Урок з природознавства "Звірі або ссавці"

Про матеріал
Формувати поняття звірі (ссавці), вміння розрізняти цю групу тварин; формування вміння узагальнювати об'єкти за понятійною ознакою, класифікувати; виховувати бережливе ставлення до природи. Робота в групах. Метод "Кейс"
Зміст архіву
Перегляд файлу

 

З А Є Ц Ь

В Е Д М І Д Ь

Б І Л К А

Б О Б Е Р

Д Е Л Ь Ф І Н

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Природознавство3 клас. Підготувалавчитель початкових класів. КЗШ №52 Борисенко Г. В.

Номер слайду 2

Самостійна робота. Познач істотну ознаку птахів. а) тіло вкрите сухими лусками; б) тіло вкрите пір‘ям. Познач назви тварин, які належать до групи птахи. а) голуб; д) бджола; б) карась; е) дятел; в) глухар; є) синиця; г) капустянка; ж) лелека; ґ) яструб; з) кажан.

Номер слайду 3

3. Упізнай птаха за описом. Маленька пташка, не більше джмеля. Живиться нектаром квіток, дрібними комахами.4. Яке значення птахів у природі? а) запилюють рослини; б) є їжею для інших тварин; в) забруднюють водойми; г) сприяють поширенню рослин; ґ) виконують роль «санітарів» у природі.

Номер слайду 4

Перевіркаб)а), в), ґ), е), є), ж). Колібрі4. а), б), г), ґ).

Номер слайду 5

Кросворд{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA} 1²³45

Номер слайду 6

Частини тіла звіра

Номер слайду 7

Які звірі за розміром?

Номер слайду 8

Середовище існування звірів. Мешканці водойм. Літаючі звіріЖиття в лісіЖиття на відкритих просторах. Життя у ґрунті

Номер слайду 9

Мешканці водойм

Номер слайду 10

Літаючі звірі

Номер слайду 11

Життя в лісі

Номер слайду 12

Життя на відкритих просторах

Номер слайду 13

Життя у ґрунті

Номер слайду 14

Звірі - невід‘ємна частина природи запилюють рослини; є їжею для інших тварин; забруднюють водойми; сприяють розмноженню рослин; виконують роль «санітарів» у природі; сприяють утворенню ґрунту.

Номер слайду 15

Домашнє завдання. С. 112-115, розфарбувати в зошиті на с. 37-38

Перегляд файлу

КРИВОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №52

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРИРОДОЗНАВСТВО. 3 КЛАС

ЗВІРІ АБО ССАВЦІ

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

КЗШ № 52

Борисенко Г.В.

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг, 2020

Тема. Звірі або ссавці

Мета. Формувати поняття звірі (ссавці), вміння розрізняти цю групу тварин; формування вміння узагальнювати об'єкти за понятійною ознакою, класифікувати; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання. Підручник, зошит, папки з завданнями по кількості груп, кросворд, презентація.

Хід уроку

І. Організація класу (слайд 1)

ІІ. Фенологічні спостереження

ІІІ. Перевірка домашнього завдання (слайд 2-3)

Самостійна робота

  1. Познач істотну ознаку птахів:

А) тіло вкрите сухими лусками;

Б) тіло вкрите пір'ям.

     2. Познач назви тварин, які належать до групи птахи:

           А) голуб                                 д) бджола

           Б) карась                                Е) дятел

           В) глухар                                Є) синиця

           Г) капустянка                         Ж) лелека

           Ґ) яструб                                 З) кажан

      3. Упізнай птаха за описом.

Маленька пташка, не більше джмеля, живиться нектаром квіток, дрібними комахами.

       4. Яке значення птахів у природі?

            А) запилюють рослини;

            Б) є їжею для інших тварин;

            В) забруднюють водойми;

            Г) сприяють поширенню рослин;

            Ґ) виконують роль санітарів у природі.

    Перевірка (слайд 4)

  • Передайте свою роботу сусіду справа і виконайте перевірку.
  • Тепер складіть роботи в файл під номером 1 і покладіть у папку. 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні на уроці  ви більше дізнаєтесь про ще одну групу тварин. А як називається ця група, ви взнаєте, якщо розгадаєте кросворд. (слайд 5)
  • Кросворд  знаходиться у вашому зошиті с. 38, завдання №5.
  • Я буду зачитувати запитання, а відповіді будемо викладати на дошці та записувати в зошит. Виділені букви утворять слово-назву групи. (Запитання в зошиті с.39)
  • Дякую за відповіді. Яке слово утворилось? (Звірі)

V.Засвоєння нових знань, умінь і навичок

    1. Істотні ознаки тварин (Робота в групах)

    А)  - У папці ви знайдете файл №2. В ній є картинки тварин і алгоритм роботи з ними.

Крок 1 Вибери зображення тварин групи звірі.

Крок 2 Назви частини тіла.

Крок 3 Назви істотні ознаки звірів.

     Б) Відповіді дітей. Доповнити – вигодовують малят молоком, тому цю групу ще називають ссавці. (слайд 6)

     В) Робота в зошиті с.37

Фізхвилинка

  1. Які звірі за розміром? (слайд 7)
  • Звірі бувають різного розміру. Найменший звір – землерийка. Має масу тіла 2 грами. Маса найбільшого звіра – синього кита – до 150 тон.
  1. Середовище існування звірів.
  • Звірі заселяють найрізноманітніші куточки нашої планети. (Робота в групах)
  • Перейдемо до наступного завдання .  Дістаньте із папки файл із завданням №3. Виконайте роботу за алгоритмом:

Крок 1. Розглянь зображення звірів (звіра)

Крок 2. Назви

Крок 3. Прочитай інформацію.

Крок 4. Поділись інформацією з іншими групами.

Відповіді дітей. (слайди 8-13)

VI. Закріплення знань.

  1. Робота в зошиті
  • Пограємо в гру «Я знаю цього звіра». (зошит с.38, №4)
  1. Яку роль звірі виконують у природі? (слайд 14)

VII. Домашнє завдання (слайд 15)

VIII. Підсумок  уроку.

         Вправа «Мікрофон»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Природознавство: підручник для 3 класу загальноосвіт. навч. закл. / Т.Г.Гільберг, Т.В. Сак. – К.: Генеза, 2013.
  2. Уроки природознавства в 3 класі: посібник для вчителя/ Т.Г. Гільберг, Т.В.Сак. – Київ: Генеза, 2014.
  3. Природознавсво: зошит: 3 кл.: до підручника Гільберг Т.Г., Сак Т.В./ Н.О.Будна, Т.В. Гладюк, М.М. Гладюк. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2019.
  4. Природознавство. 3 клас: відривні картки/ А.А. Назаренко. – Х.: Видавництво «Ранок», 2015.
  5. Електронні джерела. Картинки з вільного доступу.
  6. https://lib.kherson.ua/
  7. https://cikavo-znaty.com/683-ckave-pro-kazhanv-html/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Життя в лісі

Відома усім білка більшу частину життя перебуває на деревах. Там вона знаходить собі корм, будує гнізда, рятується від ворогів. Кігті на кінцівках (лапках) допомагають їй утримуватися на стовбурах дерев, а хвіст слугує парашутом і кермом під час перестрибування з гілки на гілку.

Вовки, лисиці, їжаки, зайці, лосі, ведмеді знаходять поживу і виводять дитинчат на землі. У багатьох з них гнучке тіло, добрий слух, гострий зір.

Літаючі звірі

Єдиними справжніми ссавцями, що літають, є кажани. В Україні існує понад 25 видів кажанів – підковоніс, нічниця, вухань, вечірниця, лилик, нетопир, широковух, довгокрил та інші.

http://cikavo-znaty.com/wp-content/uploads/2017/05/1431590937_56.jpg

Літають лише вночі й нечутно, ніби привиди, вилітають нізвідки. Та й на перший погляд вони видаються недуже симпатичними. Пальці передніх кінцівок, боки й задні кінцівки з’єднані еластичною перетинкою, утворюючи своєрідні крила. Мордочка кажана нагадує водночас мишачий писок і зменшену копію свинячого рильця.

 

Ці істоти ховаються у щілинах будинків, дуплах, розколинах скель та печерах. Одні полюють і живуть великими колоніями, інші – поодинці.

 

Кажани бувають різних розмірів: від маленького свинокосого кажана – розмах крил 16см і вага 2 грами, до величезної лисиці Бісмарка – розмах крил близько 2 метрів. Кажани, що живуть на Україні, живляться комахами.

 

Кажани недобачають, зате добре чують.

 

Це корисні для людини істоти. Вони знищують комах-кровососів та шкідників лісу.

 

 

http://cikavo-znaty.com/wp-content/uploads/2017/05/1433193387_3-18.jpg

http://cikavo-znaty.com/wp-content/uploads/2017/05/1433193389_5e542c80e245e41b23e2c05b113fe719.jpg

http://cikavo-znaty.com/wp-content/uploads/2017/05/1433193322_11082292876_29224b619b_h.jpg

 

http://cikavo-znaty.com/wp-content/uploads/2017/05/1433193313_bat.jpg

 

http://cikavo-znaty.com/wp-content/uploads/2017/05/1433193340_pic_0010.jpg

 

Мешканці водойм

У воді мешкають кити, дельфіни, касатки . У них форма тіла нагадує риб'ячу.

Ці звірі мають не зябра як у риб, а легені. Тому і  дихають повітрям. Вони можуть затамовувати подих від 2 –х до 40-а хвилин, а деякі види навіть більше 1 години.

Тюлені, моржі, морські леви у воді знаходять собі поживу, а на сушу виходять відпочити.

Вони також переміщуються у воді за допомогою ластів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Життя на відкритих просторах

Коні, верблюди, північні олені, зебри живуть на відкритих  просторах. Вони в пошуках їжі, або рятуючись від ворогів, долають великі відстані.

Коні можуть розвивати швидкість до 70-ти кілометрів за годину.

У цих звірів на кінцівках є копита. Завдяки копитам вони швидше пересуваються по твердому ґрунту.

 

Життя у ґрунті

Серед звірів є тварини, які живуть у ґрунті і маже ніколи не з'являються на поверхні.

У крота коротке тіло, короткі лапи із сильними кігтями. Такими лапами, наче лопатою, кріт розпушує землю і риє нори.

Слух і зір у крота погані, тому він шукає собі їжу за допомогою добре розвиненому нюху і дотику. Їсть кріт дощових черв'яків, комах та їх личинок.

 

 

 

zip
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку