Розробка урокуз теми «Особливості роботи з графічними об'єктами під час створення комп'ютерних публікацій. Зв'язки між об'єктами публікації. Створення, збереження, відкриття та друк публікацій.» На уроці учні дізнаються про створення публікації з нуля, використання макетів та шаблонів публікацій. Учні вчаться розміщувати графічні об'єкти в публікаціях, встановлювати зв'язки між текстовими блоками і графічними елементами оформлення публікації.
Тема уроку: Особливості роботи з графічними об'єктами під час створення комп'ютерних публікацій. Зв'язки між об'єктами публікації. Створення, збереження, відкриття та друк публікацій.
Мета уроку:
• навчити учнів розміщувати графічні об'єкти в публікаціях, встановлювати зв'язки між текстовими блоками і графічними елементами оформлення публікації;
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: навчальний комп'ютерний комплекс.
Хід уроку
І. Повідомлення теми, цілі й завдань уроку. Мотивування вчителем навчально-пізнавальної діяльності.
Вільне розташування тексту і графіки в публікаціях Publisher досягається за рахунок розташування всіх об'єктів у рамках і властивості «перетікання» тексту з однієї текстової рамки до іншої. Змінюючи розміри і взаємне розташування текстових блоків і графічних елементів, можна досягти бажаного оформлення
публікації.
Створення публікації з нуля
Для створення публікації з нуля необхідно виконати наступні дії:
В меню Файл вибираємо команду Создать.
В області задач Создание публикации в групі Создать виконуємо одне з наступних дій:
для створення публикації, яку потрібно роздрукувати, вибираємо команду Пустая публикация.
для створення веб-сторінки, вибираємо команду Пустая веб-страница.
Додаємо в публікацію текст, малюнки і будь-які інші потрібні об’єкти.
В меню Файл вибираємо команду Сохранить как.
У полі Папка вибираємо папку, в яку необхідно зберегти нову публікацію.
У полі Имя файла вводимо і’мя файлу для публікації.
У полі Тип файла вибираємо Файлы Publisher.
Натискаємо кнопку Сохранить.
Використання макетів та шаблонів публікацій
Для створення публікацій з використанням макетів, виконуємо наступні дії:
В меню Файл вибираємо команду Создать.
В області задач Новая публикация в групі Начать с макета вибираємо команду Наборы макетов.
На панелі задач вибираємо потрібний набір макетів.
В вікні перегляду коллекції вибираємо потрібний тип публікації.
Вибираємо один з наступних варіантів: Щоб змінити макет публікації, натискуємо в області задач кнопку Макеты публикаций. Щоб змінити кольорову схему публікації, вибираємо в області задач команду Цветовые схемы. Щоб змінити шрифтову схему публікації, вибираємо в області задач команду Шрифтовые схемы. Щоб змінити параметри змісту сторінки при створенні веб-сторінки, бюлетеня або каталогу публікацій, вибираємо команду Содержимое страницы. Змінюємо або вибираємо будь-які додаткові параметри в панелі задач для створеного типу публікації.
Замінюємо в публікації текст місцезаповнювача і малюнки на свої власні або інші об’єкти.
В меню Файл вибираємо команду Сохранить как.
У полі Папка вибираємо папку, в якій необхідно зберегти нову публікацію.
У полі Имя файла вводимо ім’я файлу для публікації. У полі Тип файла вибираємо Файлы Publisher. Натискуємо кнопку Сохранить.
Для створення публікації за допомогою шаблонів, заздалегідь створюємо даний шаблон. Для цього після створення публікації, при її зберіганні, в меню Файл вибираємо команду Сохранить как. У полі Имя файла вводимо ім’я файлу для шаблону. У полі Тип файла вибираємо Шаблон Publisher. Для створення публікації на основі створеного шаблону потрібно:
В меню Файл вибрати команду Создать.
В області задач Новая публикация в групі Начать с макета вибрати команду Шаблоны.
У вікні перегляду колекції вибрати потрібний шаблон.
Внести необхідні зміни.
В меню Файл вибрати команду Сохранить как.
У полі Папка вибрати папку, в яку необхідно зберегти нову публікацію.
У полі Имя файла ввести ім’я файлу для публікації.
У полі Тип файла вибрати Файлы Publisher.
Натиснути кнопку Сохранить.
Програма MS Publisher автоматично визначає кількість сторінок, потрібних для обраного вами шаблона. Але кількість сторінок можна збільшити або зменшити. Для того щоб додати нові сторінки потрібно виконати команду Вставка/Сторінка, вибрати тип і імрінки (Стаття, Календар, Бланк замовлення тощо). Якщо обраний шаблон із двостороннім розворотом (наприклад бюлетень чи (буклет), то автоматично додаються дві сторінки, інакше програма пропонує вказати кількість сторінок. Щоб видалити непотрібні сторінки потрібно виділити їх і виконати команду Правка / Вибачити сторінку (якщо шаблон із двостороннім розворотом, то програма пропонує видалити обидві або лише одну із активних і юрінок.
Друкуючи публікацію, зверніть увагу на наступне:
діалоговому вікні Друк.
Завдання 1. Створити стінну газету, присвячену тижню інформатики.
Завдання 2. Створити публікацію «Правила поведінки в комп’ютерному класі.»
Завдання 3. Створити Грамоту за досягнення в вивчення інформатики.