Урок "З історії міста Києва Н. Забіла « Старовинне місто».

Про матеріал

Ознайомити з історією виникнення і розвитку Києва, розширити уявлення про історичне минуле; удосконалювати читацькі навички; розвивати пізнавальні інтереси учнів розвивати зв*язне мовлення; виховувати інтерес до історії рідного краю, бажання її вивчати.

Перегляд файлу

Тема.  З історії міста Києва Н. Забіла « Старовинне місто».

 

Мета. Ознайомити з історією виникнення і розвитку Києва, розширити уявлення про історичне минуле; удосконалювати читацькі навички; розвивати пізнавальні інтереси учнів  розвивати зв*язне мовлення; виховувати інтерес до історії рідного краю, бажання її вивчати.

 

Хід уроку

На екрані:     

                                            План

1. Київ –мати міст руських;

2. Легенди про заснування міста;

3. Знахідки старовинні;

4. Історія Хрещатика;

5. Як жили люди у стародавні часи;

6. Вороги киян – степові кочівники;

7. Роль князів у розбудові міста;

8. Назви зминулого у сучасному Києві;

 

1. Повідомлення теми і мети уроку

На дошці : вірш Р. Купчинського « Серце України»

... серце України

і найстарше місто в світі.

Хоч пройшов усякі зміни,

Гарний і взимі, і вліті.

Там церкви золотобанні,

А в них дзвони сріблом куті,

Як задзвенять на світанні ,

То на всю Вкраїну чути.                 ( Р. Купчинський)

  • Про яке місто писав поет?
  • Чому ви думаєте, що це Київ?
  • Як можна назвати по –іншому це місто?  
  • Чому Київ називають древнім?  

 

2. Довідкове бюро

(читання синонімів)

 

3. Перевірка  домашнього завдання ( прес – конференція)

Журналіст:  - Як засноване місто Київ?

Відповідь: Легенда про Київ

 

Журналіст: - Які були найвизначніші князі? Чим вони прославилися?

Відповідь:

 

Журналіст: - Яким Київ є сьогодні?

Відповідь:

 

4. Розповідь – доповнення вчителя про що будуть вивчати на уроці.

- Перегляньте мовчки план на дошці. І в підручнику відмітьте олівцем місця, які відповідають кожному пункту плану.

5. Виразне читання 1-ї частини

-Чому Київ називають « Мати міст руських»?

- Хто був засновником Києва?

6. Підхоплююче читання 2-ї частини

- Що колись було на місці, де зараз знаходиться місто?

- Як потрапили сюди троє братів?

- Які дані доводять, що на місці Києва жили люди ще до Кия, Щека і Хорива?

 

7. Словникова робота ( З*єднати стрілками)

На дошці :       

УЗВІЗ

1.Частина моря чи річки, зручна для стояння судон;

                       ГАВАНЬ      2. Вулиця, дорога, що мають крутий підйом;

                                             3. Головна чи велика церква міста;

                                             4. Зовсім, остаточно, без залишку.

СОБОР

УЩЕНТ

8. Мовчазне читання і підготовка до переказування

9. Підготовка до вибіркового читання

- Де знаходиться головна частина міста?

- Як спускалися люди з цієї гори?

                        (фонікулер – демонстрація)

10. Читання 5-ї частини за лідером

      Переказування від 1-ї особи – «Я» (підготовка 30 сек. до переказу)

 

11. Читання скоромовкою напівголосно.

      Діти ставлять запитання один одному

 

12. Конкурс на найкраще читання 6-ї частини

      Читає декілька учнів

 

13. Переглянути очима до кінця 7-му частину, де з*являться нові слова

      СОБОР    УЩЕНТ

  • Які  назви з минулого зберіг сучасний Київ? (Гончарна, Хрещатик)
  • Яка головна думка цього тексту?
  • Закінчіть речення: «Я вивчаю історію для того, щоб...»

14. Гра «Хто читає швидше?»

      - Скільки вулиць згадується у тексті? (4)А річок? (3)

      - Знайдіть і прочитайте абзаци, у яких є речення: «Багато чого можна дізнатися з розкопок»,  «Це головна вулиця нашого міста»,  «Чий град?»,  «Вони теж жили на Подолі».

 

15. Підсумок уроку

Демонстрація окремих ілюстрацій по Києву

 

16. Домашнє завдання

    Описати своє місто, яке б ви побудували.

 

doc
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку