Урок з основ християнської етики "Батьківщина в житті людини. Любов до Батьківщини як виконання заповіді "Шануй батька й матір ""

Про матеріал
Урок з основ християнської етики розкриває зв'язок між любов'ю до Батьківщини та заповіді "Шануй батька й матір", виховуючи почуття гордості та відповідальності.
Перегляд файлу

Конспект уроку з основ християнської етики для 8 класу

Тема уроку: Батьківщина в житті людини. Любов до Батьківщини як виконання заповіді "Шануй батька й матір"

 

Мета уроку:

  1. Освітня мета: Ознайомити учнів з поняттям "Батьківщина" та її значенням у житті кожної людини. Розкрити, як любов до Батьківщини пов’язана з виконанням заповіді "Шануй батька й матір".
  2. Виховна мета: Виховувати почуття гордості за свою країну, відповідальності за її майбутнє, а також шанобливе ставлення до батьків та рідної землі.
  3. Розвивальна мета: Розвивати у школярів здатність аналізувати взаємозв'язок між любов'ю до рідної землі та моральними цінностями, такими як повага до батьків.

 

Очікувані результати:

  • Учні зможуть пояснити, що таке Батьківщина і чому її слід любити.
  • Учні усвідомлять важливість виконання заповіді "Шануй батька й матір" у контексті любові до рідної землі.
  • Учні зможуть навести приклади проявів любові до Батьківщини у різних аспектах життя (праця, захист, підтримка).
  • Учні проявлять розуміння важливості підтримки та розвитку своєї країни через позитивні вчинки.
  • Обґрунтовують важливість знання Божих заповідей, правових норм та необхідність їх дотримання.
  • Уміють моделювати життєві ситуації на морально-правову тематику, аналізувати їх та робити висновки.

     "Той, хто любить свою Батьківщину, любить і тих, хто її створив — своїх батьків."
Андрій Малишко

 

Хід уроку:

1. Організаційний момент :

  • Привітання учнів, запитання про настрій.
  • Молитва ("Господи, ми дякуємо Тобі за нашу Батьківщину, за рідну землю, за її красу і багатство. Навчи нас любити її всім серцем, берегти її надбання і примножувати її добро. Благослови наші зусилля в навчанні, щоб ми стали гідними громадянами, які своїми справами і думками прославляють Тебе і свою країну. Допоможи нам шанувати наших батьків, поважати нашу історію і завжди бути вдячними за те, що маємо. Амінь.")

2.Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя : Кожен із нас має свої корені — сім'ю, рідний край, країну. Любов до Батьківщини починається з поваги до своєї родини та історії. Сьогодні ми з вами дізнаємося, як ці поняття пов’язані між собою, і що ми можемо зробити для процвітання нашої рідної землі.

 

3.Оголошення теми та мети

4. Вивчення нового матеріалу:

1.  Запитання  та  завдання до учнів: Створення «Асоціативного куща»

  • Що для вас означає слово "Батьківщина"?(Дім, родина, земля, культура, історія, мир, прапор, любов, відповідальність, свобода, гори, поля, ліси, народ, герої, мова, майбутнє.)

 

 

 

2. Робота з цитатами (обговорення значення цитат, доповнення «Асоціативного куща»)

  1.  «Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтися, але будь-хто з нас без Батьківщини – ніщо.»В. Сухомлинський
  2. «Мій рідний край такий веселий,

    Мій рідний край такий сумний!»Г. Чупринка

  1. “Батьківщина — це не тільки територія, а й культура, історія, мова, це все, що робить нас єдиним народом.” Микола Костомаров

3.Слово вчителя : Батьківщина — це не просто територія. Це дім, де ми народилися, виросли і де закладено наше коріння. Вона є тією землею, яка дає нам можливість жити, вчитися, працювати і розвиватися. Тут звучить наша рідна мова, плекаються наші традиції, і зберігається історія поколінь.

Це місце, де народився не лише ти, а й ті, хто створив нашу країну, її мову, культуру, традиції.

4.Запитання до учнів :

- Чому Батьківщина настільки важлива для людини? (Вона визначає нашу ідентичність — те, ким ми є. Вона є тим корінням, що підтримує нас у житті. Ми можемо подорожувати по світу, але завжди повертаємося до свого дому, бо саме тут ми відчуваємо, що ми "на своєму місці").

             -  Тепер давайте подумаємо: як любов до Батьківщини пов’язана із заповіддю "Шануй батька й матір"?(Ця заповідь говорить про повагу, вдячність і турботу про тих, хто дав нам життя).

             -  Чи хіба тільки батьки створюють наше життя? (Наша Батьківщина — це теж частина нашої родини. Вона, як батько й мати, піклується про нас: дає нам безпеку, можливості для розвитку, ресурси для життя.)

               - Любов до Батьківщини проявляється у вдячності за все, що вона нам дає. Як ми можемо висловити цю любов? (Через відповідальність: працювати на її благо, підтримувати її, захищати, дбати про її добробут. Як ми піклуємося про своїх батьків, так і про Батьківщину ми маємо турбуватися, поважати її і діяти для її розвитку).

     5.  Слово вчителя : Заповідь «Шануй батька й матір» вчить нас ставитися з любов'ю і повагою до тих, хто надав нам життя і хто стоїть поруч з нами. Те саме почуття ми повинні мати до Батьківщини, бо саме вона дала нам можливість існувати як нації, зберігаючи історію і традиції. Шануючи батьків, ми одночасно виховуємо в собі почуття вдячності й до рідної землі. Коли ми з повагою ставимося до своєї землі, її культури, традицій, природи — ми виконуємо цю заповідь у ширшому сенсі. Ми доводимо нашу любов не словами, а вчинками. Адже любити Батьківщину — це не тільки пишатися її красою чи історією, а й працювати на її благо.

 6. Робота в групах:

  • Завдання: Розподіл учнів на групи. Кожна група отримує життєву ситуацію, де потрібно застосувати принципи любові до Батьківщини та заповіді «Шануй батька й матір».
    • Ситуація 1: Ви дізналися, що ваша Батьківщина потребує допомоги (наприклад, у природоохоронній діяльності). Як ви можете допомогти?
    • Ситуація 2: Вам потрібно захистити свою Батьківщину від зовнішньої загрози. Як ви проявите свою любов до країни?
    • Ситуація 3: Ви бачите порушення законів або моральних норм у вашій країні. Як ви можете змінити ситуацію?

7.  Запитання для учнів (Обговорення етичних норм поведінки персонажів біблійних розповідей, інших творів):

- Як біблійні герої демонстрували любов до свого народу й Батьківщини?( Ісус Христос — одна з найвеличніших постатей у біблійній історії, чия любов до свого народу й Батьківщини виявлялася через служіння, жертву та вчення. Любов до народу: Ісус показував свою безмежну любов до свого народу, особливо через зцілення хворих, вигнання злих духів і проповідування Євангелії. Він часто висловлював своє співчуття до людей, які страждали від бідності, хвороб і моральної розбещеності. Його слова і вчинки були спрямовані на порятунок людей від духовної темряви і відновлення їхнього зв'язку з Богом. Зв'язок з Батьківщиною: Ісус проявляв свою любов до Ізраїлю, проповідуючи в Єрусалимі та інших містах, звертаючись до ізраїльтян, закликаючи їх до покаяння і віри в Бога. Хоча він знав, що багато з них не приймуть його як Месію, він все одно не залишав їх і продовжував навчати і попереджати. Його гіркота через відсутність прийняття його вчення також виражалася в його плачі над Єрусалимом, коли він пророкував руйнування міста за відмову від його послання.

  Мойсей — один із найвідоміших героїв, який вивів ізраїльтян з єгипетського рабства. Його любов до свого народу проявлялася в тому, що він відмовився від комфортного життя при дворі фараона і взяв на себе важливу місію — ввести ізраїльтян у Землю обітовану. Він молився за народ, навіть коли ті згрішили, і стояв перед Богом, просячи прощення для них.

  Давид — цар, який любив свій народ і Батьківщину, і навіть у молодості, коли був пастухом, показав свою відданість, борючись з ведмедем і левом, а також переміг Голіафа заради порятунку свого народу. Давид також прагнув побудувати храм для Бога, щоб у серці Ізраїлю була святиня.)

- Хто з літературних героїв любив свій рідний краю?Наведіть приклади(Тарас Шевченко, "Кобзар": У поезіях Тараса Шевченка особливо виразно втілюється любов до рідної землі. У таких творах, як "Заповіт" та "І мертвим, і живим…", поет висловлює своє глибоке почуття до України, закликаючи захищати рідну землю та її свободу. Його звернення до народу, бажання бачити свою Батьківщину вільною від поневолення і гноблення є прикладом великої любові до рідного краю…).

8. Завдання учням :

Наведіть приклади із життя історичних постатей або ж реального життя , пов'язані з любов'ю до рідного краю .(Історії героїв, які захищали свою Батьківщину, як козаки або учасники визвольних воєн, показують, як заповідь «Шануй батька й матір» може бути простягнута і на любов до Батьківщини. Вони вважали свою землю, свою країну рідною матір'ю, і захищали її, бо відчували її цінність і важливість для себе. Зараз це ми бачимо щодня)

5.Закріплення знань:

            Робота з епіграфом ( "Той, хто любить свою Батьківщину, любить і тих, хто її створив — своїх батьків."Андрій Малишко) Чи погоджуєтеся ви з автором ? Чому?

  • Обговорення питань:
    • Як ви розумієте зв'язок між любов'ю до батьків та любов'ю до Батьківщини?
    • Які конкретні вчинки можна здійснювати для підтримки Батьківщини?
    • Чи любите ви свою Батьківщину? Чому?
  • Гра "Обери зайве": (Учням пропонується кілька понять, з яких одне не стосується теми Батьківщини. Вони повинні пояснити свій вибір)

        1. Україна, 2. Прапор, 3. Яблуко, 4. Герб

Зайве слово: Яблуко (це не має прямого відношення до Батьківщини).

        2. Земля, 2. Мати, 3. Мова, 4. Народ

Зайве слово: Мати (це поняття не стосується безпосередньо Батьківщини, хоча має важливе значення для формування особистості).

        3. Свобода, 2. Гімн, 3. Література, 4. Автомобіль

Зайве слово: Автомобіль (це не є символом чи елементом, пов'язаним із Батьківщиною, хоча може бути важливим для життя людей).

        4. Культура, 2. Природа, 3. Сім'я, 4. Води

Зайве слово: Сім'я (це поняття більш особисте, хоча сім'я також є основою нації, але не має прямого відношення до Батьківщини).

        5. Батьківщина, 2. Мова, 3. Календар, 4. Літо

Зайве слово: Літо (це пори року, яке не є прямим символом або поняттям Батьківщини).

  1. Підсумок уроку :

 Любов до Батьківщини — це прояв нашої вдячності та поваги до країни, що дала нам життя. Завдання кожної людини — робити свою країну кращою через конкретні дії. Пам'ятайте, що любити Батьківщину — це не лише відчувати гордість, а й діяти для її блага.

7. Домашнє завдання :

  • Написати твір на тему: "Моя Батьківщина: що я можу зробити для її блага?"
  • Підготувати приклади добрих вчинків людей, які проявили свою любов до Батьківщини.

 

docx
Додано
7 січня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку