Урок з літературного читання

Про матеріал
Мета уроку: вчити виразно читати, формувати вміння переказувати, виділяти основну думку прочитаного, збагачувати словниковий запас, розвивати та корегувати пам'ять ,увагу, зв’язне мовлення, виховувати любов до матері.
Перегляд файлу

 

 

         Урок літературного читання з учнями 4 класу

 

 

 

    https://pickimage.ru/wp-content/uploads/images/detskie/animaldrawings/risunkizhivotnih17.jpg

 

 

 

 

 

 

                

Мета :вчити виразно читати, формувати вміння переказувати, виділяти основну думку прочитаного, збагачувати словниковий запас, розвивати та корегувати пам'ять ,увагу, зв’язне мовлення, виховувати любов до матері.

                                                             Хід уроку

Організаційний момент

В школі справу будь-яку

Починають по дзвінку

Тож і ми часу не гаймо

Працювати починаймо!

Щоб урок минув не марно

Треба сісти рівно, гарно

Всі взяли з собою старання

Починаємо читання.

 

Актуалізація опорних знань

Діти, як минув вчорашній день всім  розкаже нам «Дуель»

Гра «Дуель».

Діти задають питання опонентам з протилежного ряду за темою , що вивчалася на попередньому уроці.

 

Оголошення теми та мети уроку.

Гарно , діти, потрудились! Сподіваюсь, не стомились?

(Відповідь дітей)

- А на що сподіваєтеся ви, починаючи урок?

Вправа «Очікування»

(учні оголошують свої очікування, заповнюють таблицю)

 

Щоб здійснились сподівання, починаємо навчання.

-Діти, для того щоб дізнатися, що , та про кого ми будемо читати пропоную попрацювати в групах.

Робота у групах

Завдання для 1 гр. : Розгадати кросворд , дізнатися назву твору, над яким будемо працювати на уроці.

 

 

п

о

н

е

д

і

л

о

к

 

р

а

н

о

к

 

 

 

в

е

с

н

а

 

л

і

т

о

 

 

н

і

ч

т

р

а

в

е

н

ь

 

 

Питання до кросворда

1.Як називається перший день тижня?

2. Яка частина доби починає день?

3. Яка зараз пора року?

4. Яка пора року настане після весни?

5. Що настає після вечора?

6. Який зараз місяць?       

 

Завдання для 2-4 гр. Прочитати зашифровані слова, дізнатися про кого будемо читати.

                           

 

( За старанність при виконанні завдань, діти отримують яблучка)

 

- Отже тема нашого уроку казка «Повінь», де головними героями є звірі, а саме: лисиця та бобри.

 

- Тему ми знаємо, а якою ж буде наша мета?

                    (Діти допомагають сформувати мету уроку)

 

- Діти зі мною сталася сьогодні прикра подія: нам прийшла телеграма. Я її хотіла прочитати, а вітер вихопив її з моїх рук, перервав і десь поніс другу половину. Вам цікаво дізнатися що в телеграмі? Тоді давайте спробуємо її віднайти. Рушаймо на пошуки!

 

Погляньте, ось сидить їжачок і тримає листок-підказку. Давайте пригостимо його яблучками, які ви заробили, і отримаємо підказку.

                                       ( Пригощаємо, беремо підказку)

Перша підказка

Зверніться до зайчика який сидить на гірці складів.

  •                   Йдемо?

 

Розчитування

Але давайте приготуємося до подорожі, зробимо зарядку для оченят «Совенята»

Попрацюємо над диханням «Вправи для дихання – Вільний рахунок»

 

Молодці, добре підготувалися!

-Але де ж гора? Її знайти допоможе інтонаційна вправа «Диктор».

(Потрібно прочитати назву тексту із заданою вчителем інтонацією)

 

-О, погляньте, он і гора, але перед горою болото. Переходити  його треба обережно, перестрибуючи з бугорка на бугорок, і допоможе нам в цьому «Таблиця складів»

       (Розчитування за допомогою складової таблиці)

 

Ось і до підніжжя дісталися. А виберемося на гору за допомогою вправи «Гірка».

                              (розчитування, збіг приголосних)

Діти, а ось де зайчик причаївся. Йому сподобалося як ми працювали тому відразу можемо брати підказку.

 

Друга підказка

Зверніться до ведмедика.

 

Діти, як же ми будемо спускатися?

Так швидко.

Тут нам у пригоді стануть скоромовки.

                 (Діти промовляють скоромовки, слідкую за вимовою)

Робота з текстом

  •                   Нарешті ми біля ведмедика , але він дасть нам підказку якщо ми доведемо, що можемо бути уважними та розумними. Тому пропоную уважно послухати казочку «Повінь».

Словникова робота.

У тексті ви зустрінете такі слова: заходилася, замурзаний, скомандував.

  1. Значення слів (робота з тлумачним словничком)
  2. Правильна вимова , введення в речення.       

