацювання таких знань необхідне для майбутнього розуміння теми. І на це , на жаль, не вистачає уроків.
Тема: Розв'язування задач на закон Ома для однорідної ділянки кола.
Мета: поглибити, узагальнити й закріпити знання учнів з теми «Закон Ома для ділянки кола».
Під час розв’язування різних типових задач створювати сприятливі умови для прояву ініціативи і самостійності учнів, розвивати їх творчий потенціал, вміння вести пошукову та пізнавальну діяльність, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;
Розвивати культуру розумової діяльності, прагнення до вдосконалення своїх знань, вміння працювати в колективі.
Обладнання: комп’ютерна презентація «Закон Ома», програми Microsoft Power Point, тестові завдання.
Тип уроку: урок формування навичок явищ розв’язування задач.
Епіграф: Розум полягає не тільки в знанні, але й в умінні застосовувати знання на ділі. Аристотель
Як завжди, розв’язування однієї задачі породжує нові. І останньої задачі ніколи не буде. Смородинський
Хід уроку
Запитання для фронтального опитування:
III а.) Логічні
1.
2.
3.
III б.) Бліц-турнір “Система CI”
(з матеріалів “Тест-контроль” фізика/зошит для самостійних та контрольних робіт). с.21, за варіантами;
Перевірка:
В.1 |
|
|
|
В.2. |
|
|
|
№ 7. |
а — 3 |
№ 8. |
а — 1 |
№ 7. |
а —3 |
№ 8. |
а — 3 |
|
б — 1 |
|
б — 4 |
|
б — 1 |
|
б — 1 |
|
в — 4 |
|
в — 2 |
|
в — 2 |
|
в — 4 |
|
г — 2 |
|
г — 3 |
|
г — 4 |
|
г — 5 |
III в.) №1.
Електрична плитка при вмиканні у мережу з напругою 220В бере силу струм 1,5А. Спіраль плитки виготовлена з ніхромового дроту з площею поперечного перерізу 0,15. Яка довжина цього дроту?
Дано: |
CI: |
Розв'язання:
l = =
= = 2 = 20(м) |
l — ? |
№2.
Визначте напругу на кінцях сталевого провідника довжиноюю 140 см і площею поперечного перерізу , у якому сила струму 250мА.
Дано: |
CI:
|
Розв'язання
[ U ] = [ ] = [ A U = = 175= =0,175 (B) |
U — ? |
III г.)
Опір мідного дроту 10 м, його маса 1 кг. Яка довжина дроту? Площа поперечного перерізу?
Дано: |
[ S ] =
S = = = = 0,43
l = = 25,7(м) |
l — ? |
III д.)
Який опір має відрізок алюмінієвого дроту довжиною 1962,5 м, якщо радіус перерізу проволки становить 2,5 мм?
Дано: |
CI:
|
R = ; S =
R = = 280= 2,8 (Ом)
R = ; S = |
R — ? |
IV. Підбиття підсумків уроку. Висновок.
V. Д\з. Повт. § 16,17. Д м.с. (Ненашев) Зб. с. 48 №6.40, 41, 43
(*) 57, 58, 56 В.р.
(*) 59, 60, 62
Додаткове завдання: знайдіть у літературі або Інтернеті опис причин виникнення та фізичні характеристики блискавки.