Вправи для розвитку та корекції пізнавальних процесів для дітей з ООП

Про матеріал
Вправи для розвитку та корекції пізнавальних процесів для дітей з ООП 3-4 класів
Перегляд файлу

Вправи для розвитку та корекції пізнавальних процесів для дітей з ООП

Мета: розвиток та корекція пам'яті, просторового сприйняття, мислення, уяви, дрібної моторики. Активізація емоційної сфери

1 . Вправа - привітання

Мета: створення позитивного емоційного настрою на працю.

Барвистий метелик у клас залетів

І нас до роботи мерщій запросив

Крильцями яскравими він радісно тріпоче

І завдання нам розказати хоче

Хід вправи: Асистент повідомляє дитині, що радий її бачити та вітається.

2. Вправа «Птах чи комаха»

Мета: розвиток уваги.

Хід вправи: асистент промовляє назви птахів і комах. Коли дитина чує назву птаха, то махає руками – «летить», а коли назву комахи - опускає руки вниз.

3. Вправа «Назви одним словом»
Мета: розвиток мислення до узагальнення.

Під час проведення гри можна використовувати картки.

Хід вправи: слова:

  •          диван, крісло, стіл, стільці (меблі)
  •          чашка, кружка, сковорідка, миска ( посуд )
  •          шуба, куртка, плащ, сорочка, футболка, шорти (одяг)
  •          ромашки, троянди, лілії, нарциси (квіти)
  •          голуб, ворона, сова, лелека, горобець (дикі птахи)
  •          індик, гуска, качка, півник, курка (домашня птиця)
  •          помідор,  огірок, капуста, перець,  баклажани, часник, цибуля, картопля (овочі)
  •          ананас, яблука, груша, абрикос (фрукти)
  •          автобус, автомобіль, велосипед (транспорт)

3.1.  Вправа - гра «Чого на світі не буває ?»
Мета: розвиток уяви

Хід гри: асистент пропонує дитині намалювати те, чого на світі не буває. Просить розповісти, що вона намалювала. Гра пройде веселіше, якщо асистент також візьме участь у малюванні.

3.2.  Цікаві завдання для «слухняних» пальчиків

Мета: розвиток дрібної моторики Хід вправи:

«Квіти» - руки у вертикальному положенні, долоні одна до одної, пальці розведені (гребінці, тюльпан): «Ось червоні квіточки розкривають пелюстки, вітерець повіває, пелюсточки колихає, вже червоні квіточки, закривають

пелюстки, голівками хитають, тихенько засинають...

«Коріння» - притиснути руки тильним боком, опустивши пальці вниз.

«Бджілка» - всі пальці, окрім вказівного, великим притиснуті до долоні.

Колові рухи вказівним пальцем однієї руки, потім іншої, потім обома

одночасно.

«Павучок» - всі пальці біжать по столу

3.3.  Вправа «Закінчи речення»

Мета: розвиток уяви, мислення.

Хід вправи: асистент пропонує дитині продовжити речення

  •         Якщо мені весело, то я - ...(радію)
  •         Якщо я хворію, то я -... (сумую)
  •         Якщо в мене день народження, то я - ...(радію)
  •         Якщо я боюся, то я -... (сумний, зляканий)
  •         Якщо мене образили, то я -... (сумний, ображений)
  •         Якщо до мене завітав мій друг, то я - ...(веселий, радію). Кожну емоцію дитина показує у дзеркало перед собою.

3.4. Вправа «Знайди предмет»

Мета: розвиток пізнавальних процесів

Хід вправи: дитині пропонують картку із зображенням 5-6 знайомих предметів і дають завдання запам'ятати їх. Потім їй пропонують другу картку із зображенням 8-9 знайомих предметів, серед яких слід відшукати ті, що були на першій картці.

3.5. Вправа «Згадай, що намальовано»

Мета: корекція зорового сприймання та пам'яті.

Хід вправи: дитині пропонується розглянути малюнок із зображенням п'яти

предметів і запам'ятати їх. Потім демонструється інший малюнок, де зображення

тих же предметів (без одного), але змінено їх розташування. Дитина повинна

сказати якого предмета не вистачає.

 

4. Рефлексія

  •         Чим сподобалось тобі заняття? Чи легко тобі було працювати?
  •         В яку гру ти б хотів ще пограти?
  1.   Релаксаційна вправа

Віки опускаються, повіки стуляються,

Сном чарівним засинаємо і у сні відпочиваємо

Гріє сонечко в цей час, ручки й ніжки теплі в нас.

Добре нам відпочивати (звучить тиха, лагідна музика - 2 хв.)

Але час уже вставати.

Потягнулися, усміхнулися.

До нових зустрічей!

5. Прощання. Гра «Побажай найкращого».

 Асистент і дитина бажають одне одному те, що вважають найкращим. (2 хв.)

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
7
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку