План-конспект уроку з математики. 5 клас. НУШ
Кут. Види кутів.
(Слайд № 1)
Мета: ознайомити учнів з поняттям кута, величиною кута, видами кутів;
Навчити: учнів будувати кути використовуючи необхідні знаряддя праці – транспортир, вимірювати їх;
Закріпити: вміння і навички учнів розв’язувати задачі на побудову кутів; розпізнавати прямі, гострі і тупі кути на рисунку та визначати вид кута за його градусною мірою;
Розвивати: логічне мислення; вдосконалення вмінь працювати в групах:
Виховувати: пізнавальний інтерес, самостійність, кмітливість; культуру поведінки на дорозі
Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.
Обладнання: демонстраційний транспортир; таблиця-схема «Кути. Види кутів», різнокольорові моделі розгорнутого кута, гострих кутів, прямих кутів; модель циферблата годинника.
Формування компетентносте:
спілкування іноземними мовами – використання латинського алфавіту;
уміння вчитися впродовж життя – застосування набутих знань для їх систематизації та узагальнення;
математична – вміння оперувати геометричними побудовами на площині;
інформаційно-цифрова компетентність – побудова кутів за допомогою програмних засобів
ініціативність і підприємливість – економне витрачання матеріальних ресурсів;
соціальна – активна праця в групах.
обізнаність і самовираження у сфері культури – зображати кути;
екологічна грамотність і здорове життя – дотримання санітарних норм, пропагувати здоровий спосіб життя.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Емоційне налаштування.
Вітання вчителя (Слайд № 2)
З яким настроєм ви прийшли на урок?
Чого б ви побажали всім нам під час уроку?
Вчитель і учні бажають успіху на уроці один одному.
-Діти стали всі рівненько,
Посміхнулися дружненько,
Настрій на урок взяли,
Працювати почали.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. (робота в парах)
Вчитель виводить на екран відповіді до домашнього завдання та надає короткі коментарі щодо розв’язання. Діти обмінюються зошитами з товаришами за партами та перевіряють роботи.
ІІІ. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. (Слайд № 3)
Діти, ми з вами знаємо, що коли народжується дитина їй дають ім’я, а також ії вимірюють. У нас також сьогодні народилася фігура – кут, і ми вже знаємо як його називають. І сьогодні дізнаємося як його вимірюють.
IV. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Мікрофон»
Запитання
V. Виконання практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок.
Транспортир (заст. фр. transporteur, від лат. transportare — «переносити») — креслярський інструмент, що має форму півкола, поділеного на 180°, з лінійкою; за його допомогою будують і вимірюють кути на кресленнях. На ньому нанесені градусні поділки від 0 до 180 °, а у деяких моделях — від 0 до 360 °.
Транспортири виготовляються з сталі, пластмаси, дерева та інших матеріалів. Точність транспортира прямо пропорційна його розміру (чим більше транспортир, тим менша ціна одного поділу).
Деякі транспортири являють собою прості напівдиски; цей тип існував з давніх часів.
V. Виконання практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок.
Поділ кута на кілька кутів. (Слайд № 8)
Побудуйте тупий кут АМК. Виконайте завдання:
а) всередині кута АМК проведіть промінь МР;
б) визначте міру кутів АМК, АМР, РМК;
в) обчисліть суму мір двох менших кутів;
г) порівняйте здобутий результат із мірою найбільшого кута..
Зробіть висновок.
VІ. Історична довідка (Слайд № 9)
Кути — селище міського типу в Косівському районі Івано-Франківської області, з 2020 року адміністративний центр Кутської селищної громади. Кількість нселення становить 4273 особи, відстань від райцентру — 10 км, від залізничної станції Вижниця — 1,2 км. Основне населення — українці (близько 98 %), також є білоруси, росіяни, поляки, вірмени, гагаузи.
VІІ. Як дізнатися який з кутів тупий, а який гострий? (Слайд № 10)
а) побудуйте вгору від променя ОА кут АОВ, міра якого дорівнює 40°;
б) побудуйте вниз від променя ОА кут АОС, міра якого дорівнює 50°;
в) визначте міру кута ВОС. Як називається такий кут?
VІІІ. Руханка. (Слайд № 12)
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
ІХ. Робота з підручником . (Слайд № 13)
№ 745 (Слайд № 14)
Познач точку A. Накресли прямий, гострий і тупий кути з вершиною в точці A. Познач ці кути.
Х. Усний рахунок. (Слайд № 15)
«Весела гра»
4: 3 + 19 – 3 : 7 = 3
ХІ. Підсумок уроку
(Слайд № 16)
Рефлексія «Мікрофон».
Сьогодні на уроці я...
- повторив...
- зрозумів...
- відпрацював...
- найбільший мій успіх – це...
- найбільші труднощі я відчув...
- я не вмів, а тепер умію...
- на наступному уроці я хочу...
ХІІ. Створимо пірамідку нашого настрою. (Слайд № 17)
ХІІІ. Домашнє завдання. (Слайд №18)
Повторити параграф 15
№ 744, № 740.