Слухання тексту

Діти, ви пам’ятаєте, що ведмедик вимагав від нас уважності? Перевірити чи ви уважно слухали казку допоможе тест.

 

Перевірка первинного сприйняття

Молодці, всі були дуже уважними.

Ведмедик задоволений, беремо підказку.

 

Третя підказка.

Йдіть стежкою до вовчика.

Діти, давайте відновимо наші сили, та зробимо фізкультхвилинку.

 

                     Фіз.хвилинка

 

Ось і відпочили. Всі бадьорі? Рушаймо далі по стежинці!

Тільки у нас проблема, стежка якою нам потрібно пройти, вузька. Тож рухатися будемо ланцюжком.

Прийом «Ланцюжок».

Читання тексту «Ланцюжком», по 1 реченню, по 2 речення, по 3 речення.

 

Діти, вовчику самому на цій стежині дуже сумно, він погоджується віддати нам підказку, але просить , щоб ми зіграли з ним у футбол. Погодимося пограти з вовчиком?

Гра «Футбол»

Читання тексту за допомогою прийому «Футбол»

Вовчику сподобалося гратися з вами, і тому, він із задоволенням віддає вам наступну підказку.

 

Четверта підказка.

На квітці бджілка, зверніться до неї.

 

Діти, бджілка любить працювати з друзями і хоче перевірити чи ви можете працювати у групах які вона сама з вас сформує.

Робота у групах.

Завдання для 1 гр.: відтворити діалог між лисицею та бобрами.

Завдання для 2 гр. : знайти і прочитати частину тексту, в якій розповідається, як лисиця сушила діток.

Завдання для 3 гр.: скласти характеристику мами-лисиці та бобрів.

Перед тим як почати роботу, об’єднайтеся в групи за кольором квіточки, що лежить на вашій парті. Пригадайте правила роботи у групі («Учнівська скарбничка»).Час на виконання завдання 5 хв. До роботи.

                              Групи презентують результати своєї роботи.

Молодці, гарно справилися із завданням ! Отримуємо наступну підказку.

 

П’ята підказка.

Друга частина телеграми у білочки.

 

Білочка пропонує обміняти другу частину телеграми на ваші відповіді, щодо прочитаного тексту.

Робота у парах «Кубування».

Опрацювання запитань до тексту.

1. Прочитайте опис повені.

2. Чому була стурбована лисиця?  

3. До кого лисиця звернулася за допомогою?

4. Як бобри допомогли лисиці?   

5. Чому лисиця рятувала дітей, а не себе ?

6. Чому лисиця раділа сонечку?

Презентація роботи пар.

 

Молодці, дуже гарно попрацювали. Білочка нам повертає другу частину, тож ми можемо скласти і прочитати телеграму.

Діти складають та зачитують телеграму.

                      Телеграма

Рятуйте! Наближається повінь, не знаємо що робити!

                                    Лісові звірі.

  •                   Ну що, діти, допоможемо лісовим звірям?
  •                   За кожну вашу правильну відповідь, звірі отримають колодку і, склавши їх до купи, зможуть побудувати загату. Починаймо рятувальну операцію!

Підсумок уроку

Вправа «Продовж речення»

  1.                          У казці розповідається про стихійне лихо…(повінь)
  2.                          Повінь це…
  3.                          Лисиця побігла за допомогою до …(бобрів)
  4.                          Бобри рівчак….(загатили)
  5.                          Отже звірятам із зібраними колодками потрібно звернутися…(до бобрів)

 

Діти а яка ж головна думка казки?

Рефлексія

1.Чи досягли ми поставленої мети?

2. Ваші сподівання справдилися?( Моє очікування справдилося, на уроці я дізнався…)

 

Дякую за роботу.

 

 

 

 

ПОВІНЬ
Коли настала справжня повінь, річка розлилася так широко, що вода обняла і луки, і кущики, а вночі підкралася аж до самого пагорба і кілька разів плюхнула в лисячу нору.
— Ой клопіт, ой клопіт! — заходилася лисиця.— Там же ж діточки маленькі...— Біжить вона до бобрів і гукає: — Рятуйте, браття бобри, там у норі вода діточок заливає!
— При-и-и-пинити роботу!—скомандував головний замурзании глиною бобер. Загатили бобри рівчак, яким прийшла вода до пагорба, і подалися знов свою греблю будувати. А лисиця повиносила діточок з нори, поскладала всіх рядочком і примовляє:
«Грій, сонечку, грій». З одного боку сонечко погріє, потім поверне лисиця усіх, і з другого погріє. І животики погріє, і лапки кволенькі.
«Ах, як добре, що сонечко у небі є»,— думає лисиця. Ну й чудна! Хіба тільки вона так думає? Всі так кажуть!

1

 

docx
Додано
22 грудня 2022
Переглядів
1501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку