І. Організаційна частина.
Слайд 2.
Вчитель. Шановні гості! Вітаю вас на каналі « Я і Україна».
Дозвольте сьогодні запросити вас на перегляд телепередач каналу «4- А класу». Учасниками та ведучими будуть наші учні.
Слайд 3.
ü « Прогноз погоди на сьогодні»
ü Прес-конференція «Природні угруповання рідного краю»
ü Пряма трансляція засідання пошукових груп науково-
дослідницького інституту.
будуть замінені рубрикою « Відгадай загадки», « Пограй у гру», хвилинкою - цікавинкою та фізкультхвилинкою.
ЗШ «Первоцвіт»
Природознавство
4 клас
тема уроку:
Підготувала:
вчитель вищої категорії,
Старший учитель,
Вчитель-методист:
Плесак Оксана Романівна
2017 р.
Мета: продовжувати формувати поняття про природу України і рідного краю, про природні угруповання; сформувати поняття луки — природне угруповання; поняття про тваринний і рослинний світ луків; ознайомити дітей з видами луків; пояснити, яке значення луків сільськогосподарській діяльності; продовжувати формувати практичні навички роботи із зошитом; розвивати пізнавальну активність, спостережливість, уміння логічно мислити, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; виховувати естетичні почуття, бережне ставлення до природи, любов до рідного краю.
Обладнання: ребуси, картки з назвами пошукових груп, фотокартки та малюнки із зображенням тварин, комах луків, мультимедійна презентація «Луки – природне угруповання».
І. Організаційна частина.
Слайд 2.
Вчитель. Шановні гості! Вітаю вас на каналі « Я і Україна».
Дозвольте сьогодні запросити вас перегляд телепередач каналу «4- В класу». Учасниками та ведучими будуть наші учні.
Слайд 3.
дослідницького інституту.
будуть замінені рубрикою « Відгадай загадки», « Пограй у гру», хвилинкою - цікавинкою та фізкультхвилинкою.
ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.
Слайд 4, 5, 6.
Вчитель. В ефірі програма « Прогноз погоди на сьогодні», з яким
вас ознайомить… (вчитель називає прізвище та ім’я учня).
Учень. Добрий день! Сьогодні у Львові…..
Вчитель. Дякуємо за цікаву інформацію.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання .
Слайд 7.
Вчитель. Продовжуємо трансляцію телепередач каналу « 4 класу».
До вашої уваги прес-конференція з участю знавців природних угруповань рідного краю. До мікрофонів запрошуємо …( 4 учні ) А вас, шановні журналісти, просимо активно ставити запитання учасникам прес-
конференції.
Запитання:
Вчитель. Щиро дякуємо гостям та журналістам прес-конференції.
А за змістовні чіткі відповіді ви отримуєте бали.
(оцінювання відповідей учнів).
Слайд 8.
Гра «Додай слово»
Ліс – природне … (багатство)
Ліс – зелена … (аптека)
Ліс – домівка … (для тварин)
Ліс – фабрика … (кисню)
Ліс – комора … (ягід і грибів)
Ліс очищає … (повітря)
Ліс дає … (будівельні матеріали)
Ліс затримує … (вітри)
Ліс охороняє … (ґрунти)
Слайд 9.
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
сам сліпуватий,
живе без віконця,
не бачить сонця. ( Кріт)
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Слайд 10.
Вчитель. А зараз пряма трансляція засідання пошукових груп науково-дослідницького інституту. В лабораторії їх працює п’ять.
Вони з нетерпінням чекають того моменту, коли зможуть
дізнатися, під якою назвою будуть працювати їхні групи. І так, запрошуємо керівників груп, яким надається право вибрати назву ( учні вибирають картку з назвою групи, зачитують і кладуть на парті, де працює їхня група).
Слайд 11.
Назви груп: кмітливі, допитливі, винахідники, дотепні, ерудити.
Слайд 12
Слайд 13
- Луки – це своєрідні природні угруповання, поширені переважно у лісовій та лісостеповій зонах України, є вони також в гірських районах.
Слайд 14
Луки – це безлісі ділянки землі, вкриті дикорослими трав’янистими рослинами.
Слайд 15
Іноді на луках трапляються зарості чагарників.
Слайд 16,
Вивчаючи гори, ми говорили, що в Карпатах та Кримських горах також є луки. Пригадайте, як їх називають? ( Полонинами і яйлами).
Слайд 17
Трав’яниста рослинність луків утворює два яруси:
Підземний шар ґрунту пронизаний коренями та кореневищами трав. Трав'янисті рослини утворюють на луках суцільний покрив. Їхні корені тісно переплітаються, утворюючи дернину, яка надійно захищає ґрунт від висихання та руйнування. Варто сказати, що підземні органи в 3-5 разів перевищують масу надземних органів.
На луках велика кількість багаторічних рослин, у яких довгі та вузькі листки, що випаровують мало вологи. Це дуже важливо в умовах життя на луках.
Луки – це велике природне багатство нашої країни. Основним завданням луків є поліпшення природних та створення високопродуктивних сіножатей та пасовищ, а також їх раціональне використання для одержання сіна та зеленого корму. Трави на луках ростуть високі й соковиті. Та щоб вони були такими гарними, за ними треба доглядати і підсівати цінні кормові трави, вносити добрива, знищувати отруйні рослини – жовтець, чемерицю. Важливе значення має чергування пасовищного та сінокісного періоду.
« Рослини луків і тваринний світ луків».
Тут над квітами літають бджоли, джмелі, метелики, коники. Поласувати комашнею сюди прилітають ластівки, очеретянки, плиски.
А живуть тут деркачі, перепілки, куріпка сіра, які будують свої гнізда в траві. Біля річок багато жаб, вужів. Під землею живуть кроти, які полюють на дрібних тварин та їх личинок.
( Після закінчення роботи перевірити правильність виконання.)
Для кожної команди ведучий визначає яку небудь тварину. Після кількох хвилин роздумів кожен гравець однієї команди повинен відповісти на питання, чим пишається ця тварина і чому. Наприклад: "жаба пишається тим, що вона добре стрибає і може втекти від ворога", "Жаба пишається тим, що вона зелена і її важко помітити у траві", "Жаба пишається тим, що в неї особливі очі, які допомагають їй помітити і спіймати комара" і т. д
Слайд 62, 63
Андрійко йшов далі, зачарований красою луків.
бо ледь не наступив на ще одного мешканця, який під пеньочком звився клубочком. Бровко підійшов до купки щойно розритого горбочка, та враз грізно загарчав і настовбурчив шерсть. Це був…
Знову голосно загавкав Бровко і птах здійнявся у повітря і полетів.
(конюшина, дзвіночки , коник стрибунець , бджілка, ящірка,(деркачі, перепілки, куріпка сіра), мишка,кріт, лелека, жаба)
Гра « Павутина живлення» (Хто кого їсть?)
Завдання для пошукових груп полягає в тому, щоб назвати якомога більше ланцюгів живлення, які характерні для луків.
4щ
Вчитель. В ефірі була телепередача каналу «4 класу». Щиро дякуємо за продуктивну працю всім пошуковим групам. На цьому пряма трансляція закінчена.
V. Підсумок уроку. Вправа « Мікрофон».
Гра «Закінчи речення»
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати статтю з підручника « Луки – природне угруповання. Виконати практичні роботи на с. 155 і 156.
Додаток1
1