Програмування в середовищі Скретч. Мета: закріпити вміння працювати з програмою Scratch, навчитися створювати алгоритми з повторенням в середовищі Scratch.
Тема І. Алгоритми і програми.
Практична робота №8.
Тема. Складання програм з повторенням у середовищі Scratch.
Мета. Закріпити вміння працювати з програмою Scratch, навчитися створювати алгоритми з повторенням в середовищі Scratch.
Обладнання. ПК вчителя з встановленим програмним середовищем Scratch.
ПК учня з встановленим програмним середовищем Scratch.
Тип уроку. Закріплення знань
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Необхідний теоретичний мінімум.
Розглянемо циклічні алгоритми з використанням команд
Розміщені в середині циклу команди руху виконавець виконує задану кількість раз
Команда |
Результат |
|
|
ІІІ. Перевірка знань теоретичного матеріалу, необхідного для виконання даної практичної роботи.
IV. Фізкультхвилинка.
V. Виконання практичної роботи.
Створимо допоміжний скрипт, який при натисканні клавіші «пропуск» буде очищувати сцену.
Завдання.
Складіть у середовищі Scratch програму для виконавця, щоб він накреслив пунктирну лінію синього кольору.
Програма |
Результат |
|
|
Використовуючи певні команди, змініть вигляд програми, отримайте бажаний результат
Команда |
Результат |
|
|
|
|
Вправи для очей.
VІ. Запитання для захисту практичної роботи.
Як треба змінити команду і яку саме, щоб отримати різнокольорову пунктирну лінію?
VII. Підведення підсумків.
VIIІ. Домашнє завдання.
Складіть у середовищі Scratch програму для виконавця, щоб він накреслив на сцені штрих-пунктирний різнокольоровий квадрат.
Тема І. Алгоритми і програми.
Практична робота №9.
Тема. Реалізація алгоритмів з розгалуженням та повторенням у середовищі Scratch.
Мета. Закріпити вміння працювати з програмою Scratch, навчитися створювати алгоритми з розгалуженням та повторенням в середовищі Scratch.
Обладнання. ПК вчителя з встановленим програмним середовищем Scratch.
ПК учня з встановленим програмним середовищем Scratch.
Тип уроку. Закріплення знань
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Необхідний теоретичний мінімум.
В середовищі Scratch є можливість запрограмувати дії виконавця в залежності від виконання чи невиконання певної умови. Такі програми називаються програми з розгалуженням. Для їх створення використовуємо команди
Команда |
Виконання |
|
Неповне розгалуження Якщо виконується умова, то виконавець переходить до виконання вказаної групи команд |
|
Повне розгалуження Якщо виконується умова, то виконавець переходить до виконання І групи команд; при невиконанні умови виконавець переходить до виконання ІІ групи команд
|
Команда |
Результат |
|
|
ІІІ. Перевірка знань теоретичного матеріалу, необхідного для виконання даної практичної роботи.
Тестування.
IV. Фізкультхвилинка.
V. Виконання практичної роботи.
Створимо допоміжний скрипт, який при натисканні клавіші «пропуск» буде очищувати сцену.
Завдання.
Складіть у середовищі Scratch програму, в якій при наведенні мишею на коло чи квадрат з’являється назва його кольору.
Команда |
Результат |
|
|
|
|
Команда |
Результат |
|
|
Вправи для очей.
VІ. Запитання для захисту практичної роботи.
VII. Підведення підсумків.
VIIІ. Домашнє завдання.
Складіть у середовищі Scratch програму, в якій при наведенні мишею на об’єкт з’являється його назва іноземною мовою.