Урок з математики для 5 класу на тему: «Кут. Види кутів»

Про матеріал
План-конспект уроку з математики + Презентація до уроку. 5 клас. НУШ Кут. Види кутів. Мета: ознайомити учнів з поняттям кута, величиною кута, видами кутів; Навчити: будувати кути, використовуючи необхідні знаряддя праці – транспортир, вимірювати кути; Закріпити: вміння і навички учнів розв’язувати задачі на побудову кутів; розпізнавати прямі, гострі і тупі кути на рисунку та визначати вид кута за його градусною мірою.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з математики. 5 клас. НУШ

Кут. Види кутів.

(Слайд № 1)

Мета: ознайомити учнів з поняттям кута, величиною кута, видами кутів;

Навчити: учнів будувати кути використовуючи необхідні знаряддя праці – транспортир, вимірювати їх;

Закріпити: вміння і навички учнів розв’язувати задачі на побудову кутів; розпізнавати прямі, гострі і тупі кути на рисунку та визначати вид кута за його градусною мірою;

Розвивати: логічне мислення; вдосконалення вмінь працювати в групах:

Виховувати: пізнавальний інтерес, самостійність, кмітливість; культуру поведінки на дорозі

 

Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.

Обладнання: демонстраційний транспортир; таблиця-схема «Кути. Види кутів», різнокольорові моделі розгорнутого кута, гострих кутів, пря­мих кутів; модель циферблата годинника.

Формування компетентносте:

                 спілкування іноземними мовами – використання  латинського алфавіту;

                 уміння вчитися впродовж життя – застосування набутих знань для їх систематизації та узагальнення;

                 математична – вміння оперувати геометричними побудовами на площині;

                 інформаційно-цифрова компетентність – побудова кутів за допомогою програмних засобів

                 ініціативність і підприємливість – економне витрачання матеріальних ресурсів;

                 соціальна – активна праця в групах.

                 обізнаність і самовираження у сфері культури – зображати кути;

                 екологічна грамотність і здорове життя – дотримання санітарних норм, пропагувати здоровий спосіб життя.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

 Емоційне налаштування.

  Вітання вчителя  (Слайд № 2)

З яким настроєм ви прийшли на урок?

Чого б ви побажали всім нам під час уроку?

Вчитель і учні бажають успіху на уроці один одному.

-Діти стали всі рівненько,

Посміхнулися дружненько,

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. (робота в парах)  

Вчитель виводить на екран відповіді до домашнього завдання та надає короткі коментарі щодо розв’язання.  Діти обмінюються зошитами з товаришами за партами та перевіряють роботи.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. (Слайд № 3)

Діти, ми з вами знаємо, що коли народжується дитина їй дають ім’я, а також ії вимірюють. У нас також сьогодні народилася фігура – кут, і ми вже знаємо як його називають. І сьогодні дізнаємося як  його вимірюють. 

 

IV. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Мікрофон»

Запитання

  1. Які геометричні фігури ви вивчали у 5 класі?(точка, відрізок, пряма, промінь)
  2. Як називають фігуру, яка складається з декількох відрізків? (ламана)
  3. Як називають ці відрізки? (ланками)
  4. Що називають довжиною ламаної?( суму довжин усіх її ланок)
  5. Чи має пряма кінці? (ні)
  6. Як називають частини прямої, на які її ділить будь-яка точка цієї прямої? Як при цьому називають цю точку? (промінь, початок променя)

V.  Виконання практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок.

 

  •                 Яка фігура називається кутом. (Слайд № 4)
  •                 Види кутів. (Слайд № 5)
  •                 Розміщення точок відносно кута.  (Слайд № 6)
  •                 Транспортир.  (Слайд № 7)

Транспортир (заст. фр. transporteur, від лат. transportare — «переносити») — креслярський інструмент, що має форму півкола, поділеного на 180°, з лінійкою; за його допомогою будують і вимірюють кути на кресленнях. На ньому нанесені градусні поділки від 0 до 180 °, а у деяких моделях — від 0 до 360 °.

Транспортири виготовляються з сталі, пластмаси, дерева та інших матеріалів. Точність транспортира прямо пропорційна його розміру (чим більше транспортир, тим менша ціна одного поділу).

Деякі транспортири являють собою прості напівдиски; цей тип існував з давніх часів.

V.  Виконання практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок.

  •    Розв’язування вправ (колективно біля дошки)

Поділ кута на кілька кутів. (Слайд № 8)

Побудуйте тупий кут АМК. Виконайте завдання:

а) всередині кута АМК проведіть промінь МР;

б) визначте міру кутів АМК, АМР, РМК;

в) обчисліть суму мір двох менших кутів;

г) порівняйте здобутий результат із мірою най­більшого кута..

Зробіть висновок.

 

VІ.  Історична довідка (Слайд № 9)

Кути — селище міського типу в Косівському районі Івано-Франківської області, з 2020 року адміністративний центр Кутської селищної громади. Кількість нселення становить 4273 особи, відстань від райцентру — 10 км, від залізничної станції Вижниця — 1,2 км. Основне населення — українці (близько 98 %), також є білоруси, росіяни, поляки, вірмени, гагаузи.

 

VІІ.  Як дізнатися який з кутів тупий, а який гострий? (Слайд № 10)

  •                 Проведіть горизонтально промінь ОА. Виконайте завдання: (Слайд № 11)

а) побудуйте вгору від променя ОА кут АОВ, міра якого дорівнює 40°;

б) побудуйте вниз від променя ОА кут АОС, міра якого дорівнює 50°;

в) визначте міру кута ВОС. Як називається такий кут?

 

VІІІ.  Руханка. (Слайд № 12)

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

ІХ.  Робота з підручником . (Слайд № 13)

  •                 № 741 Який кут утворюють стрілки годинника, якщо вони показують:
  1.               о  6 годині ;
  2.               о  2 годині;
  3.               о  9 годині;
  4.               о 17 годині;
  5.               о 18 годині;
  6.               о 20 годині
  •                 Самостійна робота для учнів, що працюють на випередження.

№ 745 (Слайд № 14)

Познач точку A. Накресли прямий, гострий і тупий кути з вершиною в точці A. Познач ці кути.

Х. Усний рахунок. (Слайд № 15)

«Весела гра»





4: 3 + 19 – 3 : 7 = 3



ХІ. Підсумок уроку

(Слайд № 16)

Рефлексія «Мікрофон».

Сьогодні на уроці я...

- повторив...

- зрозумів...

- відпрацював...

- найбільший мій успіх – це...

- найбільші труднощі я відчув...

- я не вмів, а тепер умію...

- на наступному уроці я хочу...

ХІІ.   Створимо пірамідку нашого настрою. (Слайд № 17)

ХІІІ. Домашнє завдання. (Слайд №18)

Повторити параграф 15

№ 744,  № 740.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кути. Види кутів. Математика 5 клас. Вчитель математики Заводського ліцею № 1 Войтенко Л. П.

Номер слайду 2

Емоційне налаштування. Діти стали всі рівненько, Посміхнулися дружненько,Настрій на урок взяли,Працювати почали.

Номер слайду 3

Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Діти, ми з вами знаємо, що коли народжується дитина їй дають ім’я, а також її вимірюють. У нас також сьогодні народилася фігура – кут, і ми вже знаємо як його називають. І сьогодні дізнаємося як його вимірюють.

Номер слайду 4

Кут — це геометрична фігура,що складається з двох променів, які виходять з однієї точки ВАС – кут А – вершина АВ – сторона АС – сторона АВС

Номер слайду 5

Види кутіврозгорнутий В С О О K В С гострий LЕ F прямий А M тупий Іванюк О.І.

Номер слайду 6

Розміщення точок відносно кута А,D – у внутрішній області кута А . C,F,A – на сторонах кута H. C. D. H,N – поза кутом A. F. N.

Номер слайду 7

10205060708090100110120130140150160170 1801801701601501401301201101008001020304050607004030 АВОАОВ = 900 Транспорти́р  — креслярський інструмент, що має форму півкола, поділеного на 180°, з лінійкою; за його допомогою будують і вимірюють кути на кресленнях. Транспортир Іванюк О.І.

Номер слайду 8

Поділ кута на кілька кутів. Побудуйте тупий кут АМК. Виконайте завдання: а) всередині кута АМК проведіть промінь МР; б) визначте міру кутів АМК, АМР, РМК; в) обчисліть суму мір двох менших кутів; г) порівняйте здобутий результат із мірою най­більшого кута.. Зробіть висновок. А М К

Номер слайду 9

Історична довідка. Кути – селище міського типу в Косівському районі Івано-Франківської області

Номер слайду 10

Як дізнатися який з кутів тупий, а який гострий?K LM О Е F Треба його порівняти з прямим кутомІванюк О.І.

Номер слайду 11

Побудова кута. Проведіть горизонтально промінь ОА. Виконайте завдання: а) побудуйте вгору від променя ОА кут АОВ, міра якого дорівнює 40°; б) побудуйте вниз від променя ОА кут АОС, міра якого дорівнює 50°; в) визначте міру кута ВОС. Як називається такий кут?

Номер слайду 12

Руханка. Працювати пересталиІ тепер всі дружно встали. Будемо відпочивати,Нумо, вправу починати!Руки вгору, руки внизІ легесенько пригнись. Покрутились, повертілись,На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали,Раз — присіли, другий — встали. Всі за парти посідали.

Номер слайду 13

Робота з підручником.№ 471 Який кут утворюють стрілки годинника, якщо вони показують: 1. о 6 годині;  2. о 2 годині; 3. о 9 годині; 4.  о 17 годині; 5. о 18 годині; 6. о 20 годині.

Номер слайду 14

Самостійна робота для учнів, що працюють на випередження№ 745

Номер слайду 15

«Весела гра» усний рахунок1) 21 + 3 : 6 + 3 * 2 : 7 + 30 = ...;2) 10 : 2 * 8 + 2 : 6 + 11 : 9 = ...;3) 20 + 35 : 5 +4: 3 + 19 – 3 : 7 = …;4) 36 : 6 + 50 : 7 + 6 : 7 + 30 : 8 * 100 = ....

Номер слайду 16

Рефлексія «Мікрофон». Сьогодні на уроці я...- повторив...- зрозумів...- відпрацював...- найбільший мій успіх – це...- найбільші труднощі я відчув...- я не вмів, а тепер умію...- на наступному уроці я хочу...

Номер слайду 17

Створимо пірамідку нашого настрою

Номер слайду 18

Домашнє завдання. Повторити параграф 20№ 740, № 744

Номер слайду 19

Дякую за урок

zip
Додано
30 грудня 2023
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку