Вправи для розвитку та корекції пізнавальних процесів для дітей з ООП
Мета: розвиток та корекція пам'яті, просторового сприйняття, мислення, уяви, дрібної моторики. Активізація емоційної сфери
1 . Вправа - привітання
Мета: створення позитивного емоційного настрою на працю.
Барвистий метелик у клас залетів
І нас до роботи мерщій запросив
Крильцями яскравими він радісно тріпоче
І завдання нам розказати хоче
Хід вправи: Асистент повідомляє дитині, що радий її бачити та вітається.
2. Вправа «Птах чи комаха»
Мета: розвиток уваги.
Хід вправи: асистент промовляє назви птахів і комах. Коли дитина чує назву птаха, то махає руками – «летить», а коли назву комахи - опускає руки вниз.
3. Вправа «Назви одним словом»
Мета: розвиток мислення до узагальнення.
Під час проведення гри можна використовувати картки.
Хід вправи: слова:
3.1. Вправа - гра «Чого на світі не буває ?»
Мета: розвиток уяви
Хід гри: асистент пропонує дитині намалювати те, чого на світі не буває. Просить розповісти, що вона намалювала. Гра пройде веселіше, якщо асистент також візьме участь у малюванні.
3.2. Цікаві завдання для «слухняних» пальчиків
Мета: розвиток дрібної моторики Хід вправи:
«Квіти» - руки у вертикальному положенні, долоні одна до одної, пальці розведені (гребінці, тюльпан): «Ось червоні квіточки розкривають пелюстки, вітерець повіває, пелюсточки колихає, вже червоні квіточки, закривають
пелюстки, голівками хитають, тихенько засинають...
«Коріння» - притиснути руки тильним боком, опустивши пальці вниз.
«Бджілка» - всі пальці, окрім вказівного, великим притиснуті до долоні.
Колові рухи вказівним пальцем однієї руки, потім іншої, потім обома
одночасно.
«Павучок» - всі пальці біжать по столу
3.3. Вправа «Закінчи речення»
Мета: розвиток уяви, мислення.
Хід вправи: асистент пропонує дитині продовжити речення
3.4. Вправа «Знайди предмет»
Мета: розвиток пізнавальних процесів
Хід вправи: дитині пропонують картку із зображенням 5-6 знайомих предметів і дають завдання запам'ятати їх. Потім їй пропонують другу картку із зображенням 8-9 знайомих предметів, серед яких слід відшукати ті, що були на першій картці.
3.5. Вправа «Згадай, що намальовано»
Мета: корекція зорового сприймання та пам'яті.
Хід вправи: дитині пропонується розглянути малюнок із зображенням п'яти
предметів і запам'ятати їх. Потім демонструється інший малюнок, де зображення
тих же предметів (без одного), але змінено їх розташування. Дитина повинна
сказати якого предмета не вистачає.
4. Рефлексія
Віки опускаються, повіки стуляються,
Сном чарівним засинаємо і у сні відпочиваємо
Гріє сонечко в цей час, ручки й ніжки теплі в нас.
Добре нам відпочивати (звучить тиха, лагідна музика - 2 хв.)
Але час уже вставати.
Потягнулися, усміхнулися.
До нових зустрічей!
5. Прощання. Гра «Побажай найкращого».
Асистент і дитина бажають одне одному те, що вважають найкращим. (2 хв.)